סגור

Yes We GEN: אמדוקס מגבירה את השימוש של נשים בבינה מלאכותית

לרגל יום האישה הבין-לאומי, אמדוקס משיקה כלי חינוכי לשימוש מתנדבות ומתנדבים בכל העולם להעברת תכנים לקידום נשים בתחום הבינה המלאכותית. המטרה: לעודד נערות ונשים להשתמש ב-GenAI ולעצב את עתיד הטכנולוגיה.

טכנולוגיית GenAI נמצאת בכל מקום בחיינו, אך נשים פחות נוטות להשתמש בה בהשוואה לגברים. מחקרים מראים שרק 35% מהנשים משתמשות בשירותי GenAI כמו ChatGPT, Copilot, Bard, Midjourney ו-Dall-E באופן יומיומי, לעומת 54% מהגברים. הפער ניכר גם בשוק העבודה: נשים מהוות רק 26% מכוח העבודה הגלובלי בתחום ה- GenAI, ופחות מ-25% מכוח האדם המומחה בתחום בחברות הייטק.
התופעה הזו קיימת בכל שלושת הצירים של עולם ה-GenAI: מאגרי הנתונים נוטים להיות מוטים מגדרית, מה שמשפיע על אופן פיתוח הטכנולוגיה; רוב החוקרים והמפתחים בתחום ה-GenAI הם גברים; ונשים פחות משתמשות ב-GenAI, הן בחיי היומיום והן בעבודה.
2 צפייה בגלריה
אילאיל קומיי דרור, מנהלת גיוון והכללה באמדוקס
אילאיל קומיי דרור, מנהלת גיוון והכללה באמדוקס
אילאיל קומיי דרור, מנהלת גיוון והכללה באמדוקס
(שלומי יוסף)
אילאיל קומיי-דרור, מנהלת גיוון והכללה גלובלית באמדוקס, מסבירה: "בכל שלושת הצירים של יצירת GenAI חסר ייצוג לנשים. אמדוקס יוזמת ופועלת ליותר נשים בעולמות הטכנולוגיה ולהגדלת הגיוון בקרב משתמשי GenAI – אוכלוסיות גיוון בכלל, ונשים שמשתמשות ב-GenAI בפרט."
למה חשוב שיותר נשים ישתמשו ב-GenAI?
ה-GenAI לומד, מנתח ומשתמש בנתונים שמשקפים את העולם. בין אם מדובר במקורות מידע כמו ויקיפדיה, היסטוריה, פרסום, תרבות, אופנה, ספורט, עסקים, פוליטיקה ועוד, בכל אלה בולטת אותה בעיה: חוסר בייצוג נשי.
כתוצאה מכך, הבינה המלאכותית לומדת בעיקר מהעולם הגברי, והתשובות והתוצאות שהיא מציגה לנו הן בעלות טון ומאפיינים "גבריים". החלק הנשי בהן נותר זניח.
"יש מעגל דאטה שלם שחסר לנו היום," מסבירה קומיי-דרור, "חוויות ונושאים שרק נשים מכירות, והן מסוגלות לשאול ולהגיב עליהם מתוך ניסיון החיים שלהן. ככל שנשים יכניסו יותר דאטה לתוך GenAI וישאלו יותר שאלות, כך זה ישפיע על המוצר עצמו. הפתרון לבעיה יכול להיות פשוט: נשים, נערות וילדות צריכות להשתמש ו"לשחק" עם כלי GenAI."
הורים יעבירו שיעור על GenAI בכיתות עם הילדים
בימים אלו אמדוקס משיקה כלי חדש: מערך לימודי שנועד לקדם שוויון מגדרי בשימוש ב- GenAI.
Prompt your future הוא מערך שיעור שמאפשר להורים להעביר בכיתת ילדיהם שיעור חווייתי מרתק בן שעה.
המערך הלימודי הוא למעשה משחק חינוכי שחושף את בעיית חוסר הייצוג הנשי ב-GenAI. באחד החלקים, למשל, מוצגות תמונות נשים וצריך לנחש מי מהן אמיתית ומי תוצר של GenAI. במהלך השיעור ילדים ילמדו על כוחה של הבינה המלאכותית ועל השפעתה על המציאות, וגם יוכלו לייצר בעצמם פרומפטים ולחולל דמות של גיבורת-על.
