$
אינטרנט

"חיבור בין הטלוויזיה לאינטרנט? זה לא עתיד הבידור"

נראה שראש מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל, משה ליכטמן, לא מתרגש מגוגל TV: "כל הרעיון של לעבוד כדי לבדר את עצמך לא עובד", העריך, מבלי להזכיר במפורש את המוצר של המתחרה הגדולה

עומר כביר 10:5108.11.10

ראש מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל, משה ליכטמן, אומר הבוקר (ב') כי "שירותים המחברים בין הטלוויזיה לאינטרנט הם אינם עתיד הבידור". בדבריו נמנע ליכטמן מלהזכיר במפורש את השירות של המתחרה הגדולה גוגל, גוגל TV, שמאפשר לשלב בין תכני הטלוויזיה הרגילים לתכנים מהרשת.

 

בדברים שנשא בכנס Contech 2010 בתל אביב, ציין ליכטמן: "באחרונה שמענו על הבשורה החדשה בעולם הבידור. חוזרים הביתה, מתיישבים מול הטלוויזיה, מרימים מקלדת ומתחילים לחפש תוכן. ב-1998 היה משהו בשם Web TV, גלישה ברשת דרך הטלוויזיה. מסתבר שהשתמשו בזה בדיוק מיליון אנשים בארה"ב, מתוך 150 מיליון גולשי אינטרנט. וזה היה לפני 12 שנה".

 

"כל הרעיון של לעבוד כדי לבדר את עצמך לא עובד", העריך, "הרבה מהפתרונות החדשים דורשים מהצרכן לקנות מכשיר, ואז להבין איך צריך לחבר אותו ואיך להפעיל אותו. מעט מאוד אנשים מסוגלים להבין את זה. זה לא עתיד הבידור".

 

"לעבוד כדי לבדר את עצמך? זה לא עובד". ליכטמן בכנס "לעבוד כדי לבדר את עצמך? זה לא עובד". ליכטמן בכנס צילום: עמית שעל

 

ליכטמן גם התייחס לקשיים של תעשיית הטלוויזיה להסתגל לעולם המקוון: "המדיה החדשה לא הצליחה לשחזר את הערך העסקי שהיה קיים בעולם המסורתי. אנשי הטלוויזיה ראו איך האינטרנט ריסק את תעשיית המוסיקה, והחליטו שזה לא יקרה להם. כתוצאה מכך, הם מנסים לעקוף את הגיקים שמנסים לגנוב להם את ארוחת הצהריים. התוצאה היא אתרים כמו הולו ודברים חדשניים אחרים. אבל הם עדיין לא מרוויחים כסף".

 

לדבריו, אחת הסיבות לכך היא שהתכנים שמספקים השירותים הטלוויזיוניים המקוונים הם אותם תכנים, אלא שהם מיועדים למסכים קטנים יותר. "כשאני מקשיב למוסיקה, זה כל מה שאני עושה. כשאני רואה טלוויזיה זה כל מה שאני עושה. עד כה לא ראינו את העולם החברתי נכנס לזה. לזה קוראים בידור? זה מספק ערך טוב יותר?", תהה ליכטמן.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x