• תפריט
אלכוהול

חדשות האלכוהול: ביקור בית

מבקרים מחו"ל, שיקב קסטל הזמין כדי להתנסות ביינות ישראליים, שיבחו את הטעימה וגם דיברו על הקושי למצוא יינות זרים משובחים בלונדון ובסין

עמית יריב 13:2716.02.11

יקב קסטל הוא מהיקבים החשובים והמוערכים בענף היין בישראל. לא זאת בלבד שהוא אחד מיקבי הבוטיק האיכותיים הראשונים, ושלצד יקב מרגלית היה ממבשרי טרנד יקבי הבוטיק - הוא שומר על עקביות מרשימה, ויינותיו זוכים פעם אחר פעם לציונים גבוהים ממבקרי יין ישראלים וזרים. למעשה, קשה למצוא סקירה של יינות ישראל המצטיינים שלא תכלול את יין הדגל של קסטל, ה־Grand Vin.

 

אלי בן־זקן, מייסד היקב, היינן הראשי ואבי המשפחה המנהלת את היקב, רואה עצמו גם כשגריר של ענף היין בישראל. בהזמנתו הגיעו בסוף השבוע האחרון לישראל ארבעה מבקרי יין מהחשובים בעולם: רוברט ג'וזף הבריטי, מייסד תחרות ה־International Wine Challenge, כתב היין של "הסאנדיי טלגרף" ומחברם של ספרי יין; ג'יני צ'ו לי מהונג קונג, עורכת המשנה של מגזין "דקנטר" וכותבת קבועה ביומון "South China Morning Post", האסייתית הראשונה שזכתה בתואר היוקרתי Master of Wine; מישל בטאן הצרפתי, מהמבקרים החשובים בצרפת, שכותב, בין היתר, ב"לה מונד"; וויאן ון ליסום ההולנדי, המו"ל של מהדורת הולנד של מדריך המסעדות "גו מיו".

חשיפה נמוכה

 

יינות יקב קסטל זכו להתלהבות מצד המבקרים, שהגדירו אותם "יינות ברמה בינלאומית, בעלי התאמה לטעם בינלאומי". היקב גם הזמין, במחווה ראויה לציון, יקבים ישראליים להציג למבקרים האורחים את יינותיהם. באירוע הוצגו יינות של כ־20 יקבים ישראליים - מיקבים מסחריים ועד יקבי בוטיק וגראז'. חשיבות המחווה מתעצמת כאשר מגלים שחלק מן המבקרים האורחים נחשפו מעט מאוד ליינות ישראליים עד לביקור הזה. ג'יני צ'ו לי מסבירה: "יינות ישראליים כמעט לא מגיעים להונג קונג, ובוודאי שלא לסין". ואילו רוברט ג'וזף מפתיע כשהוא מציין: "רק חלק קטן מיינות ישראל מגיע ללונדון. אני מניח שאילו עבדתי בניו יורק היה לי מבחר גדול יותר".

 

יינות קסטל במעמד הטעימה. נטעמו גם יינות מ-20 יקבים אחרים יינות קסטל במעמד הטעימה. נטעמו גם יינות מ-20 יקבים אחרים צילום: אביעד וייצמן

 

המפגש אפשר ללמוד על המתרחש במרכזים החשובים של היין בעולם: "לונדון, שהיתה בעבר בירת היין העולמית, הולכת ומאבדת את מקומה לטובת ניו יורק", מציין ג'וזף, ונותן דוגמה: "בניו יורק יש לא מעט חנויות יין טובות ומקצועיות, אבל בלונדון יש חנות גדולה אחת וקושי אמיתי למצוא יינות יוקרה". התוצאה - פריחת הסחר המקוון ביינות הפרימיום: "מכיוון שחובבי היין הרציניים מתקשים למצוא את מבוקשם בחנויות, שמתמקדות ביינות ברמת הביניים, עיקר המכירות של יינות פרימיום נעשות ברשת", מסביר ג'וזף.

 

לי מדברת על צריכת היין בסין: "סין מייצרת כיום כ־720 מיליון ליטר יין, כמעט כולו משמש לצריכה מקומית". היא מציינת שבכל זאת יש היפתחות של השוק הסיני ליינות מהמערב, בעיקר מצרפת, אבל החדירה של יינות ישראליים לשוק הסיני עוד רחוקה מאוד.

 

קבלו ניוזלטר שבועי שיעזור לכם לתכנן את בילויי סוף השבוע. ליחצו להרשמה
בטל שלח
    לכל התגובות
    x