סגור

השווקים סוערים? היום יותר מתמיד הצעד האחראי הוא להתייעץ עם מומחה פיננסי

בתקופה הנוכחית בה האינפלציה מרקיעה שחקים, הפד ממשיך להעלות ריבית והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה מביאה להתייקרות בחומרי הגלם – השוק הופך לבלתי צפוי ואפילו מסוכן. אבי לוי, משנה למנכ"ל בקבוצת קלי ממליץ להימנע בימים שכאלו מהחלטת פזיזות ובמקום זה להסתמך על אסטרטגיית השקעה כוללת וארוכת טווח.

"בתקופות של חוסר וודאות גדולה בשווקים כפי שאנו חווים היום, לא עושים החלטות פזיזות." אומר אבי לוי, משנה למנכ"ל בקבוצת קלי ומנהל KALI פרימיום, "מספר דברים משפיעים על מצב השוק בשנה האחרונה. התגברות האינפלציה שנובעת בין היתר מהגברת ביקוש למוצרים בסיסיים כמו מזון ומוצרים טכנולוגיים כמו שבבים. המלחמה בין רוסיה לאוקראינה שהובילה למחסור בחומרי גלם ביניהם דלק וחיטה ולהתייקרותם. בתגובה הבנק המרכזי בארה"ב ביצע פעולה מהירה והתחיל להעלות ריבית והשווקים כדרכם נכנסו למצב מגננה. על אף זאת התחזיות אופטימיות ואנו צופים שהסערה בשווקים תשכך, השוק יתייצב ויתייעל והכלכלה תמשיך לצמוח."
2 צפייה בגלריה
אבי לוי, משנה למנכ"ל בקבוצת קלי ומנהל KALI פרימיום
אבי לוי, משנה למנכ"ל בקבוצת קלי ומנהל KALI פרימיום
אבי לוי, משנה למנכ"ל בקבוצת קלי ומנהל KALI פרימיום
(תומר אלמקייס)
בוחרים ללקוח את המוצר הפיננסי המדויק על פי ניתוח אובייקטיבי
בקבוצת קלי מלווים עשרות אלפי לקוחות פרטיים ומאות ארגונים כבר מעל 50 שנה ומטפלים באתגרים מורכבים בתחומי הביטוח הפנסיוני, הפיננסי, ביטוחי בריאות וסיעוד. הקבוצה פועלת מול חברות הביטוח ובתי ההשקעות המובילים בישראל כשהיא מספקת ללקוחותיה פתרונות אובייקטיביים ורווחיים, כשהדבר מקבל משנה תוקף במצב שוק תזזיתי כמו היום.
"המומחים הפיננסיים של קלי חיים את השוק ויודעים לחבר בין צרכי הלקוח למה שקורה בכל נקודת זמן בשוק תוך התבוננות אסטרטגית קדימה. התהליך מול הלקוח מתחיל כבר בפגישה הראשונה כשאנו מאפיינים עבורו פרופיל, מבינים לאלו מטרות הוא זקוק לכסף, מהי רמת הסיכון שהוא מעדיף ועוד נתונים חשובים, שעל פיהם בונים עבורו את תמהיל ההשקעות המשתלם ביותר בטווח הארוך."
מיתרונותיה הבולטים של קבוצת קלי היא רמת האובייקטיביות הגבוהה שלה והשמירה על האינטרסים של הלקוח לפני הכל. זה נובע מכך שהקבוצה שייכת לבעלות פרטית ולא עומדים מאחוריה אף בית השקעות או חברת ביטוח שינסו לקדם דווקא את המוצרים הפיננסיים שלהם. "מאחר ואנו רק משווקים מוצרים של יצרנים אחרים וההכנסה שלנו מכל בתי ההשקעות וחברות הביטוח היא זהה אנו יכולים להישאר אובייקטיבים לגמרי מול הלקוח" אומר לוי ומדגיש "במקרים רבים נעדיף לתת לו מגוון מוצרים אצל מגוון בתי השקעות וכך נקטין בעצם את רמת הסיכון שיש בתיק."
פתרונות יצירתיים לפיזור מקסימלי והקטנת החשיפה לתנודתיות השוק
כאמור, ליווי של מומחה פיננסי ימנע מהלקוח להיסחף לטעויות פזיזות שנגרמות כתוצאה מלחץ לנוכח השוק התזזיתי. לוי מביא כדוגמה לקוחות שחוששים ממצב השוק ומעוניינים לממש חלק מההשקעות שלהם, "במצב שכזה אנו עושים תשקיף עומק של כלל המוצרים בתיק. במרבית התיקים חלק מהכסף מושקע באפיקים סולידיים ובחברות יציבות שלא נמצאות בסיכון, זאת לצד מוצרים שמגדילים את עצמם באופן שוטף למשל אג"ח בנקאי לתקופה של 5 שנים שפודה קרן בריבית שנתית. במקום לבצע פעולה אקטיבית נמתין למועד הפדיון ואת התמורה מהנזלת האג"ח נשים במזומן. זו דוגמה מצוינת לפתרון להנזלת חלק מהתיק והורדת רמת הסיכון באופן שהכי פחות פוגע בלקוח ועדיין שומר על היעדים ארוכי הטווח שהגדרנו למענו."
