יש ארוחות חינם - תמורת פרסומות
גולשים מקטרים על שילוב של עוד פרסומות בפייסבוק וגם בתוכנת uTorrent, אבל שוכחים איך עובדים השירותים המקוונים שלהם - ושמישהו צריך לשלם את החשבון
10:59
20.08.12
תוכנת הביטורנט הפופולרית יוטורנט, שנהנית מעדת מעריצים רחבה, הצליחה בשבוע שעבר לעצבן את הקהל הנאמן שלה. התוכנה המוצלחת, שהשימוש בה מאז השקתה לפני שבע שנים היה ללא תשלום, החליטה לשלב פרסומות כדי להרוויח כמה גרושים. המשתמשים, בתגובה, פרצו ביבבות עולות ויורדות שאילצו את מפתחי התוכנה להפוך את הפרסומות לאופציונליות בלבד.
קראו עוד בכלכליסט:
גם גולשי פייסבוק נוהגים לייבב כשהרשת החברתית הגדולה בעולם משלבת עוד כמה פרסומות בפיד שלהם, והמיאוס של כמה גולשים מכך שגם חוויית השימוש בטוויטר כבר לא טהורה מפרסום הוביל לניסיונות להקים רשת חברתית נטולת כל פרסומות, בשם app.net.
הגולשים אוהבים וכבר רגילים לקבל דברים בחינם, ומפתחי שירותים חדשים יודעים שאם הם רוצים סיכוי כלשהו להצליח, רצוי מאוד שהשירות שלהם לא יעלה יותר מ־0 דולר לחודש, לפחות בהתחלה. אבל אי אפשר ללכת אם ולהרגיש בלי. יוטורנט, פייסבוק, טוויטר ואחרות הן לא עמותות אלא חברות שצריכות, בסופו של יום, גם להכניס כסף לכיס, לפחות למימון הפעילות השוטפת.
ואם גולשים רוצים להמשיך ולקבל את המוצר בחינם, אז הם צריכים להתמודד בדרך גם עם כמה פרסומות מעצבנות. זה אולי פחות כיף, אבל הברירה האחרת היא להתחיל לשלם או לוותר על השירות לחלוטין.


