סגור

בענף בו המידע הוא המשאב החשוב ביותר - זה הזמן להכיר את המדד שמאפשר השוואת תשואות תיקי השקעות מנוהלים

המשאב החשוב ביותר בהשקעות ובחסכונות הוא מידע - ככל שיש לבעל התיק כלים יעילים יותר להגיע לתובנות ולהשוות בין האפשרויות השונות, כך הוא יכול לקבל את ההחלטות המתאימות ביותר לצרכיו. לכן, על רקע האיסור על בתי ההשקעות לחשוף את תשואות התיקים המנוהלים שלהם, חשוב להכיר את המדד אשר עושה שימוש בתשואות המתקבלות ישירות מהגופים הפיננסיים. היכן ניתן להיחשף למידע החיוני? וכיצד מוודאים בחירה בגוף האובייקטיבי ביותר לתכנון פיננסי?

קבלת החלטות בהשקעה מבוססת על פרמטרים רבים ומגוונים: רמת סיכון רצויה, תשואת עבר, מגמות נוכחיות, צרכים אישיים המשתנים במשך השנים ועוד. לכן, אחד המרכיבים החשובים ביותר בקבלת החלטות מושכלת היא צבירת ידע רלוונטי ועדכני על אפשרויות ההשקעה השונות.
בניגוד לקרנות ההשתלמות וקופות הגמל, אשר הביצועים שלהן מושווים בצורה נוחה באתרים גמל נט וביטוח נט, מחזיקי התיקים המנוהלים בבתי ההשקעות נתקלו במשך השנים במכשול גדול בכל הנוגע לניסיון להשוות בין התשואות ולמקסם את ההשקעה שלהם.
בהתאם לרגולציה של הרשות לניירות ערך, אסור לבתי ההשקעות לפרסם תשואות של משקיעים בתיקים מנוהלים, על מנת למנוע מהם לשווק את עצמם בצורה מטעה. התוצאה של הרגולציה היא שכל מי שרצה להשקיע בתיק מנוהל, לא היה יכול להשיג את המידע הרלוונטי כדי לקבל החלטה מושכלת על בית ההשקעות המתאים לצרכים האישיים שלו.
על מנת לספק מענה מקצועי לצורך החיוני במידע, פיתחה קבוצת קלי את מדד מנהלי התיקים של הקבוצה. כיצד בנוי המדד? ומהם הגורמים המבטיחים אובייקטיביות עבור הלקוח בעולם ההשקעות והחסכונות?
2 צפייה בגלריה
זה הזמן להכיר את המדד שמאפשר השוואת תשואות תיקי השקעות מנוהלים
זה הזמן להכיר את המדד שמאפשר השוואת תשואות תיקי השקעות מנוהלים
זה הזמן להכיר את המדד שמאפשר השוואת תשואות תיקי השקעות מנוהלים
(שאטרסטוק)
חשיפה לנתוני אמת של בתי ההשקעות המובילים
"בעבר, אם לקוח היה רוצה להשקיע דרך הבנק בתיק מנוהל, הוא היה נאלץ לפתוח מספר תיקים ולבדוק תשואות לאחר תקופה מסוימת", אומר עמית קלי, מנהל לקוח פיננסי בכיר בקבוצת קלי. "לרוב האנשים אין מספיק כסף, זמן ורצון לפתוח מספר חשבונות מנוהלים ולהשוות".
2 צפייה בגלריה
עמית קלי, מנהל לקוח פיננסי בכיר בקבוצת קלי
עמית קלי, מנהל לקוח פיננסי בכיר בקבוצת קלי
עמית קלי, מנהל לקוח פיננסי בכיר בקבוצת קלי
(צילום: ענבל מרמרי)
כיום יש למשקיעים בישראל כלי יעיל ואמין להשוואת תשואות וקבלת החלטות - מדד מנהלי התיקים של קלי. המדד, אשר הוכר באופן רשמי על ידי הרשות לניירות ערך, מורכב ממודל המייצג תשואות בפועל של אלפי לקוחות הקבוצה המנהלים תיק השקעות ב-12 בתי השקעות המובילים בישראל. את התשואות הקבוצה מקבלת מבתי ההשקעות בכל חודש, החל משנת 2012, מה שמאפשר חשיפה להיסטוריה של מגמות ולביצועים בזמן אמת. המדד כולל נתונים גם מבתי השקעות בוטיק הפחות ידועים, העלולים להיעדר מסקר השוק של משקיעים רבים.
על מנת להוות כלי יעיל להשוואה, המדד לוקח בחשבון את ההבדלים בין קרנות ההשתלמות והגמל לבין תיקים המנוהלים דרך הבנקים: החל מעמלות הבנק, תמהיל מסלולי ההשקעה והיבט המיסוי במקור, לעומת ניכוי עתידי בקרנות השתלמות.
