• תפריט
תיירות

אל על ממשיכה לסגור קווים: תפסיק לטוס לאודסה ולדנייפרופטרובסק

מדובר בסגירת שני יעדים באוקראינה "כחלק מתהליכי התייעלות לצמצום ההוצאות". בחודש הבא צפויה החברה להפסיק גם את הקו לסאו פאולו

יסמין גיל 12:5723.10.11

אל על ממשיכה לבטל קווים: אחרי סאו פאולו, הודיעה הבוקר (א') החברה על ביטול הקווים לאודסה ולדנייפרופטרובסק שבאוקראינה. "אל על ממשיכה להתייעל ולצמצם פעילות בקווים שאינם רווחיים", נמסר מהחברה. מדובר בטיסה אחת שבועית לכל יעד. הטיסה האחרונה לאודסה תצא ב-6 בדצמבר, ויומיים

לאחר מכן תתקיים גם הטיסה האחרונה לדנייפרופטרובסק.

 

לגבי הפעילות באוקראינה, אל על תמשיך להפעיל טיסות לקייב. את הטיסות ליעדי ההמשך במדינה זאת תציע, כפי הנראה, בשיתוף פעולה עם חברת התעופה האוקראינית אירוסוויט, באמצעות הסכם "קוד שייר". מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, אמר בפברואר השנה, במהלך אירוע לרגל ביטול חובת אשרות הכניסה בין ישראל לאוקראינה: "למהלך ביטול האשרות יש פוטנציאל גדול לחיזוק היחסים של ישראל עם אוקראינה. מדובר במנוע צמיחה משמעותי במזרח אירופה".

 

לגבי ביטול הקווים לאודסה ולדנייפרופטרובסק, מסר היום שקדי בהודעת החברה: "העלייה החדה והמתמשכת במחירי הדלק מחייבת בחינה ממוקדת של יעדים, כפי שנעשה בחברות תעופה אחרות. הנסיקה במחירי הדלק, הוצאות הביטחון והמשבר הכלכלי העולמי, הביאו לקבלת ההחלטה. אל על הפעילה את הקווים הישירים לאודסה ולדנייפרופטרובסק בתדירות שבועית אחת, שאינה תואמת את האסטרטגיה של החברה לפעול בנתיבים מרכזיים במספר תדירויות שבועיות. מציאות זו מחייבת אותנו לבחון מחדש את הכדאיות הכלכלית של כל יעד ושל כל טיסה. המהלך נעשה כחלק מתהליכי התייעלות לצמצום ההוצאות".

 

ב-10 בנובמבר צפויה החברה להפסיק את קו הטיסות הישירות שלה לסאו פאולו, לאחר שנתיים וחצי. בראיון ל"כלכליסט" באוגוסט האחרון אמר שקדי: "לא הייתי סוגר את הקו לסאו פאולו אם לא הייתי מעריך שמבחינה כלכלית אני חייב לעשות את המהלך. התלבטתי, ולא רק שהתלבטתי, גם ניסיתי בכל הכוח לתת לזה צ'אנס ולמצות את האפשרויות, עד למקום שבו הגעתי למסקנה שזו אחריות שלי לעשות את המהלך המאוד קשה ומורכב הזה, ולסגור את הקו. התפקיד שלי הוא לקבל החלטות, גם אם הן קשות ולא פופולריות".

 

 

 

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x