סגור
רפי סער: "כפר סבא רואה בהתחדשות העירונית ערך עליון"
"תקווה למשפחות הוותיקות": מוטי ששון ועו"ד יוסי אומיד על מהפכת ההתחדשות בחולון
עוד בזירת הנדל"ן

קסם על ים כנרת: מודל המגורים והנופש של ברייטהולץ המר במושבה מגדל

ממושבה חקלאית מנומנמת, ממצבת עצמה מגדל בשנים האחרונות כיעד מבוקש בפן התיירותי וכמוקד משיכה למשקיעים. את הפוטנציאל הקדימו לזהות עוה"ד ברייטהולץ המר, המובילים את פרויקט מדורגי כנרת: "כשהגענו למגדל התחושה הייתה שאנחנו ליד אחד האגמים באיטליה"

בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן
לאחר שנים ארוכות בהן זוהתה כמושבת חקלאים מנומנמת וחסתה בצילה של טבריה, שכנתה לכנרת – ממצבת עצמה מגדל כיעד אטרקטיבי לשחקני הנדל"ן, המבינים היטב את הפוטנציאל שמציע היישוב שהוקם בראשית המאה הקודמת.
את אקורד הפתיחה סיפקו בעשור הקודם משקיעים ממרכז הארץ, שרכשו מגרשים ובתים, כשחלקם אף עברו להתגורר בה. לצידם הוקמו בהדרגה בתחומה צימרים ובתי מלון אשר שמו את המושבה על מפת התיירות המקומית, והפכו אותה ליעד מבוקש.
קראו עוד בזירת הנדל"ן:
"מגדל היא אחת המושבות ההיסטוריות והיפות בישראל, המציעה שילוב ייחודי לאזור בין כ-1,600 תושבי הקבע לבין תושבים שאינם מתגוררים בה דרך קבע", מנתח שמאי המקרקעין והכלכלן בועז קמר. "בשנה האחרונה אזור הכנרת בכלל ומגדל בפרט, נהנים מהתעניינות ניכרת, הנובעת בעיקרה מאפשרויות המגורים והנופש מחוץ לערים - עניין המתורגם גם לעלייה במחירי הקרקע ובמחירי הדירות. דירות במקום נמכרות בסביבות 16,000 שקל למ"ר, ואף יותר אם מדובר בדירות חדשות".
מניות בעלייה
את ההזדמנות שמציגה מגדל הפסטורלית, הקדימו לאתר מבעוד מועד עורכי הדין תומר המר וסבי ברייטהולץ – הבעלים של משרד ברייטהולץ המר ושות', המתמחה בנדל"ן, ומלווה בין היתר מיזמים שונים, לרבות קבוצות רכישה בפרויקטים של משרדים, מסחר ומגורים. "לפני קצת יותר משנה ביקרתי במגדל בכדי לייצג לקוח שרכש לעצמו מגרש לבניית וילת חלומות מול הכנרת, כך בעצם נחשפנו למקום", משחזר עו"ד ברייטהולץ. "זה היה יום חורף, וברגע שהתקרבנו למושבה והכנרת נגלתה לנו מול העיניים מהצד האחד ומצוק הארבל מהצד שני, התחושה הייתה שאנחנו ליד אחד האגמים באיטליה. הבנו מיד שמדובר במושבה ציורית ויפה במיוחד".
"זו הייתה תחילת תקופת הקורונה", מספר עו"ד ברייטהולץ, "כשהמסר ששמעתי מלקוחות וחברים, וחזר על עצמו בכל פעם, היה 'יש לנו מדינה נהדרת ויפה כל כך. בזכות הקורונה גילינו אותה מחדש'. מכאן גם הגיע הגילוי של מגדל כאזור מיוחד במינו שנמצא לנו ממש מתחת לאף".
