$
אינטרנט

2.5 מיליון ישראלים גולשים בפייסבוק

כך חושף טרוור ג'ונסון, מנהל המכירות של פייסבוק לאזור אירופה והמזה"ת המבקר בישראל. עוד מגלה ג'ונסון: לכל ישראלי 143 חברים בממוצע ברשת החברתית, ו-20% מהמנויים הם בני 35 או יותר

אסף גלעד 16:0802.03.10

מנהל המכירות של פייסבוק לאזור אירופה והמזרח התיכון, טרוור ג'ונסון, מבקר הימים אלה בישראל. במסגרת הביקור, נפגש ג'ונסון עם כמה חברות סטארט-אפ ישראליות, בהן רזוס של גלי רוס וחברת נייטרק, ודיבר בכנס שנערך ביוזמת G-FACTOR, זרוע הטכנולוגיות של אדלר-חומסקי.

 

ג'ונסון חשף בשיחה שערך עם הסטארטאפיסטים כמה נתונים על פייסבוק בארץ: בישראל 2.5 מיליון מנויים לפייסבוק, אשר צופים בכ-3 מיליארד דפים בחודש, ומחזיקים ב-143 חברים בממוצע. לכל מי שחשב שפייסבוק שייך רק לצעירים, אומר ג'ונסון כי הוא כבר מזמן נחלת הכלל, וכי בישראל 20% מהמנויים הם בני 35 ויותר.

ג'ונסון. המשחקים יהוו מנוע צמיחה לפייסבוק ג'ונסון. המשחקים יהוו מנוע צמיחה לפייסבוק צילום: עמית שעל

 

בעולם יש לפייסבוק 400 מיליון מנויים, 100 מיליון מתוכם גולשים לאתר דרך הטלפון הסלולרי. פייסבוק כיום נחשב לאתר המוביל בעולם מבחינת כמות הזמן שמבלה בו הגולש - בסך הכל מבלים גולשי העולם 6 מיליארד דקות ביום באתר הרשת החברתית. בחודש נצפים 200 מיליארד דפים, ובכל שנייה נצפים בו 1.4 מיליון תמונות ו-1.6 מיליון מסרים מיידיים נקראים מדי שנייה בשירות הצ'אט של פייסבוק.  

 

ג'ונסון, המבקר בישראל את שותפיו העסקיים המקומיים התפנה לשוחח גם עם פורום מצומצם של מפתחי תוכנה וחברות סטארט-אפ. "אנחנו מעונינים לראות מהמהנדסים הישראלים כל מה שיכול להתחבר לקוד החיצוני שאנחנו מאפשרים לשחרר (API) ובעיקר לסייע לנו לבדוק דרכים חדשניות שבהן 'פייסבוק קונקט', האפשרות לשייט בכל אתר יחד עם החשבון האישי שלך, יכול להתחבר למגוון ממשקים". אמר ג'ונסון ל"כלכליסט".

 

ג'ונסון העיד כי פייסבוק רואה במשחקים אחד ממנועי הצמיחה שלה. "ולא רק כאלה שמזכירים את פארמוויל". פארמוויל, משחק האסטרטגיה שבו משתמשי פייסבוק מדמים עצמם לחקלאים הפך פופולרי מאוד גם בקרב חקלאים בדרום אמריקה, הוסיף ג'ונסון בנימה הומוריסטית.

 

במהלך המפגש רמז ג'ונסון בפני המפתחים כי החברה מעוניינת להרחיב את יכולותיו של שירות "פייסבוק קרדיט, המאפשר לבצע רכישות ישירות מיישומים בפייסבוק, כפי שהדבר נעשה בפארמוויל ובמשחקיה של חברת "זינגה". מהלך זה, אם יימשך, יהפוך את פייסבוק למתחרה ישירה של פייפאל ויתן לה יכולות סליקה שיגדילו את ערכה המסחרי. ג'ונסון סירב להגיב לגבי כוונותיה של פייסבוק לחדור לשוק הדואר האלקטרוני. "גם אני שמעתי את השמועה הזו", הוא אמר בנימוס ועבר לשאלה הבאה.

 

"פייסבוק לא הגיעו לישראל עם בשורה חדשה, אלא כדי להפיץ את הבשורה שפייסבוק היא מדיה פופולרית יותר מבעבר ושהקהל הישראלי שרלבנטי למפרסמים נמצא כבר שם", אומר ל"כלכליסט" רועי קרתי, כתב הבלוג טקראנץ' בישראל. "עם זאת, עבור המפרסמים הישראלים אני חושב שפייסבוק היא פלטפורמה שעצם הוויראליות שבה הופכת אותה לכדאית במיוחד, ועבור המפרסמים מדובר בביצת זהב, כמעט בפרסום חינם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x