סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

איך בוחרים יזם בפרויקט התחדשות עירונית ונשארים בחיים?

בחירת יזם על ידי נציגות הדיירים בפרויקט התחדשות עירונית היא משימה מורכבת הבנויה מהרבה מאוד פרמטרים ושיקולים. איך דואגים לכך שיהיה ניתן להשוות בקלות בין היזמים הפוטנציאליים? עו"ד ונוטריון דן הלפרט, מומחה במקרקעין והתחדשות עירונית, מדבר על כל הצעדים הנדרשים בדרך לבחירה מושכלת

עו"ד ונוטריון דן הלפרט, מומחה במקרקעין והתחדשות עירונית
(אולפן כלכליסט)

התחדשות עירונית היא כלי נפלא לשיפור איכות החיים במרכזי הערים והגברת הבטיחות בחיי היום-יום. חלק קריטי בפרויקט התחדשות עירונית הוא בחירת היזם על ידי הדיירים. עו"ד ונוטריון דן הלפרט, מומחה במקרקעין והתחדשות עירונית, אומר כי מדובר במשימה קשה משום שכל יזם בונה את ההצעה אחרת ומדגיש חלקים אחרים, כגון ערבויות, תמורות, הדמיות ועוד.
לדברי עו"ד הלפרט, בחירת יזם היא 'חתונה' למשך שנים רבות, כך שיש לקחת אותה ברצינות רבה ולהשקיע בה מחשבה מעמיקה. לדבריו, הדיירים לא יודעים לקבל את הבחירה ברמה המקצועית, לא יודעים לשאול את השאלות הנכונות, מה שמוביל לגרירה של ההחלטה והשוואה לא יעילה.
עורך דין מנוסה, לעומת זאת, יכול לעשות עבודת השוואה ובוחן את הפרמטרים הקריטיים של העסקה. לדבריו, למשרד של עו"ד הלפרט שאלון מובנה של 150 שאלות הבודקות היבטים חיוניים כמו חוסן כלכלי, ניסיון רלוונטי לפרויקט, פירוק לתתי סעיפים של תמורה, והכי חשוב- ערבויות. כאשר היזמים עונים לשאלון זהה, הרבה יותר קל להשוות ביניהם.
עוד אומר עו"ד הלפרט כי על מנת להבטיח שהיזם יעמוד בהצעה שלו, חלק מהתפקיד של עורך דין ייצוג דיירים הוא להתייחס לכל התרחישים ולהגן על הדיירים במקרים של הפרות הסכם, אי עמידה בלוחות זמנים, מקרים בהם היזם מרוויח יותר ממה שציפה.
לבסוף, עו"ד הלפרט מסכם ואומר לדיירים 'לא לעשות הכל לבד'. עורכי דין מומחים ומפקחים מיומנים הם צוות העבודה איתו כדאי להתחיל, כדי שייקחו אתם לאורך כל הדרך ביד בטוחה. לדיון המלא, הצטרפו.