היכרות מעמיקה עם השוק המקומי, עם המושבה ועם הצרכים של הישראלים המחפשים בית נופש מחד, לצד נכס שעשוי להיות מניב כאשר יושכר לתקופות קצרות או ארוכות מאידך - הביאה את ברייטהולץ והמר להבנה שיש צורך וביקוש אמיתי לפרויקט מגורים ונופש, ובמיוחד בעת הזו.
פרויקט "מדורגי כנרת", אותו מקדמים בימים אלו השניים יחד עם שותפים מקומיים, מתנהל במסגרת קבוצת רכישה ומבקש למזג בין מגורים לנופש. הפרויקט מכיל 22 יחידות דיור בתמהיל גדלים משתנה, ומתאים לכל משפחה או קבוצת חברים שרוצים לרכוש לעצמם יחידות נופש ופנאי. בתכנון הפרויקט נעשתה עבודה מקצועית מהמעלה הראשונה, תוך ירידה עד לפרטים הקטנים ביותר, כך שיתאים לצרכים של הרוכשים.
3 צפייה בגלריה
דירה בפרויקט "מדורגי כנרת"
דירה בפרויקט "מדורגי כנרת"
דירה בפרויקט "מדורגי כנרת"
(הדמיה: Visoarch)
"גדלי הדירות נעים בין 115-75 מ"ר ומוצמדות אליהן מרפסות או גינות בגדלים שונים, בבניין מדורג ומודרני המנצל בצורה מיטבית את האיכויות שיש למגדל וסביבתה להציע", מפרט עו"ד ברייטהולץ. "מדובר ביחידות הכוללות מרפסות אירוח מרווחות בקו ישיר לכנרת, כשבימים עם ראות טובה גם הירוק והלבן של הרי הגולן והחרמון שוטפים את העיניים . זהו לוקיישן אידיאלי למגורי קבע או לנופש, כשגם השכרת הנכס לתקופות מזדמנות בהחלט אפשרית. באופן הזה מדובר גם בעסקת תשואה של נכס מניב, זאת בהתאם לבחירת הרוכש שמחליט כמה שבועות בשנה ירצה להשתמש בנכס לשימוש עצמי וכמה שבועות ירצה להשכיר. חשוב לציין שלאחר סיום הבנייה תנהל את הפרויקט חברת ניהול לפי בחירת הקבוצה שתעניק שירותים שונים שיותאמו לצרכי הרוכשים. זהו בפירוש פרויקט יוצא דופן, והתעניינות בהתאם".
עידן הקורונה הביא לאפקט נוסף עבור המבקשים להשקיע באזור, מספרים עורכי הדין ברייטהולץ והמר, כיוון שהחזיר את התיירות המקומית לקדמת הבמה. ואכן, כאשר בעולם משתוללת מגפת הקורונה, אף מקום לא בטוח לנסיעה ללא חשש הידבקות, וכל טיסה לחו"ל הופכת לפרויקט עמוס מגבלות המחייב בדיקות ובידודים, לא פלא שהמניות של אזור הכנרת כיעד נופש והשקעות מקומי מועדף ממריאות.
קהל היעד אליו מכוון "מדורגי כנרת" הוא משפחות בעלות תרבות פנאי מפותחת, המקפידות לשבור מדי פעם את השגרה עם נופש מפנק בישראל, כמו גם משקיעים המחפשים נכס מניב שיכול אף לשמש אותם לנופש לפי בחירתם. דירה ממוצעת בפרויקט מתומחרת בסכום של 1.9 מיליון שקל, ושיווק המיזם נמצא כבר בעיצומו. לגבי הון עצמי מציין עו"ד ברייטהולץ כי "המשקיעים יצטרכו להביא החל מ-35% הון עצמי בלבד, ואת השאר יקבלו מהבנק המלווה".
