• תפריט
מכשירים

בניגוד להערכות: הגלקסי S5 מציג קצב מכירות מהיר משל קודמו

מכשיר הדגל של סמסונג זכה להצלחה שלא נופלת משל הגלקסי S4 ו-11 מיליון יחידות נשלחו למפיצים מאז הושק בחודש שעבר. "אולי אין לו טכנולוגיה שמושכת את העין, אך יש לו תכונות שימושיות", אמר בכיר בחברה

עומר כביר 17:0418.05.14
המבקרים התאכזבו, הגולשים התמרמרו, אבל לצרכנים זה לא הפריע: מאז השקת הגלקסי S5 בחודש שעבר,  שלחה סמסונג לספקים יותר מ-11 מיליון יחידות. כך, לפי דברים שאמר ראש חטיבת המובייל של החברה, ג'יי קיי שין, בראיון לוול סטריט ג'ורנל.
לדברי שין, מכירות סמארטפון הדגל החדש גבוהות ב-10% מאלו של הדור הקודם בתקופה המקבילה לאחר ההשקה בשנה שעברה. “עבר חודש מאז שהתחלנו למכור את ה-S5, ומיד מהרגע הראשון המכירות הרבה יותר חזקות משל הגלקסי S4”, אמר וציין שהמכירות גבוהות במיוחד בשווקים מתפתחים, בארה"ב, באוסטרליה ובגרמניה.

 

ההצהרה של שין מהווה הפרכה חד משמעית לתחזיות והערכות שהעלו אנליסטים ופרשנים, בהם גם אני ב"כלכליסט", שלפיהן ייתכן שמכירות הגלקסי S5 נמוכות משל קודמו, בגלל האכזבה שבה התקבל המכשיר והעניין המועט יחסית שעורר. ואולם, סמסונג הצליחה להוכיח שמכונת השיווק היעילה שלה מאפשרת לה, בדומה לאפל, לשמור על רמת מכירות מרשימה ללא קשר לביקורות שמקבל מכשיר הדגל שלה.

 

מכשיר הגלקסי S5 מכשיר הגלקסי S5 צילום: עומר כביר

 

שימושיות על פני גימיקים

 

שין ציין ששיעור המכירות התאפשר בין השאר הודות להיערכות טובה יותר של סמסונג לעומת השקות קודמות. במקרה זה, סמסונג השיקה את המכשיר ב-125 מדינות במקביל, חתמה על הסכמים עם ספקיות גדולות טרם ההשקה והרחיבה את נוכחותה ברשתות קמעונאיות דוגמת בסט ביי בארה"ב.

 

התכונות החדשות שהציגה סמסונג בגלקסי S5, הוסיף שין, היוו גם הן מרכיב חשוב בהצלחתו. אלו כללו עמידות למים (לפי שין, 30% מהמכשירים שהוחזרו לחברה התקלקלו בגלל שנשפך עליהם קפה או כי נפלו למים), יכולות צילום משופרות ושיפורי תוכנה שנועדו להאריך את חיי הסוללה. “אולי אין לו טכנולוגיה שמושכת את העין, אבל מדובר בתכונות שימושיות", הוא אמר לוול סטריט ג'ונרל.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x