סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

המוסד לבוררות עסקית מציע חלופה מקצועית, משתלמת ומהירה יותר לפתרון סכסוכים עסקיים

כאשר אנחנו נקלעים לסכסוך עסקי או מסחרי, הגעה לבית משפט עלולה להיגרר במשך שנים ולהתנהל בצורה לא אופטימלית. עו"ד מנשה כהן, מספר על הקשיים הצפויים של יישוב הסכסוך במערכת המשפט הישראלית, ועל החלופה של המוסד לבוררות עסקית

האם הגעה לבית משפט היא הפתרון הטוב ביותר בסכסוכים עסקיים ומסחריים? עו"ד מנשה כהן, נשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית, מספר על העומס הרב במערכת המשפט הישראלית, על זכות הערעור שיכולה לגרור את התיק עוד מספר שנים, על העלויות הנלוות לכך, על המומחיות של השופטים אשר לא תמיד רלוונטית לנושא הסכסוך, ועל כך שהדיון מתרחש בדלתיים פתוחות וכך עלולים להיחשף סודות מסחריים.
המוסד לבוררות עסקית מציע חלופה דומה לבית משפט, עם מינוי צד שלישי. עו"ד כהן מספר כי מבחינת לוחות זמנים ההליך קצר בהרבה, מה שמשליך על העלויות, הבורר צפוי להיות מומחה בתחום הנידון משום שאפשר לבחור את הבורר, וכי ההליך דיסקרטי לחלוטין.
בכל הנוגע לבחירת הבורר הנכון, עו"ד מנשה כהן ממליץ לכתוב כבר בהסכם בין הצדדים על פנייה במקרה של סכסוך למוסד לבוררות עסקית, אשר מציע כללים מובנים של ניהול הליך, גלריית הבוררים הטובה והמנוסה בישראל ובחירת בוררים עם מומחיות רלוונטית וללא ניגוד עניינים. מה הופך את המוסד לבוררות עסקית לאלטרנטיבה הכי משתלמת, מקצועית ואמינה ליישוב סכסוכים עסקיים ומסחריים? הצטרפו אלינו.