$
דעות

עוקץ: בונים כבישים באוויר

המהפכות הגדולות של משרד התחבורה בסכנה - עקב מחסור במהנדסים

ליאור גוטמן 06:5601.09.08

משרד התחבורה, מרצון או בלית ברירה, מתכנן פרויקטים גדולים שישנו את המציאות התחבורתית בישראל: הקמת רשות מטרופולינית לניהול התחבורה הציבורית, שיפור תשתיות, החלת אגרות גודש ופיתוח מערך הרכבת הקלה. אולם, רוב התוכניות עלולות להישאר על הנייר: ל"כלכליסט" נודע, שקידום הפרויקטים עומד בפני דחייה או ביטול מפאת מחסור חמור במהנדסי תחבורה שיתכננו אותם ויפקחו עליהם.

 

פרופ' דורון בלשה, ראש המכון לחקר התחבורה בטכניון, מספר שמדי שנה מוכשרים כ-15 מהנדסים בלבד, שאינם מסוגלים להתמודד עם העומס: "המדינה משקיעה

כ-10 מיליארד שקל בשנה בפרויקטים אלו, אולם הם לא מתוכננים על ידי האנשים המתאימים".

 

בלשה, שכיהן כמנכ"ל נתיבי איילון, מסביר שהמחסור נובע מעלייה במספר הפרויקטים התחבורתיים, כמו גם היציאה לגמלאות של מהנדסי התחבורה, שהגיעו בתחילת שנות התשעים מחבר העמים ומעריך שאישור תוכניות בדיעבד יגרום לבניית טלאים על גבי טלאים, כך שמי שיחגוג הם הקבלנים ומי שיבכה הם הנהגים.

 

מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן מאשר את דבר המחסור במהנדסים, ומסביר שבכוונת המשרד להגדיל את מספר העוסקים בתחום באמצעות סבסוד חלק מעלויות הלימוד, כך שבתוך כשלוש שנים יצורפו כ־50 מהנדסים למעגל העבודה. עד שתסתיים ההכשרה כדאי להמשיך ולהיאזר בסבלנות בפקקים, או לשלוח את הילדים ללמוד הנדסה אזרחית.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x