• תפריט
דעות

גיוס המונים: החסות החדשה לספורטאי ישראל

עד שיגיעו ההצעות מהספונסרים הגדולים, אפשר וכדאי לנצל את הרשת למימון האימונים מאלה שבאמת אכפת להם מהקריירה שלכם - הקהל

אריק מרמורשטיין 14:3106.05.12

כוכב ברצלונה ונבחרת ארגנטינה, ליאו מסי, הוא שחקן הכדורגל הרווחי ביותר בעולם עם הכנסות של 33 מיליון יורו לשנה. מדובר בסכום הכולל את משכורתו, בונוסים עבור הצלחותיו וכמובן שכר מקמפיינים פרסומיים. אבל לא כל הספורטאים בעולם נהנים מכאלו הכנסות, ואפילו לא משבריר קטן מהן -

לא פעם אנחנו שומעים בתקשורת על ספורטאים ישראליים נהדרים המייצגים אותנו בכבוד ברחבי העולם ואף זוכים במדליות, אך למרות זאת מצבם הכלכלי רע והם מתקשים לגמור את החודש ללא עבודה נוספת, מה שפוגע בהישגיהם, ולעתים גורם לפרישה מפעילות ספורטיבית.

 

בהנחה שעדיין לא קיבלתם הצעה לשמש כפרזנטורים של אדידס, תשמחו לדעת שקיימת דרך חדשה ומוצלחת לגייס את אותם סכומים שיאפשרו לכם להביא מדליה אולימפית ולהשתתף ולזכות באליפויות ברחבי העולם - קוראים לזה מימון המונים, או אם תרצו: מימון חברתי. אומרים שילדים מאוד אוהבים ספורטאים כי הם רודפים אחר החלום שלהם וחיים אותו. לעתים יש ספורטאים שמאוד רוצים לחיות את החלום, אבל אין להם אפשרות כלכלית לעשות זאת. עוד קצת כסף יכול היה למקד אותם ולאפשר להם לחתור בשיא הכוח לעבר הגשמתו.

 

הרעיון שמאחורי מימון חברתי הוא פשוט - במקום לגייס סכומים גדולים ממעט אנשים כמו בנקים, משקיעים או ספונסרים, מגייסים סכומים קטנים מהרבה אנשים - מהקהל, זה שמוחא כפיים באצטדיון או מזיל דמעה כאשר אתם עומדים על הפודיום והתקווה מתנגנת. בצורה דומה גייס ברק אובמה מאות מיליוני דולרים לקמפיין הבחירות שלו בשנת 2008 והוא עושה זאת בהצלחה רבה גם במערכת הבחירות הנוכחית. בעולם יש את KickStarter, ובישראל יש את Mimoona - שניהם אתרים המסייעים לגייס לא מעט כספים עבור פעילויות שונות. הקלע סרגיי ריכטר, למשל, השתמש באתרים הללו כדי להתכונן טוב יותר לקראת האולימפיאדה כאשר גייס יותר מ-50 אלף שקל מהקהל הרחב דרך Mimoona.

 

צוות האתר אסף 10 עצות מועילות שיעזרו גם לכם לגייס את הכסף להגשמת החלום הספורטיבי שלכם.

 

1. מטרת גיוס הכספים - חשוב שתסבירו לקהל הרחב מהי מטרת הגיוס. אם אנשים לא יראו מטרה ברורה עבורה אתם מגייסים את הכסף, הם יתקשו לעזור לכם. הזדהות של התורמים עם המטרה והענקת תחושת שיתוף כ"חלק מההצלחה" יכולים להיות מפתח חשוב במדד ההצלחה לגיוס תרומות. מטרה שכזו יכולה להיות הכנה טובה לקראת תחרות, גיוס כספים לקניית ציוד, כרטיס טיסה לתחרות בעולם ועוד.

 

2. סרטון - אחת מהדרכים להציג את עצמכם בפני הקהל היא להעלות סרטון בו תספרו עבור מה אתם מגייסים את הכסף. שווה להשקיע כמה מאות שקלים ביצירת סרטון כזה, אבל גם סרטון ביתי יכול לעבוד. תנו לאנשים לראות אתכם וספרו למה אתם פונים אליהם. פתגם עתיק אומר שתמונה שווה אלף מילים, סרטון שווה הרבה יותר מזה.