פתרון אפקטיבי נוסף לפיזור סיכונים הוא להתפרש על פני מספר מוצרים בבתי השקעות שונים "היה ואיתרנו אצל לקוח מספר מוצרים כגון קרנות השתלמות וקופות גמל הנמצאים באותו בית השקעות נוכל להמליץ לו לפזר חלק ממוצרים אלו בבתי השקעות אחרים בכדי להקטין את רמת הסיכון."
בנוסף, מציעה קלי מגוון רחב של השקעות אלטרנטיביות כמו אשראי צרכני, אשראי לנדל"ן, אחזקות נדל"ן מולטי-פמילי במקבצי דיור בחו"ל, קרנות גידור ועוד. "המשמעות של השקעות אלטרנטיביות היא להקטין את הקורלציה לתנודתיות השוק ולהפחית סיכונים תוך מתן מגוון רחב ככל הניתן של פתרונות פיננסיים ויישום נכון של אסטרטגיית הלקוח. ללקוחות כשירים אף ניתנת האופציה לפזר את השקעותיהם גאוגרפית בחו"ל באמצעות מחלקת ההשקעות הגלובאליות ובפרט, שירות קלי שווייץ."
מדד מנהלי התיקים – כלי מתקדם להשוואת תשואות תיקי השקעות מנוהלים
אחד הפרמטרים החשובים בקבלת החלטות פיננסיות מושכלות הוא להסתמך על כמה שיותר מידע. בקרנות השתלמות וקופות גמל הדבר פשוט מאחר וביצועיהן נגישים במרבית אתרי האינטרנט, אולם כשבאים לבדוק תשואות של תיקים המנוהלים בבתי השקעות המידע אינו נגיש כי כידוע אסור לבתי השקעות לפרסם נתונים אלו ברבים. באה קבוצת קלי ופיתחה בשנת 2006 את אחד הכלים המתקדמים והיעילים ביותר – מדד מנהלי התיקים.
לוי מסביר "המדד מבוסס על נתונים מצטברים ועדכניים של לקוחות המנוהלים בבתי ההשקעות המובילים. הוא מאפשר להשוות מה תשואת תיק הלקוח עשתה ביחס לתשואות בתיקים אחרים באותו בית השקעות או בתיקים מקבילים בבתי השקעות שונים. קבוצת קלי היא החלוצה לבנות את הכלי הייחודי הזה וכמות המידע שהצטברה בו במהלך 16 שנים הופכת אותנו למובילים בתחום, כאשר ניתן באמצעותו להגיע להחלטות אובייקטיביות עבור הלקוח בעולם ההשקעות והחסכונות."
באשר לתקופות בהן בית השקעות ספציפי סובל ממדדי ביצועים נמוכים ביחס לאחרים אומר לוי "קורה שבית השקעות כזה או אחר סופג אש עקב תשואות נמוכות, לכן חשוב לבחון לעומק מהן הסיבות שהביאו אותו למצב זה אם עקב אסטרטגיה לא מדויקת או סיבה אחרת, ולשקול את משמעות הממצאים מבחינת טווח השקעה ולא למהר לפעול על פי טרנדים חולפים".
2 צפייה בגלריה
צוות המומחים של קבוצת קלי לתכנון פיננסי ופנסיוני.
צוות המומחים של קבוצת קלי לתכנון פיננסי ופנסיוני.
צוות המומחים של קבוצת קלי לתכנון פיננסי ופנסיוני.
(עדי אורני)
מומחים פנסיוניים נטולי אינטרסים ששמים את טובת הלקוח לפני הכל
קבוצת קלי נחשבת לאחת החברות הוותיקות בישראל לתכנון פיננסי ופנסיוני. היא הוקמה לפני 52 שנה בידי מנחם קלי שמכהן כנשיא החברה, כשבתחילת דרכה פעלה בתור סוכן ביטוח ומנהל הסדרים בתחום ביטוח פנסיוני, וב-2006 בעקבות ועדת בכר הוחלט שיתמקדו בשיווק והפצה בתחום ההשקעות הפיננסיות. כיום, קלי מונה כ-200 עובדים ומטפלת בכ-70,000 לקוחות שסך ההון שלהם המטופל בקבוצת קלי מוערך בכ-27 מיליארד ₪.
אבי לוי, מנהל חטיבת קלי פרימיום מספר על ה-DNA הייחודי של הקבוצה "קלי זו משפחה. למומחים הפיננסיים שלנו יש ותק עבודה ממוצע של 15 שנה בתוך הקבוצה. למרות שמדובר בחברה פרטית אנו מתנהלים כחברה ציבורית לכל עניין כשיש ועדה מייעצת חיצונית שמתכנסת אחת לרבעון ובדירקטוריון חברים אישים בעלי הבנה עמוקה בתחום הניהול הפיננסי. הצבנו לעצמנו כערך עליון להיות אובייקטיבים וקרובים ככל הניתן לצד הלקוח בכל תהליך קבלת ההחלטות הפנסיוניות וההשקעות לאורך כל תחנות חייו."
*אין לראות באמור תחליף לשיווק השקעות המותאם לצרכי הלקוח. שימוש במידע ובנתונים הינו על אחריותו הבלעדית של המשתמש