• תפריט
אינטרנט

סגן נשיא פייפאל: העתיד הוא במיקרו-תשלומים

"אין תחליף למפתחים הישראלים. לא קל לשנות את העתיד של הכסף, ואנחנו צריכים את האנשים החכמים ביותר בעולם כדי לעשות את זה", אומר ל"כלכליסט" אוסאמה באדיר, המבקר בישראל

עומר כביר 14:3826.07.10

העתיד של הארנק נמצא בענן, ולא בטלפון הסלולרי – כך טוען אוסאמה באדיר, סגן נשיא ומנהל פלטפורמת המפתחים של PayPal, שמבקר השבוע בישראל.

  

"הרבה אנשים מדברים על כך שהטלפון הסלולרי יהפוך לארנק. אנחנו לא מאמינים שזה המצב", אמר באדיר, שהתארח אתמול (א') בגארג' גיקס
בחולון. "לתפיסתנו, הארנק צריך לעבור למודל של 'שירותי ענן' - שרתים מרוחקים שהגישה אליהם תהיה מכל מכשיר המתחבר לאינטרנט. כשמאבדים את הטלפון הסלולרי, לא רוצים לאבד גם את הארנק.

  

"בנוסף, לתפיסתנו, לא מדובר רק בתשלומים. הארנק בענן כולל לא רק יתרת כספים וכרטיסי אשראי, אלא גם כרטיסי מועדון, קבלות, קופונים, והזהות של המשתמש. זו דרך להזדהות בפני גורמים אחרים בעת ביצוע עסקה או קבלת שירות. שירותי בריאות ושירותים ממשלתיים שונים לא זמינים ברשת בגלל חוסר יכולת לזהות בוודאות את משתמש הקצה".

 

לדברי באדיר, אחד ממנועי הצמיחה של פייפאל בתקופה הקרובה יהיה תחום המיקרו-תשלומים: "יש הזדמנויות גדולות במיקרו-תשלומים. המסחר המקוון בטובין פיזיים מוערך כיום ב-700 מיליארד דולר בשנה, והיקף הטובין הווירטואליים מוערך ביותר מ-50 מיליארד דולר. אני חושב שאם מסתכלים על כל הדברים שיכולים לעבור מהעולם הפיזי לדיגיטלי – ספרים, מוזיקה, וידיאו, מאמרים – ההזדמנויות כאן גדולות. חשוב גם לזכור שמיקרו-תשלומים לא מוגבלים רק לעולם המקוון. כשמכניסים כסף למדחן, זה מיקרו-תשלום. גם כשמכבסים בגדים במכבסה אוטומטית. התחום הזה עומד לפרוץ והוא גדל בקצב על מאות ואלפי אחוזים".

  

בשיחה עם "כלכליסט" הוסיף באדיר שהוא מצפה ליצור שיתופי פעולה רבים עם מפתחים מקומיים. "קהילת המפתחים בישראל היא מהחדשניות ביותר בעולם, שנייה רק לארה"ב. הרעיונות שאני רואה ממפתחים ישראלים, התשוקה שלהם, ההבנה של התנהגות צרכנים, של טכנולוגיה, אין להם מתחרים. לא קל לשנות את העתיד של הכסף, ואנחנו צריכים את האנשים החכמים ביותר בעולם כדי לעשות את זה. המיקוד העיקרי שלי עד עכשיו היה ארה"ב, וישראל תבוא ממש אחריה", הוא אמר.

  

באדיר ציין עוד שסוחרים ישראלים יכולים ליהנות מיתרונות משמעותיים בעבודה עם פייפאל: "הערך הגדול ביותר של פייפאל הוא היכולת של כל סוחר למכור מוצרים כאילו הוא תאגיד בינלאומי. אחרי אינטגרציה של השירות שלנו, צרכנים ביותר מ-190 מדינות יכולים לקנות ממך. אנחנו פותחים את הדלתות של הסוחרים לכל מקום בעולם, והם מקבלים משם עסקאות".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x