גם חברת רנו הצרפתית נפגעת מקריסת בטר פלייס
חברת הרכב הצרפתית, שסובלת גם כך מהמיתון בצרפת, השקיעה בהקמתו של פס ייצור נפרד ובלעדי למכוניות החשמליות של בטר פלייס וכעת הפכה לנושה של החברה
אחד מסימני השאלה הגדולים המרחפים מעל פרשת בטר פלייס וסופה העגום הוא האם לחברת רנו הצרפתית נגרם נזק ניכר. בדומה ליצרני רכב אירופיים רבים, גם רנו סובלת מן המיתון באירופה בכלל ובצרפת בפרט.
בינואר האחרון הודיעה החברה שתפטר 7,500 עובדים, עד שנת 2016 במסגרת תכנית התייעלות. מספר חסר תקדים במונחי תעשיית הרכב האירופית. בטר פלייס גררה את רנו להשקעה בהקמתו של פס ייצור נפרד בטורקיה, למכוניות החשמליות בעלות הסוללה המתחלפת. מדובר בפס ייצור המיועד אך ורק למכוניות של חברת בטר פלייס.

מעבר לכך, בטר פלייס מחויבת לרנו למכירתן של כ־115 אלף מכוניות חשמליות בישראל ובדנמרק עד שנת 2016, מכירה שכעת לא תצא לפועל.
חברת רנו הצרפתית מצוינת ברשימת נושיה של בטר פלייס ולא בכדי - בדו"ח של החברה לישראל שפורסם לאחרונה מצוין כי בטר פלייס חשופה לקנסות מצד רנו בהיקף העשוי להגיע עד 152 מיליון דולר. מבקשת הפירוק שהגישה בטר פלייס לבית המשפט עולה כי בטר פלייס חבה לרנו כ־65 מיליון יורו שכנגדם העמידה כשעבוד סוללות רכבים.
בתרחיש קיצון עלולה חברת רנו לדרוש לחזקתה את סוללות הרכבים, או לחילופין את מכירתן - במצב כזה יוותרו לקוחות החברה ללא סוללה המהווה חלק בלתי נפרד מן הרכב.


