סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

איך תשפיע חלופת שקד על עתיד ההתחדשות העירונית? עופר אנגל, סמנכ"ל פיתוח עסקי באנגלאינווסט, עם הניתוח והתחזית

כיצד תשפיע חלופת השרה איילת שקד על ההתחדשות העירונית בעוד 5-10 שנים? עופר אנגל, אומר כי לדעתו החלופה ראויה ומשתף בנקודות שישפיעו על התחום

חלופת שקד לתכנית תמ"א 38 צפויה להיות מאושרת במושב הקיץ של הכנסת, מה שיביא לשינוי משמעותי בתחום ההתחדשות העירונית אחרי קרוב לעשור. עופר אנגל, סמנכ"ל פיתוח עסקי, אנגלאינווסט, אומר כי מדובר בחלופה ראויה, משום שלמרות העדכונים בתמ"א 38 במשך השנים, הרשויות אינן מעוניינות בפרויקטים במסגרת התכנית, בעקבות היטלי ההשבחה שהן לא זכאיות להם.
לדברי אנגל עדיין צריך להיות פתרון לפרויקטים קטנים של התחדשות עירונית, משום שהם לבד או שבנו לידם פרויקטים גדולים או תמ"א 38, וחלופת שקד אמור לתת פתרון לנושא מבחינת היטלי השבחה ותועלות ציבור מהצד של העירייה, לצד תמורה הולמת לבעלי הדירות ורווח כלכלי ליזמי תמ"א 38.
בכל הנוגע לדרך לקיצור הזמנים של פרויקט פינוי-בינוי, אנגל אומר כי מדובר בעיקר בחסם של כוח אדם ברשויות. לדבריו יש לרשויות רצון טוב, אך מספר הפרויקטים עלה וכוח האדם נשאר קפוא.
באשר לכדאיות של פרויקטים, מבחינת הדיירים, חשובה התמורה, כאשר רשויות רבות מנסות להפחית את התמורות ככל הניתן, מה שיוצר התנגשות אינטרסים משמעותית. אנגל אומר כי התנאי לפרויקטים כלכליים באזור המרכז הוא תמורה של 25 מ"ר נוספים לכל דירה. מהם הפרויקטים שנותנים תמורה ראויה וכל הצדדים מרוויחים בהם? וכיצד יראה תחום ההתחדשות העירונית בעוד מספר שנים? הצטרפו אלינו.