סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

חובת הדיווח של בעלי שליטה – מבצע האכיפה האינטנסיבי של רשות המיסים

מספר רב של חקירות נפתחו לאחרונה על ידי רשויות המס בנוגע ליתרות חובה שלא דווחו כנדרש. עו"ד גלעד ברון , שותף מייסד ומנהל ברון ושות' משרד עורכי דין, עם ההסברים


רשויות המס פתחו לאחרונה במבצע אכיפה אינטנסיבי בנוגע ליתרות חובה, כלומר משיכות של בעלי שליטה מכספי החברות שלהם, שלא דווחו כנדרש. מספר לא מבוטל של בעלי שליטה כבר נחקרו על ידי מחלקת החקירות של רשויות המס, בחלק גדול מהמקרים נחקרו גם יועצי המס ורואי החשבון של החברות, אשר ערכו וליוו את הגשת הדוחות.
עו"ד גלעד ברון, שותף מייסד ומנהל במשרד עורכי הדין ברון ושות', מומחים במיסוי, מסביר מהי יתרת חובה של בעל שליטה בחברה ומהי המשמעות הכלכלית המיסויית של אי דיווח על משיכת כספי חברה לצרכים אישיים. עו"ד ברון מציין כי כבר לפני מספר שנים נערכה רפורמה ובמסגרתה בוצע תיקון לחוק, המגדיר כי משיכת כספי חברה תחויב במס, וכך גם רכישה של נכסים בבעלות חברה, החל מדירת מגורים ועד לכלי טיס, שיט, אומנות ותכשיטים, כאשר המבחן הוא מבחן השימוש בנכס או בכספים.
לאחרונה, כאמור, הגבירו רשויות המס את אכיפת תנאי החוק בתחום זה. עו"ד ברון עומד על המניעים לכך ומסיים בעצות חשובות להתנהלות תקינה, הרלוונטיות לכל בעל מניות מהותי בכל חברה שהיא, וכן כמובן לאנשי המקצוע המלווים את החברה מהבחינה החשבונאית והמיסויית.