סגור

ההנפקה שלהם היא האקזיט שלכם: היום כל אחד יכול להשקיע בסטארט-אפים ישראלים

ישראל הוכתרה לאומת הסטארט-אפ העולמית, כשמדינתנו מצמיחה סטארט-אפים שמייצרים מדי שנה עשרות אקזיטים מפוארים ועשרות הנפקות מידי חודש. משקיעים פרטיים המעוניינים לקחת חלק בסיפורי ההצלחה האלו וגם לגרוף על הדרך רווחים נאים, יכולים לעשות זאת היום דרך פיפלביז, פלטפורמת השקעות ההמונים הראשונה והמובילה בישראל.


שוק השקעות ההמונים הגלובלי נאמד בשנת 2019 בכ-14 מיליארד דולר, כשמומחי השוק צופים שעד לשנת 2026 יגדל לסכום עתק של 40 מיליארד דולר. מפתיע לשמוע אך דווקא בישראל, הסטארט-אפ ניישן, עד לשנת 2018 היחידים שיכלו להשקיע בסטארט-אפים ישראלים היו בעלי הון עם כיסים עמוקים, או קרנות הון-סיכון. בעיה זו זכתה לפתרון כאשר ב-2018 נחקק בישראל חוק השקעות המונים שפתח לכולם את עולם ההשקעות בסטארט-אפים. החוק בעצם מאפשר לציבור להשקיע בסטארט-אפים תחת גוף מפוקח העומד בתנאי הרשות לניירות ערך. בעקבות החקיקה המחודשת הפכה פיפלביז לפלטפורמה הראשונה והמובילה בישראל להשקעות המונים, שחרטה על נס דגלה להנגיש השקעות בסטארט-אפים לציבור הרחב.
כל אחד יכול להשקיע בחברות סטארט-אפ ולקחת חלק באקזיט הגדול הבא
דרך השקעות המונים כל אחד יכול להיות שותף להצלחות של חברות הזנק ולקחת חלק בחדשנות ישראלית שמשנה לטובה את העולם. לא חייבים להיות מיליונרים, או להחזיק בניסיון וידע קודם בעולם ההשקעות או בשוק ההון. התנאי היחיד להשקיע בפיפלביז הוא שלמשקיע מלאו 18 שנים או יותר.
ההשקעות מבוצעות דרך ממשק חדשני ואינטואיטיבי כאשר פיפלביז מציגים הזדמנויות השקעה מגוונות המתעדכנות אחת לתקופה, בעיקר של סטארט-אפים טכנולוגיים לצד פרוייקטי נדל"ן. פיפלביז מבצעת תהליך סינון שבסופו רק כ-5% מהחברות שפונות לגייס הון עולות לגיוס בפלטפורמה, מתוך מטרה שהמשקיעים ייחשפו רק לחברות הראויות לגיוס.
אודות כל חברה מופיע בשקיפות מידע מפורט, ניתן להתעדכן באבני דרך בהיסטוריית החברה, בתוכניותיה לעתיד, בתוכנית העסקית, דו"חות רווח-הפסד, מאזנים פיננסיים ועוד. לאחר שהמשקיעים בוחרים את החברה שהם הכי מתחברים לחזון, למוצר ולצוות שמוביל אותה, הם יכולים להשקיע החל ממינימום של כ-2,500 ₪, כאשר משקיעים יותר גדולים נכנסים בסכומים של עשרות ואף מאות אלפי שקלים, וחשוב לציין שכל זאת נעשה עם אפס דמי ניהול. בתמורה להשקעתם הם מקבלים לידם תעודות מניה בחברה, כך שאם מגיעה הנפקה בורסאית או האקזיט המיוחל – הם גורפים לכיסם רווח נאה.
שאלת מיליון הדולר - כיצד אפשר להרוויח מהשקעות המונים?
בעולם השקעות ההמונים טוב לזכור שמדובר בהשקעה לטווח אורך וכגודל הסיכון כך גודל הסיכוי, ולרוב מומלץ לפזר את ההשקעות על פני מספר חברות על מנת להקטין את רמת הסיכון. הרווחים תלויים בקצב התקדמות החברה ובמידת הצלחתה בשוק.
התוצאה האופטימלית היא שחברה עושה אקזיט. זה מתרחש כשחברה או תאגיד גדולים מעוניינים במה שיש לאותו סטארט-אפ להציע והם רוכשים את פעילות החברה או את המניות של בעלי המניות. לאחר האקזיט המשקיעים צפויים להנות מתמורה גבוהה מאד ביחס להשקעתם הראשונית.
אפשרות נוספת היא הנפקה בורסאית. אם חברה בוחרת להנפיק בבורסה, המניות הופכות נזילות וניתן לסחור בהן ולמוכרן ולבצע אקזיט אישי. לחילופין, חלק מהמשקיעים דווקא יעדיפו להמשיך להחזיק במניות וליהנות מצמיחת ערך החברה. אינוקאן פרמה לדוגמה, חברת ביוטק ישראלית העוסקת בפיתוח תרופות למחלות עור מחומרים המופקים מצמח הקנביס, גייסה ב-2018 מ-522 משקיעי פיפלביז כ-3 מיליון ₪. כאשר בשנת 2019 אינוקאן הנפיקה בבורסה הקנדית לפי שווי של כ-25 מיליון דולר קנדי, היא סידרה אקזיט יפה עם רווח של כ-50% לכל אותם מאות המשקיעים.
אפשרות שלישית ופחות נפוצה, היא לראות רווחים מדיבידנדים. בדרך כלל סטארט-אפים משתמשים בהכנסותיהם למטרות פיתוח והתרחבות, אולם קורה שחברה הופכת לרווחית מאד ומחליטה לחלק דיבידנדים למשקיעים.
הסטארט-אפים הישראלים שהצליחו בעולם הודות למשקיעי פיפלביז
נכון להיום, למעלה מ-20,000 משקיעים השקיעו דרך פיפלביז בעשרות סטארט-אפים ישראלים בסכום כולל של למעלה מ-120 מיליון ₪. בין עשרות הסטארט-אפים שגייסו בהשקעות המונים אנו מוצאים סיפורי הצלחה המשויכים לכל ענפי ההיי-טק החמים ביותר – ביומד, ביוטק, אגריטק וגם שוק הקנאביס הצובר תאוצה, ביניהם אקזיט לחברת Innocan של מנכ"ל טבע ישראל לשעבר, רון מירון, אשר הנפיקה בבורסה הקנדית וסידרה אקזיט למאות משקיעים. לאחרונה, דיווחה גם חברת נוירוסנס המפתחת תרופה ל–ALS וגייסה דרך פלטפורמת פיפלביז מ-1,600 משקיעים כי היא נמצאת לקראת הנפקה בנאסד"ק בשווי של פי 6 מאשר גיוסה האחרון בפיפלביז.
דוגמאות אלו ועוד רבות נוספות הן עדות חיה לדור חדש של משקיעים שבוחרים להיות מעורבים בהצלחתם של סטארט-אפים ישראלים בשוק הגלובלי – דבר המתאפשר דרך פלטפורמות השקעות המונים כמו פיפלביז, שפתחו את השער לאפשרויות השקעה שלא היו קיימות קודם לכן, והכל בלחיצת כפתור.