3 צפייה בגלריה
פנטהאוז בפרויקט "מדורגי כנרת"
פנטהאוז בפרויקט "מדורגי כנרת"
פנטהאוז בפרויקט "מדורגי כנרת"
(הדמיה: Visoarch)
"עליית מחירי הדיור בשנה האחרונה מעצימה את רציונל ההשקעה", מדגיש עו"ד ברייטהולץ. "ככל שהפרויקט נמצא בשלב התחלתי יותר, כך פוטנציאל הרווח גבוה יותר. לכן מי שיצטרף להשקעה עכשיו יוכל ליהנות מהעלייה התלולה הצפויה במחיר לאורך השנים הבאות. בהקשר הזה חשוב רק להדגיש כי הקרקע תירכש עם היתר בנייה משולם, וכבר קיימת הצעה מקבלן ביצוע להשלמת הפרויקט - ולכן אין צפי לחריגה בעלויות וכן בלוח הזמנים, שאמור להיות יחסית קצר. אנחנו מעריכים שכבר באוגוסט 2024 יוכלו המשקיעים להיכנס לדירות".
את ארגון המשקיעים בפרויקט דווקא במודל של קבוצת רכישה, מסביר עו"ד המר בכך "שזהו הפורמט האידיאלי למיזם מהסוג הזה. התאגדות כקבוצת רכישה מצריכה היכרות עמוקה עם התחום ועם כללי המשחק המאפיינים אותו – וזו ההתמחות של המשרד שלנו. אנחנו מלווים מאות לקוחות מרוצים בקבוצות רכישה לאורך שנים, מעורבים בכל התהליכים לאורך חיי הפרויקט ותורמים מהידע והניסיון שצברנו בנדל"ן ובליווי קבוצות רכישה עם השנים, לטובת חברי הקבוצה" .
"מי שמשקיע במוצר מהסוג הזה, צריך לדעת שתהיה נציגות לקבוצה שתהיה מעורבת בניהול ובהוצאת הפרויקט לפועל, לרצונות ולדעות של הרוכשים יש משקל משמעותי. בפרויקט הזה אנחנו מוודאים שזה יתורגם גם לרמה הפרקטית - כך שהמשקיעים כאן יהיו מעורבים בגיבוש המפרט הטכני ובניהול העתידי", מסכם עו"ד המר.
3 צפייה בגלריה
עו"ד סבי ברייטהולץ (מימין) ועו"ד תומר המר
עו"ד סבי ברייטהולץ (מימין) ועו"ד תומר המר
עו"ד סבי ברייטהולץ (מימין) ועו"ד תומר המר
(צילום: עמרי מירון)
רוח גבית למשקיעים
בשורה של ממש לתושבי האזור וקהל המשקיעים סיפקה גם ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה שבישרה בקיץ שעבר על החלטתה להמליץ על אישורה תוכנית שתסדיר את מרחב הכנרת. המסמך, מעדכן למעשה את תוכנית המתאר הארצית למרחב הכנרת וחופיה משנת 1981, ומבקש לייצר מציאות חדשה בחופים שסבלו לאורך שנים מהזנחה, בנייה פירטית ומסגרת תכנונית לקויה – ולשמור על הכנרת כמשאב ייחודי, בעל חשיבות נופית-אקולוגית, תיירותית וכמקור מים.
לדברי מנכ"לית מנהל התכנון דלית זילבר: "הכנרת היא אחד הנכסים החשובים ביותר למדינת ישראל, כשהתוכנית עושה את האיזון הראוי בין צרכי הפיתוח ובין שמירה על ערכי הטבע במרחב הכנרת".
אם כן השורה התחתונה ברורה, אזור הכנרת ומגדל עצמה כבר נמצאים חזק על הרדאר של המשקיעים, כשפרויקט "מדורגי כנרת" הוא אחד מהעוגנים המשמעותיים לאזור כולו ומאפשר ליהנות מאיכות חיים שקטה ומנוף פנורמי מרהיב ביופיו של צפון הכנרת והגולן.
לפרטים נוספים אודות פרויקט "מדורגי כנרת" לחצו כאן
עוד בזירת הנדל"ן
המומלצות שלנו
מומלצות וידאו