סגור

מור בית השקעות: "ממשיכים לעשות את מה שאנו עושים כבר 17 שנה – השקעה במחקר וניהול השקעות אחראי"

ערן קלינסקי, סמנכ"ל השקעות במור גמל ופנסיה, בריאיון על ניהול השקעות בסביבת ריבית עולה ועל האחריות הגדולה שבניהול השקעות של כספי פנסיה

החודשים האחרונים מאתגרים בכל הקשור לניהול השקעות. העלאות הריבית הביאו איתן תנודתיות לשווקים והדגישו את החשיבות שבניהול השקעות אחראי לטווח הארוך. בסיכום המחצית הראשונה של שנת 2023, שוקי המניות בחו"ל בכלל, והנאסד"ק בפרט, רשמו תשואות גבוהות במיוחד, בעוד ששוק ההון המקומי הציג ביצועים חלשים יותר.
לדברי ערן קלינסקי, סמנכ"ל השקעות במור גמל ופנסיה, מעניין לראות שחלק ניכר מהעליות נובע מהתחום של טכנולוגיית ה-AI על נגזרותיה. "התחום הזה הביא לעליות חדות בחלק מהמניות, כאשר אם מסתכלים רוחבית על תמחור השוק אל מול הרווחים של החברות, ניתן לראות שהעליות בשווקים התרחשו תוך התרחבות מכפילים, ולא עקב עליה ברווחיות החברות. במילים אחרות, השוק הפך ליקר יותר.
2 צפייה בגלריה
 ערן קלינסקי, סמנכ"ל השקעות במור גמל ופנסיה
 ערן קלינסקי, סמנכ"ל השקעות במור גמל ופנסיה
ערן קלינסקי, סמנכ"ל השקעות במור גמל ופנסיה
(יח"צ)
"נוסף על כל אלו, אומנם נראה שעברנו את שיא האינפלציה והמגמה היא ירידה, אך סביבת האינפלציה עדיין גבוהה. האינפלציה דביקה, כלומר יורדת לאט וקשה להחזיר אותה ליעד".
מובילים בביצועים
קלינסקי מציין כי התקופה מחייבת משנה זהירות בניהול כספים, אולם גם מייצרת הזדמנויות. "צוות מנהלות ומנהלי ההשקעות שלנו כולל אנשי מקצוע בעלי ניסיון של עשרות שנים בשוק ההון. ניהלנו השקעות גם בתקופות של משברים בשוק ההון, ואנו מודעים לאחריות הרבה המוטלת עלינו בניהול כספים של אחרים. היכולת שלנו לרשום ביצועים מובילים לאורך זמן נובעת מאנליזה מעמיקה, ניהול סיכונים וניהול השקעות בזהירות ובאחריות, כפי שעושה קבוצת מור כבר 17 שנים במגוון רחב של מוצרים".
ואכן, לפי נתוני הפנסיה-נט של משרד האוצר, נכון לנתוני חודש מאי 2023, מסלול קרן הפנסיה המקיפה של מור לבני 50 ומטה ומסלול המניות הובילו ב-12 החודשים האחרונים*. לצד זאת, מור גמל ופנסיה זוכה לאמון בקרב ערוצי ההפצה ומובילה בגיוסים.
לדברי קלינסקי, אחד היתרונות המשמעותיים של החברה היא מחלקת ההשקעות והמחקר, אשר כוללת צוות רחב של אנליסטיות ואנליסטים שמכירים את החברות הנסחרות באופן מעמיק ונמצאים בקשר שוטף איתן לאורך כל השנה, וביתר שאת בתקופה כלכלית מאתגרת.
2 צפייה בגלריה
קרן הפנסיה הנבחרת של מור מובילה בביצועים
קרן הפנסיה הנבחרת של מור מובילה בביצועים
מעדיפים סקטורים דפנסיביים כמו תקשורת וקמעונאות מזון
(shutterstock)
הזמן לסקטורים דפנסיביים