המפתח לתכנון פיננסי מיטבי עבור הלקוח - אובייקטיביות והסתכלות על התמונה הרחבה
אחד הגורמים החשובים ביותר בניהול תיק השקעות, הוא קבלת שירות אובייקטיבי ככל האפשר, תוך מבט מקיף על צרכי הלקוח. על מנת לוודא כי אתם מקבלים שירות אובייקטיבי, כדאי לבדוק מספר היבטים: ראשית, האם הגוף המציע תכנון פיננסי מחזיק קרנות ומוצרים משלו, מה שעשוי ליצור הטיה לא אובייקטיבית. שנית, האם אותו גוף נמצא בבעלות של אחד מבתי ההשקעות או חברות הביטוח – חלק מגופי התכנון הפיננסי בישראל נמצא בבעלות חלקית של גופים עליהם הם ממליצים, ולקוחות רבים אינם עושים את ההקשר.
בנוסף, חשוב להבין את מנגנון העמלות שגוף התכנון מקבל, כדי לדעת האם הוא שואף לייצר אובייקטיביות מול הלקוח - למשל, כאשר העמלה המתקבלת מבית השקעות מסוים גבוהה יותר מבית השקעות אחר, עלול להיווצר תמריץ להסטת כספי הלקוחות לאותו בית השקעות, כדי להגדיל את ההכנסה של חברת התכנון הפיננסי, מבלי להתחשב בטובת הלקוח.
מעבר לרמת האובייקטיביות, חשוב לקבל שירות מחברה אשר מסוגלת לנתח באופן הוליסטי את כמות הכסף הזמין להשקעה, לצד הצרכים האינדיבידואליים של הלקוח, על מנת להתאים את מוצרי ההשקעה המשתלמים ביותר עבורו. תכנון מקיף של כל המוצרים הפיננסיים הקיימים, לרבות אפיקי ההשקעה העדכניים ביותר, כגון השקעות אלטרנטיביות והשקעות ירוקות, מבטיח ייצור תמהיל השקעות וחסכונות המתאים לצרכים הנוכחיים של הלקוח, יחד עם מבט קדימה על העתיד של הלקוח ושל השוק כולו.
שירות הוליסטי ואובייקטיבי מאחת החברות הוותיקות בישראל לתכנון פיננסי ופנסיוני
קבוצת קלי מבצעת מול כל אחד מלקוחותיה תהליך של תכנון פיננסי והתאמת צרכים, ולאחריו עושה את הקישור לבית ההשקעות הנבחר לניהול הכספים בפועל. "בהמשך הדרך, בכל שנה הלקוח מוזמן לפגישת עדכון על ביצועי החשבון שלו מול המתחרים - אם יש צורך והפערים משמעותיים לאורך תקופה, נמליץ לו לעבור או להחליף מנהל תיק", אומר קלי.
מעבר לכך, קבוצת קלי שמרה במשך השנים על בעלות פרטית, לצד העובדה כי אין לקבוצה מוצרים פיננסים משלה. "ההכנסה של הקבוצה נגזרת מדמי הניהול שבית ההשקעות מקבל מהלקוח, כאשר עבור הלקוח, השירות ניתן ללא תשלום", מסביר קלי. בנוסף, הסכמי העמלות של הקבוצה מול בתי ההשקעות אחידים ואינם תלויים בהיקפי הכספים המופנים אל בית ההשקעות. קבוצת קלי מחזיקה בשילוב של שני רישיונות קריטיים לתכנון פיננסי - שיווק השקעות ורישיון סוכן פנסיוני של רשות שוק ההון.
"אנחנו מסתכלים באופן הוליסטי על צרכי הלקוח, בהווה ובעתיד, ולצד זאת על כל המוצרים הפיננסיים הקיימים", אומר קלי. "לאחר לקיחה בחשבון של החסכונות והצרכים של הלקוח – נציגי החברה מציגים בפניו את היתרונות והחסרונות של כל מוצר ואפיק, יחד עם שיעור המס הצפוי".
"בשורה התחתונה", אומר קלי, "אנחנו לא תלויים באף אחד מלבד טובת הלקוח. זו המטרה החשובה ביותר עבורנו".
רוצים לקבל החלטה מושכלת בנוגע לתיק המנוהל שלכם? לפרטים נוספים ולקביעת פגישה עם המומחים של קלי, ללא עלות וללא התחייבות, היכנסו>>
* אין לראות באמור תחליף לשיווק השקעות המותאם לצרכי הלקוח. שימוש במידע ובנתונים הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש.