• תפריט
תיירות

הממשלה אישרה להתחיל בתכנון נמל תעופה בתמנע; בנייתו תסתיים עד 2014

הנמל יחליף את שדה התעופה באילת ויאפשר פעילות של טיסות מאירופה. בניית הנמל מוערכת בעלות של 1.7 מיליארד שקל

יסמין גיל 13:2606.07.10

האם עד 2014 יוקם נמל תעופה בינלאומי מתקדם באילת? הממשלה אישרה היום (ג') את הצעת שר התחבורה, ישראל כץ, להתחיל בתכנון מפורט של נמל תעופה בינלאומי בתמנע, שצפוי להחליף את שדה התעופה באילת. עלות הכנת התכנון מוערכת בכ-56 מיליון שקל, שתמומן ממקורות פנימיים של רשות שדות התעופה (רש"ת).

 

המכרז לתכנון נמל התעופה בתמנע צפוי להסתיים בספטמבר 2010. במקביל, יבחרו משרדי התחבורה והאוצר גורם מקצועי בינלאומי שיבחן את התוכנית להקמת הנמל שהוכנה על ידי רש"ת, ויגיש את מסקנותיו בתוך 45 יום. לאחר בחירת המבצע, התכנון עצמו צפוי להימשך כשנה ואילו בניית הנמל צפויה להימשך כשלוש שנים, בעלות של 1.7 מיליארד שקל.

 

הדמיה של שדה התעופה המתוכנן בתמנע הדמיה של שדה התעופה המתוכנן בתמנע

 

"החלטת הממשלה שאושרה היום קובעת עוד כי משרדי התחבורה והאוצר יציגו בפני שרי התחבורה והאוצר את עמדותיהם באשר לאופן המימון וההקמה של הנמל החדש. בהעדר הסכמה בין השרים, יובא הנושא להכרעת ראש הממשלה", נמסר בהודעת משרד התחבורה.

 

נמל התעופה בתמנע, שמיקומו כ-18 ק"מ צפונית לאילת, צפוי לשמש כנמל בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה, וכן לטיסות פנים-ארציות. הפרויקט יכלול, בין השאר, הקמת מסלול המראות ונחיתות באורך של 3,600 מטר שיאפשר פעילות של מטוסי סילון גדולים, וכן מגדל פיקוח, אזורי תפעול ומערכת תחבורה הכוללת מערך כבישים ומגרשי חנייה. כן, יכלול הפרויקט טרמינל נוסעים, שמונה עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, תשע רחבות חנייה למטוסי טורבו-פרופ', וחנויות של מוצרים פטורים ממכס (דיוטי פרי).

 

ממשרד התחבורה נמסר כי במסגרת התוכנית להקמת הנמל בתמנע, יורחב כביש הערבה בקטע שבין תמנע לאילת, לארבעה נתיבים, שניים בכל כיוון. עם השלמת הכביש, הנסיעה מתמנע לאילת צפויה להימשך כעשר דקות בלבד.

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x