סגור
כדאי להכיר

החצ'אפורי של ממוקה – הכי אותנטי שיש

פריקים של גאורגיה, מי שגדל על אוכל גרוזיני ופודיז אמיתיים שתרים אחר הסודות הקולינאריים הכמוסים כבר מכירים את המקום הכי לוהט ברמלה. החצ'אפורי של ממוקה מצדיק נסיעה גם מרחוק

בשנים האחרונות ישנו ביקוש גדול לאוכל הגרוזיני בכלל ולחצ'אפורי בפרט. פתאום כולם נוסעים לטייל בגאורגיה וחוזרים עם הטעמים המנחמים, הטעימים והפשוטים שנעשים מהלב ועם המון מסורת ומחפשים אותם גם כאן.
4 צפייה בגלריה
ממוקה
ממוקה
ממוקה
(יח"צ)
גם ה'מאמות הגרוזיניות' של היום אלו לא בדיוק אותן האימהות והסבתות של ימי ילדותי, בשכונה הגרוזינית שגדלתי בה, לו היו שולחות לבית הספר במקום סנדוויץ' קופסה עם חינקאלי, או חצ'אפורי טרי. הילדים והילדות של אז גדלו כבר, הם עסוקים וממהרים וכבר לא עומדים כל היום במטבח ומכינים אוכל גאורגי טרי, אגב, זה כלל בל יעבור אצל גאורגים, אוכל חייב להיות טרי ואין שום סיכוי לאכול את מה שאפו או בישלו אתמול. אבל מתגעגעים לטעמים של הבית ולאוכל המוקפד של אמא.
4 צפייה בגלריה
ממוקה
ממוקה
ממוקה
(יח"צ)
אלה ואלה מחפשים לשחזר את הטעמים המיוחדים של האוכל האופייני לעדה הגרוזינית. תוסיפו על כך את גל הפודיז וחובבי הקולינריה שתרים את הארץ בחיפוש אחר הטעמים האותנטיים, המקורים והמיוחדים שעוד אף אחד לא גילה, ותבינו למה החצ'אפורי של ממוקה הפך למוקד עליה לרגל.
שמעתי על ממוקה טטרוקלשווילי הבעלים של החצ'אפורי ברמלה, מכמה יודעי ח"ן קולינאריים ומבני העדה, מספיק כדי לדעת ששווה לנסוע ולחפש את הטעמים של גאורגיה עטופים בבצק ואהבה.
מקום קטן לישיבה ולקחת
מהכביש הראשי של חטיבת קרייתי רואים את השלט. כשנכנסים למקום מגלים מקום קטן, פשוט בסגנון מסעדת פועלים, אבל עם המון אווירה גאורגית ומזכרות, מצוחצח ונקי. שום דבר לא מכין אתכם לחוויה הקולינארית שמצפה בהמשך.
החצ'אפורי של ממוקה, כשר בהשגחת הבד"ץ ומציע את כל סוגי המאפים הגאורגים החלביים ופרווה בלבד. כגון החצ'אפורי המפורסם במילויים שונים, כמו גבינה, תרד, תפוחי אדמה ועוד, אצ'רולי – המאפה המפורסם עם גבינה מבעבעת וביצת עין ועוד רבים אחרים. בנוסף תמצאו כאן חמוצים עבודת יד, סלט בסגנון גאורגי ועוד.
יותר גאורגי מגאורגיה
כל מי שהיה בגאורגיה ומתגעגע, חייב לעצמו להגיע לממוקה. אם בטיול שלכם לא ביקרתם בגאורגיה בכפרים ואכלתם בבתי המקומיים, אלא רק במסעדות ומאפיות בערים הגדולות, תגלו שהחצ'אפורי של ממוקה הוא הטוב ביותר שאכלתם גם בגאורגיה. אם גדלתם בבית גרוזיני (כפי שכונה בשעתו) ואתם מתגעגעים לאוכל של סבתא או אמא, לטעמים של מאפה בעבודת יד עם שפע של גבינה, או לוביאני (שזה חצ'אפורי במילוי לוביה) לוהט, זה בדיוק המקום שיחזיר אתכם שנים אחורה; בלי פוזה, מאוד פשוט, ועם הלב הענקי של ממוקה והכישרון של חמותו, הפך המקום ברמלה לחוויה קולינארית.
אחרי שאכלנו במקום חצ'אפורי עם תרד לצד סלט גרוזיני וטעמנו מכל מה שממוקה בדיוק הוציא חם מתנור, ואי אפשר היה לעמוד בניחוחות ובטעמים, בדקנו וגילינו שאפשר גם להזמין לקייטרינג ואירועים אוכל אותנטי. בהזמנה מראש תוכלו לבוא ולאסוף מאפים גם בכמויות גדולות. אנחנו בוודאי עוד נעזר במידע הזה.
4 צפייה בגלריה
ממוקה
ממוקה
ממוקה
(יח"צ)
איך הכל התחיל?
ממוקה מספר שחמותו היא הידיים שמאחורי ההפתעה עוטפת הבצק שאכלנו. כבר מעל ל 20 שנה שהיא מייצרת מביתה מאפים גרוזינים בהזמנה בעיקר לבני העדה "כשיש אירוע, כמו ברית או אירוסין או לא עלינו הלוויה, וצריך כמות גדולה של חצ'אפורי ושאר המאפים היו פונים אליה ומזמינים. ככה במשך שנים כולם הכירו את האוכל המדהים שלה.
אני עסקתי בדברים אחרים בכלל, הייתי נוסע הרבה, ולפני שש שנים, ככה תוך כדי שיחה אחרי ששוב אכלנו את האוכל הנפלא שלה ואמרנו לה שיש לה ידי זהב, עלה הרעיון לפתוח מקום. וככה פתחתי את החצ'אפוריה כשהיא זו שמפקחת על המטבח, כל המתכונים שלה והיד שלה מורגשת פה בכל דבר. לכן כשאנשים מהעדה באים ואוכלים פה פעם ראשונה הם אומרים לי 'זה בול כמו של סבתא שלי' נכון, זה נעשה בשיטה ביתית, בחומרים טריים וביתיים, בלי חומרים משמרים ומכונות תעשייתיות אוכל גאורגי אמיתי של בית. זה כל הסוד".
4 צפייה בגלריה
ממוקה
ממוקה
ממוקה
(יח"צ)
חביב הסלב
ממוקה עצמו הוא אישיות מיוחדת, איש גדול עם לב גדול לא פחות והמון שמחה. הוא עושה את המקום למה שהוא. וכבר לא מעט אנשים גילו אותו, אחרי שעשו עליו מספר כתבות כולל בטלוויזיה על החצ'אפורי האותנטי בארץ. כוכבים כמו אייל גולן ורבים אחרים מגיעים עד אליו או מבצעים הזמנות. לפני שכל העולם יגלה את הפינה הקטנה הזאת ברמלה, תטוסו לאכול את החצ'אפורי הכי טוב בארץ בפינה הכי פשוטה ועם ממוקה מאחורי הדלפק שמעניק ישירות ובעצמו את השירות הכי נדיב ומפנק בעולם כמו שרק הגרוזינים של פעם יודעים לתת.
החצ'אפורי של ממוקה, רח' חטיבת קרייתי רמלה, 08-6767177