$
פטנטים וקניין רוחני

בלעדי לכלכליסט

מנכ"לית פייסבוק ישראל מוכרת את אפליקציית ג'ינג'ר במחיר הפסד

ל"כלכליסט" נודע כי לאחר שגייסה 20 מיליון דולר אפליקציית תיקון שגיאות הכתיב לא מצליחה לחצות את רף 10 מיליון ההורדות. המשקיעים, ובהם עדי סופר־תאני, החליטו להיפטר ממנה במיליוני דולרים אחדים

אסף גלעד ומאיר אורבך 08:5223.02.16

משקיעי המקלדת הסלולרית הישראלית ג'ינג'ר שמו אותה על המדף, והם מנהלים בשבועות האחרונים מאמצים קדחתניים למוכרה בתמורה לעשרות מיליוני דולרים בלבד, כך נודע ל"כלכליסט". החברה, שיושבת הראש שלה היא מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני, טרם הגיעה להסכם מכירה, אך כמה חברות ישראליות קיבלו ממנה הצעות מחיר שנעו בין 10 מיליון דולר ל־60 מיליון דולר, וזאת לאחר שרק לפני כמה שנים מיקרוסופט שקלה לקנות אותה בסכום גדול הרבה יותר אך התחרטה.

 

ג'ינג'ר מקווה כי מכירת אפליקציית המקלדת המתחרה Swiftkey למיקרוסופט מוקדם יותר החודש בתמורה ל־250 מיליון דולר תסייע לה להשיג מחיר גבוה יותר בעת המכירה.

ג'ינג'ר סופטוור פוצלה לשתי פעילויות לפני כשנתיים, אז נרכשה פעילות אחת, מנוע סיוע קולי דמוי סירי, בידי אינטל תמורת 15–20 מיליון דולר. עם הפיצול עברו 16 מעובדי ג'ינג'ר בראשות מנהלת הפעילות דאז יעל קרוב לאינטל, ו־40 עובדים נותרו בחטיבה הוותיקה של ג'ינג'ר המנוהלת בידי מעוז שכט.

 

החטיבה העצמאית פיתחה במקור מנוע לתיקון שגיאות כתיב ודקדוק באנגלית, ומיד לאחר הפיצול היא החליטה לשחרר לשוק אפליקציית מקלדת לטלפונים חכמים שתיישם את הטכנולוגיה שפותחה בה.

מימין: תאני סופר ושכט. חלק מהפעילות נמכרה בעבר לאינטל מימין: תאני סופר ושכט. חלק מהפעילות נמכרה בעבר לאינטל צילום: אוראל כהן, נמרוד גליקמן

 

בנובמבר 2014 שוחררה האפלקציה לשוק אך לא צברה הצלחה ממשית. אף שהמוצר שפיתחה נחשב למוצר איכותי בקרב קהילת הבלשנים הטכנולוגיים והאפליקציה זכתה לפרסים מגוגל, עד היום הורידו אותה רק 5–10 מיליון משתמשים באנדרואיד, ובחודש יוני האחרון היא החליטה לגנוז את האפליקצייה למכשירי המובייל של אפל. לשם השוואה, אפליקציית המקלדת של וויטסמוק ואפליי, Kibo, צברה כבר יותר מ־20 מיליון משתמשים פחות משנה מאז הושקה, בין השאר בזכות חתימה על הסכמי הפצה עם עשרות קבוצות כדורגל בליגה האירופית והאנגלית.

 

בשנה הבאה ימלאו לג'ינג'ר עשור, והמשקיעים, ובראשם הורייזונס של המיליארדר הסיני לי קא־שינג, וכן קרנות כמו ויזרע, דאריה והרבור־פסיפיק יצטרכו לבצע השקעה גדולה נוספת כדי להחזיק את החברה בחיים ולספק לה תנופה נוספת. ככל הנראה, המשקיעים הוותיקים התעייפו מלהמשיך ולהשקיע בה וחיפשו הזדמנות לאקזיט, גם אם לא במחיר גבוה. הכנסותיה של ג'ינג'ר גם היום מכלל שירותיה לא עולות על מיליוני דולרים אחדים, דבר שיקשה עליה להמכר במכפילים גבוהים במיוחד.

 

ההשקעה האחרונה בחברה בוצעה רק ב־2012 אז גם הצטרפה להשקעה בה סופר תאני, כאשר ג'ינג'ר היא החברה היחידה שניתן לה אישור לכהן כיו"ר שלה במקביל לתפקידה בפייסבוק.

 

מלבד סופר תאני מושקעים בחברה גם משקיעים בכירים כגון זוהר גילון ויוני חפץ מקרן לייטספיד, כך על פי מאגר החברות של IVC. החברה הוקמה בשנת 2007 בידי יעל קרוב ואבנר זנגוויל שעל שמו קרויה החברה.

 

מג'ינג'ר לא נמסרה תגובה לידיעה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x