המוצר פותח בשיתוף שירה וינברג הראל, יועצת מוצר ובינה מלאכותית, תוך חשיבה יצירתית וחינוכית רבה, והוא כולל תכנון ועיצוב מתקדמים. תחילה הוא יושק לעובדי אמדוקס בכ- 90 מדינות ברחבי העולם ובהמשך לציבור הרחב, בתרגום לשפות רבות – בהתאם לשפות הרבות שעובדי אמדוקס דוברים ברחבי העולם. עבור מי שעוד לא מכיר את הכלים בטכנולוגיה, קיים דמו מוקלט שמסביר את השימוש בכלי באופן קל ופשוט.
"בעזרת מערך הלימוד אנו מלמדים את דור העתיד להשתמש ב-GenAI ומסייעים לנשים ולילדות לפרוץ את מחסום השימוש בטכנולוגיה דרך ההתנדבות והעברת השיעור," מסבירה קומיי-דרור, "המטרה היא לא רק שבנות, אלא גם בנים, יבינו את חשיבות השוויון בין המינים ויהיו חלק ממהפכת ה-GenAI."
2 צפייה בגלריה
 אמדוקס פותחת דלתות לנשים ב- GenAI
 אמדוקס פותחת דלתות לנשים ב- GenAI
אמדוקס פותחת דלתות לנשים ב- GenAI
(פרומפט בMidjourney)
קידום נשים בעולמות הטכנולוגיה
כחברת טכנולוגיה גלובלית המעסיקה כ-29,000 עובדים ב-90 מדינות, אמדוקס מחויבת לקידום נשים בעולמות הטכנולוגיה. 45% מעובדי החברה בישראל הן נשים, וכ-35% מהתפקידים הניהוליים מאוישים על ידן.
באמדוקס פועלים רבות לקידום נערות ונשים בתחום הטכנולוגיה. השנה, לרגל יום האישה הבינלאומי, אמדוקס בחרה להתמקד בתמיכה בשוויון בעולם ה-GenAI. בהרחבת ייצוג הנשים ובעצם במתן קול לנשים במרחב הטכנולוגי המתפתח של GenAI. במהלך חודש מרץ מתקיימות הרצאות של נשים מובילות באמדוקס המשתפות את סיפורן האישי בעולמות הטכנולוגיה ומעשירות את עובדי ועובדות החברה בכל הנוגע ל GenAI ולהזדמנויות הרבות שבזה. אמדוקס פעילה לאורך כל השנה להעצמת נערות ונשים ליצור מציאות אחרת – בחיים האישיים, בבחירות המקצועיות ובפעילות למען הקהילה.
כך למשל, אמדוקס מפעילה 4 תוכניות לקידום נערות במהלך השנה – תוכנית סודקות את תקרת הזכוכית בשיתוף כל ישראל חברים לחינוך טכנולוגי, Future holder לנערות ערביות ויהודיות הלומדות GenAI לפתרון בעיות אקלים, תוכנית אגם בשיתוף מנהיגות עסקית צעירה לקידום מנהיגות וחשיפה להייטק והשתתפות בתוכנית "שוות", שמעצימה נערות ומעניקה להן תחושת מסוגלות. בנוסף לאימוץ הקבוצות, במסגרת שבוע הנערה, למעלה מ-40 נשות אמדוקס יצאו לבתי ספר ביבנה ומשגב לספר את סיפורן האישי ובכך אמדוקס משפיעה בשנה על יותר מ-1000 נערות.
לרגל יום האישה, אמדוקס קוראת לחברות טכנולוגיות נוספות לשים את השוויון המגדרי במהפכת ה- GenAI בראש סדר העדיפויות, ולהצטרף אליה ולשותפים והלקוחות של אמדוקס שמהווים חלק מהתנועה לשינוי בתעשיה. "לכולנו יש אחריות למצוא פתרון לתופעה שאין מספיק נשים בעולמות ה- GenAI" מסכמת, קומיי-דרור, "קיימת היום הזדמנות לחברות הטכנולוגיות להניע את הגלגלים, להשפיע על הנשים המשתמשות ב-GenAI ולהיות חלק מהדרך שמתווה את עתידנו כחברה שוויונית."