סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

הבסיס לפרויקט מוצלח של התחדשות עירונית מתחיל בבית - איך בוחרים נציגות דיירים שתוביל את הפרויקט?

על רקע החשיבות הרבה של בחירת עורכי דין ויזמים, הבסיס לפרויקט מוצלח מתחיל בבית. עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל, חברת עורכי דין יהב ושות', מדבר על הדרך הנכונה לבחירת נציגות דיירים, אשר תקדם את הפרויקט להשלמה מוצלחת

רגע לפני שצוללים אל התהליך הארוך של מימוש פרויקט התחדשות עירונית, חשוב לבחור היטב את נציגות הדיירים אשר תוביל את הפרויקט מהצד של הדיירים עצמם. עו"ד ארנון יהב, שותף מנהל, חברת עורכי דין יהב ושות', אומר כי הצעד הראשון בדרך לבחירת נציגות דיירים יש לקיים אסיפת דיירים שתזומן כראוי, לאחר מכן יש לעשות פרוטוקול של האסיפה, ולבסוף יש לחתום על הסכם כתוב אשר פורט את הסמכויות של הנציגות.
לדברי עו"ד יהב, נציגות דיירים היא הפקטור המשמעותי ביותר שיקבע את סיכויי ההצלחה של הפרויקט. לכן, ההמלצה היא שכל סוגי הנכסים ייוצגו בנציגות – דירות גג, גן וכד', על מנת שכל הקולות יישמעו.
באשר לדרך לבדוק שהנציגות אכן מייצגת את הדיירים כולם, עו"ד יהב אומר כי מצד אחד זה טוב שנציג הדיירים הוא להוט, אך מצד שני יש לחשוב קדימה אל שלב החתמת הדיירים על ההסכם, משום שאם הפתרון יהיה כוחני מידי, הוא לא יספק מענה הולם לכל האוכלוסיות, מגדל הקלפים דינו להתמוטט.
כדי למזער את המחלוקות ככל הניתן, עו"ד יהב ממליץ על שקיפות ועדכונים, מבלי להיות נודניקים. יש לקיים אספות ולהשתמש באפליקציות שמאפשרות עדכון. בנוסף, ההמלצה היא להתייעץ עם עו"ד ייצוג דיירים, כלומר עורכי דין שמייצגים רק בעלי דירות. מה חושב עו"ד יהב על הערך של התייעצות עם עורכי דין למניעת בעיות בהמשך הדרך? הצטרפו אלינו לדיון המלא.