• תפריט
אפליקציות

שר התחבורה נגד Uber: "לא אאפשר פגיעה בענף המוניות"

אפליקציית הנסיעות האמריקאית, מתחרתה המרה של גט טקסי, זוכה להתנגדות ממשלתית; השר כץ הצהיר שפעילות אובר בארץ תהיה כפופה לתקנות משרדו, שמתנגד לאחד השירותים הבולטים שלה - הפיכת כל בעל רכב לנהג מונית ארעי

ליאור גוטמן 11:3326.06.14

שר התחבורה ישראל כץ מתייצב לימין נהגי המוניות ומיישר קו עם איגוד הנהגים. הבוקר (ה') הביע כץ במהלך ועידת ישראל לתחבורה התנגדות לפעילותה של החברה, כל עוד הדבר בא על חשבון נהגי המוניות.

"לא נאפשר פגיעה בענף המוניות", אמר. "אנו מצפים מכולם לכבד את כללי מדינת ישראל ולפעול על פי חוקיה. לא ייתכן שתגיע חברה מחו"ל ויינתן לה אישור לפעול כאן ללא אותם כללים וחוקים המוחלים על כלל ציבור נהגי המוניות ועל כולם. חייב להיות כאן שוויון. אני חוזר ואומר - לא אתן יד לפגיעה בענף המוניות שממילא נמצא בקשיים וזקוק לסיוע". כפי שפורסם ב"כלכליסט" החברה האמריקאית כבר החלה בגיוס נהגים כך שהיא עשויה לנגוס בנתחי השוק של ציבור נהגי המוניות הנוכחי כמו גם בחלקה של חברת גט טקסי.

 

אפליקציית Uber אפליקציית Uber צילום: אימג'בנק, Gettyimages

 

כך למשל, אובר מתכוונת לפתות את נהגי המוניות להצטרף אליה, וגיוסי הנהגים יחלו בשבועות הקרובים. ועם זאת, השירות טרם הושק רשמית, למרות שאפליקציית Uber זמינה להורדה בעברית לאייפון ולאנדרואיד כבר כחודש.

 

גט טקסי הישראלית ניסתה באחרונה להדגיש את ההבדלים בינה ובין המתחרה האמריקאית. בעוד שגט טקסי עובדת עם מוניות בלבד ומתווכת בינן לבין הנוסע, ובכך מתפקדת למעשה כתחנת מוניות וירטואלית, אובר עובדת עם נהגים פרטיים שאינם נחשבים כנהגי מוניות במסגרת שירות המכונה UberX.

 

מבחינת אובר, כל אדם שעובר את מבחני הקבלה שלה, מציג פרופיל רפואי תקין, מציג רשיון בתוקף וביטוח ומוכיח כי עברו הפלילי נקי, יכול להיות נהג בתשלום. כך, למעשה מאפשרת אובר לאנשים פרטיים לנהוג עבורה, לעיתים כהשלמת הכנסה, ללא צורך ברישיון מיוחד למוניות או רישיון למונית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x