$
רכב

דן חלוץ: "הייבוא המקביל לא יפגע ברכבי יוקרה"

לדברי מנכ"ל קמור רכב, לייבוא המקביל משמעות שולית, כיוון שיצרני מכוניות הפרימיום יאסרו על סוכנים מחוץ לאירופה למכור לצד שלישי

תומר הדר 11:1620.05.09

"תקנות הייבוא המקביל לא יפגעו ביבואני רכבי היוקרה הוותיקים" - כך אמר ל"כלכליסט" דן חלוץ, מנכ"ל קמור רכב, יבואנית ב.מ.וו.

 

בשבוע שעבר אישרה הממשלה את חוק ההסדרים, הכולל גם את נושא הסדרת הייבוא המקביל. לפי החלטת הממשלה חייב שר התחבורה להשלים את הצעדים הנדרשים

לפתיחת השוק בתוך שישה חודשים.

 

לפי תחזיות מוקדמות שנשמעו בענף הרכב, המרוויחים העיקריים מהמהלך יהיו יבואנים מקבילים של רכבי יוקרה, מאחר שנתח הרווח על מכוניות יוקרה גדול בהרבה מהרווח הנמוך על מכוניות משפחתיות, שמוריד את כדאיות ייבואן בייבוא מקביל.

 

כעת טוען חלוץ כי יצרני הרכב בחו"ל ערוכים למנוע את התופעה. "יצרני מכוניות הפרימיום היוקרתיות יאסרו מכירה לדילרים שמחוץ לאירופה", הסביר. "מדובר בהסכם ג'נטלמני בין כל יצרניות רכבי הפרמיום, האוסר על דילרים של החברות, שבידיהם יש מלאים גדולים, למכור את המכוניות לצד שלישי למטרת מסחר. חברת ב.מ.וו, לדוגמה, פעלה ביד קשה מול סוכן אירופי שמכר מכוניות לרוסיה למטרת מסחר".

 

בכל הקשור במיסוי הירוק, שאמור להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים, ובטענות כי מדובר במיסוי שנועד להכביד על עשירים, אמר חלוץ: "מדובר בכיסוי ירוק, ולא במיסוי ירוק. מדינת ישראל, שמעודדת מכוניות חשמליות, צריכה לבדוק מהו אחוז הזיהום שנפלט מתחנות הכוח שאמורות לייצר את החשמל, לפני שהיא מחפשת אשמים בקרב יבואני הרכב".

 

מהו יבוא מקביל

 

חוק ההסדרים, שאושר בשבוע שעבר, כולל גם הסדרה של תקנות הייבוא המקביל. תקנות אלה יאפשרו לגופים שאינם יבואני רכב ותיקים לייבא לארץ מכוניות, ולהתחרות ביבואנים הוותיקים

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x