 

3. התמורות - יש אנשים שישמחו להשקיע בכם מבלי לקבל תמורה, אבל הרוב, בנוסף לתחושה הנפלאה של הפרגון, רוצים לקבל דבר נוסף בתמורה לכסף שהם מעבירים לכם. על כן, כדאי מאוד ליצור מדרג של תמורות כך שככל שיינתן יותר כסף, ערך התמורה יהיה גבוה יותר. מה ניתן לתת? תשאלו את עצמכם שלוש שאלות מנחות: כיצד תוכלו לתת יוקרה פומבית לתומכים, כיצד ניתן לתת להם חוויה משמעותית (כגון שיעור ירי פרטי עם קלע אולימפי) ולבסוף, האם ניתן לתת תמורות שייגרמו למגזר העסקי לעזור לכם, כגון חסויות. אל תהיו חסכנים, הציעו תמורות אטרקטיביות - כאלו שלא רואים כל יום. נצלו את הכישרונות והיכולות שלכם על מנת לייצר תמורה, גם אם סמלית בלבד, עבוד התורם שלכם. תחרות שחיה עם שחיין, משחק טניס עם שחקנית טניס וקורס הכנה לקראת תחרות איש הברזל הם רק דוגמה קטנה למה שניתן לתת. והכי חשוב, הציע רקו תמורות שתוכלו לספק!

 

4. שקיפות ואמינות - כדי שאנשים יוציאו כסף מהכיס וייתנו לכם, חשוב שתציגו מספיק מידע על עצמכם הכולל תמונות, קישור לפייסבוק ואפילו כתבות שהיו עליכם בעיתונות. ככה אנשים ידעו לאן הכסף שלהם הולך.

 

5. צוות - אתם מתאמנים קשה, ולא תמיד יהיה לכם זמן לשווק את הפרויקט באופן אינטנסיבי. בקשו ממישהו קרוב אליכם שיעזור לכם בניהול הפרויקט ושיגבה אתכם כאשר אתם עסוקים באימונים/תחרויות. כמובן שעדיף לקחת מישהו/י שמבין ומכיר את כוחו של פייסבוק.

 

6. נסו להעלות את הפרויקט גם באנגלית - האתרים השונים מאפשרים לכם להעלות את הפרויקט גם בעברית וגם באנגלית, נצלו זאת! בכפר הגלובאלי של ימינו, אנשים מכל העולם עשויים להתעניין ולרצות לתמוך בספורטאים מישראל - אל תמנעו מהם לעשות זאת.

 

7. תקשורת - אם יש לכם קשרים עם עיתונאים כאלו ואחרים, זה הזמן להשתמש בהם. אין כמו כתבה באתר מוביל כדי ליצור חשיפה לפרויקט שלכם ולפעילותכם. חשוב לבקש מאותם עיתונאים שיקשרו את הכתבה לעמוד הפרויקט שלכם באתר גיוס הכספים כדי שיהיה לאנשים קל להגיע אליכם ולקבל מידע.

 

8. עדכנו - לאחר שתעלו פרויקט לרשת, חשוב מאוד לשווק אותו. אחת מהדרכים הכי טובות היא לעדכן את כל מי שרק אפשר על התקדמות הפרויקט. חובה לעשות את זה בפייסבוק ולהציג קישור לפרויקט שלכם שם, ובנוסף, אפשר לעשות זאת על-ידי העלאת וידאו או טקסט בעמוד הפרויקט שלכם. אנשים יראו שחשוב לכם להסביר להם מה קורה וזה יעשה להם הרגשה טובה שתביא עוד תומכים. לא לזלזל בכך, חשוב להשקיע.

 

9. פייסבוק, פייסבוק, פייסבוק - זה הכלי השיווקי הכי חשוב כיום. תתפסו כמה שיותר חברים ומשפחה ובקשו מהם שיעזרו לכם להפיץ את הפרויקט באמצעות עמוד הפייסבוק שלהם כמה שרק ניתן - לא רק באותו היום שבו עלה הפרויקט לאוויר, אלא כל הזמן שבו הפרויקט באוויר ובעיקר בשבועיים הראשונים והאחרונים. זה קריטי!

 

10. האמינו - זה לא מדע בדיוני, יש אנשים שעשו זאת כבר לפניכם, אז תאמינו שגם אתם יכולים - ויאללה, בהצלחה, שנראה אתכם על הפודיום.

 

הכותב הוא מבעלי אתר גיוס הכספים Mimoona
בטל שלח
    לכל התגובות
    x