$
רכב

פרסום ראשון: מחצית מעובדי תעשיות רכב נצרת בדרך הביתה

מקורב לחברה: "אם בשבועות הקרובים לא יגיעו הזמנות ממשרד הביטחון, העובדים שנמצאים כרגע בבית יפוטרו"

תומר הדר 11:5222.04.09

מפעל הרכב היחיד בישראל צפוי לפטר מחצית מעובדיו. ל"כלכליסט" נודע, שמפעלי תעשיות רכב נצרת, השוכנים בנצרת עילית, הוציאו מחצית מעובדי המפעל לחופשה יזומה. זאת בשל היעדר הזמנות לרכישת מכוניות חדשות ממשרד הביטחון. עובדים שלא הוצאו לחופשה מועסקים בעבודות תחזוקה וניקיון, כדי

למנוע את פיטוריהם.

 

"כיום מועסקים במפעל כמאה עובדים, חצי מהם נמצאים כרגע בבית בחופשה. אם בשבועות הקרובים לא יגיעו הזמנות ממשרד הביטחון, העובדים שנמצאים כרגע בבית יפוטרו", מסר ל"כלכליסט" מקורב לחברה.

 

פיטורים נרחבים וצמצום בהיקף הייצור עלולים להיות מכה קשה לתושבי הסביבה ולקבלני המשנה של המפעל, שהגדול בהם הוא מפעל פלסן סאסא המתמחה במיגון רכב.

 

תעשיות רכב נצרת, השייכת לחברת מכשירי תנועה, יבואנית קרייזלר וסוזוקי, הוקמה בשנת 1966. במשך השנים ייצר המפעל רכבי שטח שונים שהורכבו ברישיון מחברת קרייזלר, כגון האביר הצה"לי (נ"נ) וג'יפ סופה, אשר זכה להצלחה בלתי מבוטלת בישראל גם מחוץ לזרועות הביטחון. המפעל מתמחה גם ביציקות מתכות שונות, המשמשות בתעשיית הטקסטיל והאלקטרוניקה. כיום מייצר המפעל שלושה כלי רכב: ג'יפ סופה, אביר ורכב השטח הקל דזרט ריידר. סכנת פיטורים וצמצומים ריחפה מעל ראשי עובדי המפעל גם בעבר. ב־2002 בחר משרד הביטחון לרכוש רכבי האמר משוריינים מארה"ב במקום רכבי שטח מתוצרת תעשיות רכב נצרת. גם יוזמה למיגון ההאמרים במפעל הישראלי נכשלה. ב־2005 פיטר המפעל 15 עובדים אחרי שמשרד הביטחון קיבל החלטה לרכוש רכבי שטח מתוצרת לנד רובר הבריטית במקום הסופה הישראלית.

 

בתחילת השנה הורה אהוד ברק לאנשי משרד הביטחון להזמין 30 רכבי סופה ממפעלי תעשיות רכב נצרת, אולם נראה שהזמנה זו לא שינתה את מצבו.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x