• תפריט
משפט

עורכי הדין מחממים מנועים: תביעה ראשונה בישראל נגד פולקסווגן

התובע הייצוגי דורש מצ'מפיון מוטורס לבצע ריקול להסרת התוכנה. על פי התביעה, אם ערכי הזיהום - ללא התוכנה התרמיתית - חורגים מהוראות הדין הישראלי יש להורות לחברה לרכוש את הרכב בתמורה למחיר המחירון בעת הבדיקה

תומר הדר 11:0830.09.15

היקף פרשת "דיזלגייט" של פולקסווגן עדיין אינו ידוע בישראל, אך עורכי הדין כבר מחממים מנועים. בקשה ראשונה לתביעה יצוגית נגד פולקסווגן וצ'מפיון מוטורס הוגשה השבוע באמצעות בא כוח התובע הייצוגי, עורכי הדין עידן איידן, דוד תירוש ועידן דיין, התובעים כי יינתן צו בית משפט המורה לחברה לבצע ריקול להסרת התוכנה וכן להורות על פיצוי חברי הקבוצה בגין הפגיעה בפרק הזמן שבו נסעו ברכב מזהם, בניגוד לידיעתם ובניגוד מוחלט להתחייבותן ולהצהרתן של המשיבות ביחס לנתוני הזיהום של כלי הרכב המהווה פגיעה באוטונומיה של הרצון.

מתיאס מילר, המנכ"ל החדש של פולקסווגן מתיאס מילר, המנכ"ל החדש של פולקסווגן צילום: בלומברג

 

בגין פגיעה זו באוטונומיה של הרצון, מבקש התובע, בן ציון הרשקוביץ, בעל מכונית פולקסווגן, סך של 150 מיליון שקל. עוד מבקש התובע הייצוגי, כי "היה וערכי הזיהום – ללא התוכנה התרמיתית -  חורגים מהוראות הדין הישראלי יש להורות למשיבה לרכוש מחברי הקבוצה את הרכב בתמורה למחיר המחירון הידוע בעת הבדיקה.

 

"היה וערכי זיהום האוויר אינם חורגים מהוראות הדין הישראלי יש להורות, למשיבות לפצות את חברי הקבוצה בגין ירידת ערכו של הרכב, בהתאם לרמת הזיהום שנמצאה ובהתאם לממצאי הבדיקות שיבוצעו לאחר הסרת התוכנה. התובע הייצוגי מעמיד ראש נזק זה, בזהירות הראויה, על 10% מערכו ובסך של 67.5 מיליון שקל. בהתאם לאמור מעריך התובע הייצוגי את הנזק שנגרם לכלל חברי הקבוצה בכ-300 מיליון שקל".

 

יצוין כי למרות שהיקף התופעה בישראל אינו ידוע, התובע מעריך את היקף התופעה בכעשרת אלפים רכבים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x