אשר לסקטורים מעניינים לתקופה, קלינסקי מציין את סקטור הבנקאות שלהערכתו נסחר בתמחור אטרקטיבי. "בנוסף, בתקופה כזו אנחנו מעדיפים סקטורים דפנסיביים כמו תקשורת וקמעונאות מזון. מעבר לכך, אנו מתמקדים בבחירת מניות ספציפית ולאו דווקא סקטורים שכן ישנה שונות רבה בין החברות. להערכתנו, רמות המכפילים הגבוהות בשוק המניות, והתשואות הגבוהות באיגרות החוב, הופכות את אפיק החוב למעניין".
לסיכום, מציין קלינסקי כי כיום, בסביבת ריבית של כ-5% ולאחר שנים של ריבית אפסית, ניהול ההשקעות הפך בעיניו למאוזן ובריא יותר. "במבט קדימה, אנו מעריכים שניתן לבנות תיקי השקעות מגוונים ומאוזנים ביחס לשנים קודמות, בהן לא הייתה ברירה אלא להגדיל את הרכיב המנייתי ואת הסיכון בהשקעות, שכן תשואות החוב היו נמוכות במיוחד".
* התשואות הן נומינליות ברוטו ממוצעות שנתיות לפני ניכוי דמי ניהול בקרן הפנסיה במסלול "מור פנסיה מקיפה - לבני 50 ומטה" ובמסלול "מור פנסיה מקיפה - מניות" עבור 12 החודשים האחרונים: 5.2023-6.2022. אין במידע על תשואות שהושגו בעבר כדי להצביע על תשואות שתושגנה בעתיד, וכן אין באמור כדי להוות התחייבות להשגת תשואה כלשהי. הנתונים המוצגים נלקחו מאתר הגמל-נט ביחס לקרנות הפנסיה במסלולים אלה אל מול לעשרת הגופים הגדולים מבחינת היקף נכסים מנוהל בתעשיית קופות הגמל, ללא קופות סקטוריאליות. למידע על מדיניות ההשקעה של מסלולי ההשקעה בקרן הפנסיה המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה בע"מ, אנא פנו לתקנוני הקרן ומסמך מדיניות ההשקעה המוצהרת המעודכן שמפרסמת החברה באתר האינטרנט בכתובת: www.moreinvest.co.il. החברה רשאית לשנות את אופי מדיניות ההשקעה או הרכב הנכסים כפי שיוחלט מעת לעת בכפוף לתקנוני הקרן ולהוראות ההסדר התחיקתי.
האמור בכתבה נכון למועד פרסומה ומובא למטרות אינפורמטיבית בלבד ואין בה כדי להוות מידע מלא וממצה. מבלי לגרוע מהאמור, אין לראות בהצגת הכתבה משום שיווק פנסיוני או הצעה או הזמנה לשיווק כאמור והם אינם מהווים תחליף לייעוץ/לשיווק בידי בעל רישיון לפי דין המתחשב בצרכים של הלקוח/ה. כתבה זו בוצעה בהסתמך על מידע פומבי גלוי לציבור ועשויה להתבסס על נתונים שפותחו על ידי אנליסטים עובדי מור בית השקעות בע"מ ("החברה") ומקורות אחרים הנחשבים מהימנים. הכתבה, לרבות המידע, הנתונים, ידיעות, ניתוחים, הערכות, אומדנים, דעות, תחזיות, טקסט, צורות ו/או תמונות המתפרסמים במסגרתה, מסופקים כשירות לקורא, שמטבע הדברים אפשר שיחולו בהם שינויי שוק או סטיות בין התחזיות לבין התוצאה בפועל ו/או יתבררו כחסרים, כבלתי מדויקים או כבלתי מעודכנים, ואין בהם אלא הבעת דעה בלבד. החברה ו/או מי מטעמה לא יהיו אחראים לכל נזק, ישיר או עקיף, או הפסד שיגרם, אם יגרם, לצד כלשהו, כתוצאה מהסתמכות על האמור בכתבה והעושה בכתבה שימוש עושה זאת על דעתו ואחריותו בלבד.