ארה"ב: הפאבלט ירש את הטאבלט, המכירות זינקו ב-250%
קטגוריית הסמארטפונים המגודלים ממשיכה לכבוש את השוק; כ-21% מכל הטלפונים החכמים שנמכרו בארצות הברית ברבעון האחרון היו פאבלטים. המכשיר הנמכר ביותר הוא האייפון 6 פלוס
12:06
07.05.15
קטגוריית הפאבלטים מתייצבת כיורשת האמיתית לקטגוריית הטאבלטים: לפי חברת המחקר קנטר, נתח השוק של פאבלטים זינק ב-250% בשנה האחרונה. קנטר טוענת כי 21% מכל הטלפונים החכמים שנמכרו בארצות הברית ברבעון הראשון של 2015 הם בעצם פאבלטים. זאת לעומת 6% בלבד ברבעון המקביל אשתקד.
קראו עוד בכלכליסט:

פאבלט האייפון 6 פלוס
לפי נתוני קנטר, נראה כי הסיבה העיקרית מאחורי הזינוק האדיר בביקוש לפאבלטים בארצות הברית הוא האייפון 6 פלוס (בעל מסך בגודל 5.5 אינץ'). קנטר טוענת האייפון 6 פלוס מחזיק ב-44% מכל מכירות הפאבלטים ברבעון האחרון, ובערך 9% מכל מכירות הסמארטפונים בארצות הברית.
הצמיחה הקבועה בגדלי המסכים עשה רק טוב ל-LG ומכשירי הדגל שלה, שנתח השוק שלה בארצות הברית צמח מ-7.4% ברבעון הראשון של 2014 ל-10.8% השנה. הדבר מייצב את LG במקום השלישי אחרי אפל וסמסונג.
קנטר הוסיפה כי בעוד שאנדרואיד ממשיכה להיות מערכת ההפעלה הדומיננטית ביותר בארצות הברית ואף הגדילה קלות את נתח השוק שלה, שיעורי הניוד בין מערכות ההפעלה יורד. רק 5.9% מהלקוחות שרכשו מכשיר אנדרואיד ברבעון האחרון עברו מ-iOS, לעומת שיעור ניוד של 9.8% לפני כשנה. שיעורי הניוד של משתמשי אנדרואיד שעברו ל-iOS ירדו מ-14.6% לפני כשנה ל-11.4% כיום. ניתן להניח כי גם כאן, הסיבה לירידה בשיעורי הניוד היא בגלל קטגוריית הפאבלטים – לאחר שגם אפל השיקה פאבלט, הפערים בין מערכות ההפעלה הצטמצמו וכך גם הסיבות לעבור בין אנדרואיד ל-iOS או ההיפך.


