• תפריט
ועידת הקיימות לעסקים
ועידת הקיימות לעסקים גג כתבה

ועידת הקיימות

"צרכנים רוצים לקנות מוצרים מחברות שמראות אחריות תאגידית"

ענת גבריאל, יו״ר יוניליוור ישראל, אמרה את הדברים בוועידת הקיימות של "כלכליסט". "אנחנו כבר לא מסתפקים ברצון להכפיל הפעילות, אלא גם בהפחתת ההשפעה שלנו על הסביבה והשפעה חיובית על כדור הארץ"

נורית קדוש 10:3427.11.13

״לקיימות יש ערך עסקי מאוד משמעותי כי צרכנים רוצים לקנות מוצרים מחברות שמראות אחראיות תאגידית וגם הקמעונאים מעדיפים לרכוש סחורות מספקים שמוכוונים אחראיות תאגידית״, כך אמרה ענת גבריאל, יו״ר יוניליוור ישראל, בכנס הקיימות הראשון של "כלכליסט" שנערך היום (ד').

 

בכדי להסביר את המשמעות של קיימות עבור עולם העסקים והחברות המסחריות, ציינה גבריאל כי עד 2020, יתווספו עוד מיליארד אנשים לכדור הארץ לאוכלוסייה המונה כעת 7 מיליארד תושבים, ועד 2050 יהיו 10-9 מיליארד תושבים על כדור הארץ. ״אם המגמות של הגידול באוכלוסייה ושל העלייה בצריכה ימשכו, נזדקק ל-3-5 כדורי ארץ כדי לספק את הצריכה של האוכלוסיה״.

 

לדבריה, הפיתרון לבעיה זו נעוץ בנושא הקיימות: ״החברות העסקיות מבינות שכבר לא ניתן לדבר יותר רק על צמיחה במכירות, בנתחי שוק וברווחיות, אלא חייבים לדבר גם על צמיחה בהסתכלות על אחריות תאגידית. בניתוח ביצועי חברות עסקיות, ניתן לראות שבשנת 2009, נוצר שינוי והשוק החל לשלם פרמיה עבור חברות שפעלו והשקיעו בנושא הקיימות״.

 


 

מכירות קונצרן יוניליוור העולמי בשנת 2012 הסתכמו בלמעלה מ- 50 מיליארד יורו, ב- 190 המדינות בהם החברה פועלת. לקונצרן יוניליוור 400 מותגים והחברה מעסיקה 170 אלף עובדים. מוצר יוניליוור ישראל מגיעים ל- 90% מבתי האב, באמצעות 35 מותגים ו-1,500 מוצרים המיוצרים ב- 5 מפעלים של החברה המעסיקה 2,500 עובדים.

 

לדברי גבריאל, הקונצרן הבינלאומי והחברה בישראל מחויבים בשל השפעתם העצומה של האוכלוסייה, לפעול בנושא הקיימות. ״האסטרטגיה של יונילוור מבוססת על הרצון של החברה להכפיל את עצמה. אבל, אנחנו לא מסתפקים רק ברצון להכפיל הפעילות, אלא רוצים גם להפחית בחצי את ההשפעה שלנו על הסביבה וכן להשפיע בצורה חיובית על כדור הארץ. כך, כשאנחנו מודדים את העמידה ביעדי הצמיחה, מודדים גם את ההפחתה של ההשפעה על הסביבה והשפעה חיובית על כדור הארץ״.

 

גבריאל. ״החברות העסקיות מבינות שכבר לא ניתן לדבר יותר רק על צמיחה במכירות, בנתחי שוק וברווחיות, אלא חייבים לדבר גם על צמיחה בהסתכלות על אחריות תאגידית" גבריאל. ״החברות העסקיות מבינות שכבר לא ניתן לדבר יותר רק על צמיחה במכירות, בנתחי שוק וברווחיות, אלא חייבים לדבר גם על צמיחה בהסתכלות על אחריות תאגידית" צילום: ענר גרין

 

כדוגמא למהלך בעל ערכי קיימות ציינה גבריאל את השקת מרכך הכביסה המרוכז תחת מותג ״בדין״. החברה השיקה לפני 4 שנים מרכך כביסה מרוכז באריזה במפח ליטר אחד, אשר שנועד להחליף את מרככי הכביסה שנמכרו באריזות 4 ליטר. ״ההשפעה על איכות הסביבה באה לידי ביטוי הן בשימוש בפחות חומרי אריזה ובפחות מים וכן בעלויות אנרגיה בהפצת המוצרים שנפחם צומצם משמעותית. הצרכן קיבל ערך של נוחות בסחיבה ואחסון המוצר בבית״.

 

לדברי גבריאל, לכל מדינה בה פעילה יוניליוור, ישנה תכנית עסקית הנוגעת לכל אחד מהשלבים בחיי המוצר, החל מרכישת חומרי הגלם ממקורות ברי קיימא ועד התייחסות למיחזור האריזות.״אצלנו, הקיימות היא לא משהו שעושים על הדרך, אלא חלק מההוויה העסקית שלנו והיא מניעה חלק גדול מהפעילות שלנו וזה סוד ההצלחה שלנו״.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x