$
חדשות טכנולוגיה

הניו יורק טיימס מתכונן לגל הטאבלטים

מסמך פנימי של מערכת הניו יורק טיימס חושף תוכנית להקמת מחלקת "אפליקציות קוראים" לעיתון, שתוקדש לקידום תוכן בספרים אלקטרוניים ובמכשירים אחרים

יוסי גורביץ 11:2726.01.10
האם הניו יורק טיימס נערך להגעת הטאבלטים? פחות משבוע לאחר שהכריז כי עד 2011 יגבה תשלום עבור גלישה באתרו, מקים הניו יורק טיימס מחלקה שמטרתה לקדם תוכן על גבי ספרים אלקטרוניים ומכשירים אחרים. כך דיווח אמש (ב') הבלוג וואליוואג, בהסתמך על מייל פנימי שהגיע לידיו.

 

המייל,
ששלח אתמול נשיא חברת הניו יורק טיימס סקוט היקין-קיינדי, מכריז על הקמתה של מחלקה חדשה בחברה – "מחלקת אפליקציות קוראים". שתתמקד בתוכן שלא יוגש דרך האתר הרשמי של העיתון.

 

המסמך מציין כי העיתון היה חלוץ בהכנת תוכן לספרים אלקטרוניים, כגון הקינדל של אמזון והנוק של בארנס אנד נובל. עד לאחרונה התחום טופל על ידי מחלקת השיווק לצרכן, אך הצמיחה שנרשמה לאחרונה - וזו שעוד צפויה בתחום - מלמדות כי תחום התוכן המיועד לספרים אלקטרוניים יהיה רווחי מאוד, ולכן יש צורך להקים מחלקה נפרדת שתוקדש לנושא זה. העיתון אמנם טרם החל לגבות תשלום עבור מהדורת הרשת שלו, אבל הוא כבר גובה תשלום עבור מהדורת הספר האלקטרוני ומהדורת אפליקציית האייפון.

 

יצוין כי המייל אינו מתייחס ישירות למחשב הטאבלט שאפל צפויה, על פי שמועות רבות, להציג מחר, מה גם שבמהלך תערוכת מוצרי האלקטרוניקה CES שנסגרה לפני כשבועיים הוצגו שורה של מחשבי לוח וספרים אלקטרוניים של מגוון יצרנים. עם זאת, בוואליוואג מעריכים כי עיתוי הפרסום איננו מקרי. מאמר שפורסם אתמול (ב') בניו יורק טיימס מעריך כי מחשב טאבלט של אפל יאפשר לחברות התוכן לשוב ולגבות תשלום עבורו – הצעד שעליו הודיע הניו יורק טיימס עצמו – כפי שעשתה חנות האייטיונז של אפל עבור חברות המוזיקה. עם זאת, מתריע המאמר מפני האפשרות שהטאבלט תהפוך את אפל למתווך שאי אפשר בלעדיו בשוק התוכן, כפי שעשתה בשוק המוזיקה, ותדרדר עוד יותר את מעמדן של יצרניות התוכן.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x