סגור

עמידה מול קהל - כל העולם במה, האם אתם יודעים לעמוד עליה?

עמידה נכונה מול קהל היא אחת היכולות החשובות ביותר בעולם העסקי (וגם בחיים האישיים) – האנשים המצליחים ביותר תמיד ידעו להעביר מסר אפקטיבי בזמן קצר לכמה שיותר אנשים, באותו הזמן, ובכך להגדיל את המכירות והרווחים. האם גם לכם יש זה? אם לא, אז יש לנו חדשות טובות עבורכם: אפשר ללמוד את זה! אחרי שנים של ניסיון על במות תיאטרון, טלוויזיה וקולנוע – השחקן, איש העסקים והיזם תום גרציאני נותן טיפים לעמידה מול קהל. פרטים, בכתבה שלפניכם

אפילו ששייקספיר אמר את זה לפני 500 שנה, גם ב2023 - כל העולם במה, שייקספיר ידע על מה הוא מדבר לפי שידע מה זה סמארט פון או AI, כי לא משנה לאן נסתכל, הבמות נמצאות בכל מקום.
בישיבת הנהלה במשרד, במעלית, בפגישה עם משקיעים פוטנציאליים, בוובינרים או כנסים או בישיבת ועד בבניין. היכולות שלנו לתקשר קובעת את היכולת שלנו להגיע לאנשים.
חינכו אותנו להיות משכילים, לעשות תואר, להיות אנשים טובים ולהגיד יפה תודה אבל אף אחד לא לימד אותנו שכל דבר שאי פעם נרצה להשיג או לפתור יהיה באמצעות תקשורת.
2 צפייה בגלריה
תום גרציאני, שחקן תיאטרון וקולנוע, כוכב הסדרה "פאודה", מנחה קורס דיגיטלי לעמידה מול קהל. איש עסקים ויזם
תום גרציאני, שחקן תיאטרון וקולנוע, כוכב הסדרה "פאודה", מנחה קורס דיגיטלי לעמידה מול קהל. איש עסקים ויזם
תום גרציאני, שחקן תיאטרון וקולנוע, כוכב הסדרה "פאודה", מנחה קורס דיגיטלי לעמידה מול קהל. איש עסקים ויזם
(יקיר שוקרון)
אז למה כל כך חשוב לתקשר טוב יותר, במיוחד בעמידה מול קהל?
בעולם העסקים יש מושג שנקרא "ONE TO MANY", אחד לרבים. לתקשר בבת אחת להרבה אנשים.
לא הרבה אנשים יודעים איך לעשות את זה ומי שכן יודע בדרך כלל יתפס בעיני אחרים כאוטוריטה וכמישהו בעל כישורים מיוחדים ואקסטרה כריזמה.
תחשבו על זה לרגע, אם הייתם עומדים על במה מול 100 אנשים ומעבירים להם מסר, מספרים להם סיפור, מוכרים להם מוצר או רעיון, סביר להניח שתוכלו להשיג הרבה מאוד בזמן קצר.
וגם במעמדים קטנים יותר, כשצריך לדבר או להנהיג קבוצת אנשים, אם זה בעבודה או בכל מסגרת אחרת, היכולת לדבר מול יותר מבנאדם אחד היא יכולת חשובה מאין כמוה במידה ואנחנו אכן רוצים להגיד משהו שחשוב לנו שאנשים שישמעו.
כמה פעמים עצרנו את עצמנו מלדבר מול אנשים? מלהתחמק מפרזנטציה או לחשוב 20 פעמים אם לפתוח את המצלמה או לא?
אמרו לכם פעם שיש להם המון ניסיון וידע ואתם חייבים להביא אותו להרבה אנשים ורק המחשבה על זה קיפלה אתכם?
יכול להיות שאתם אומרים לעצמכם,
"או שאתה נולד עם זה או שלא"
"אי אפשר ללמד כריזמה"
או כל מיני הסברים הגיוניים בסגנון…
אבל הרשו לי רגע להראות לכם נקודת מבט אחרת.
נסו לחשוב רגע, במה אתם טובים? מה אתם עושים כבר שנים מתוך שינה בלי בכלל לחשוב עליו? זה יכול להיות פשוט כמו המקצוע שבו אתם עוסקים.
עכשיו נסו להיזכר בפעם הראשונה שבה עשיתם משהו בפעם הראשונה...
אני בטוח שזה לא היה כל כך טוב ובטח שלא נראיתם כריזמטיים ובשליטה באותו רגע.
כי כריזמה באה עם שליטה ועם היכולת לבצע משהו בלי הרבה מאמץ עם כלים וידע והמון תרגול.
כמו בכל תחום, גם בעולם הדיבור מול קהל יש ידע, כללים, חוקים פשוטים שאפשר ללמוד. האנשים הכריזמטיים ביותר והמצליחים ביותר שאנחנו צופים בהם נואמים בכנסת או מתמגנטים אליהם בהרצאת השראה מרתקת או קונים מהם מוצרים ושירותים כולם למדו איך עושים את זה ותרגלו את זה המון.
וורן באפט אחד מאנשי העסקים הכי מוצלחים ועשירים שהפלנטה הזאת ידעה אמר במפורש שכדי להזניק את הקריירה שלך קדימה בלפחות 50 אחוז או כדי להצליח בכל תחום אתה חייב לשפר יכולות תקשורת ודיבור מול קהל.
כל אחד יכול לעשות את זה - כל אחד צריך לדעת יותר על איך להשפיע על אנשים במיוחד בעידן של היום
אז איך מתחילים?
קופצים למים! אבל קופצים אליהם עם הידע וההכוונה הנכונים – לומדים עמידה מול קהל!
להתגבר על פחד קהל למשל, מתחיל בלהבין את הפחד ומאיפה הוא נובע, ואחרי שמבינים אותו גם מבינים איך להשתמש בו. ואם פחד קהל זה לא מה שימנע מכם לעלות על במות ואתם רק רוצים כבר לעלות לשלב הבא זה לגמרי הזמן להבין את יסודות השכנוע, הסטורטלינג והמכירה על הבמה כדי להבטיח שאתם מצליחים להוציא מכל מעמד בימתי את הטוב ביותר והמקסימום השפעה.
לשכנע אנשים, מתחיל בלהבין מה בכלל גורם לאנשים להשתכנע ולנקוט פעולה (הפילוסוף אריסטו גילה את זה כבר לפני 2000 שנה) ואז בונים את הטיעון שלך בצורה הטובה ביותר.
לשנות אנשים בעזרת סטוריטלינג היא הדרך הטובה ביותר להעביר כל רעיון או מסר וליצור אימפקט רגשי. אם זה עובד בכל סרט טוב או סדרה אין סיבה שזה לא יעבוד על הבמה.
יודעים למה? כי בדיוק אותם האלמנטים והיסודות שעובדים בכל יצירה דרמטית עובדים על הקהל גם בסיפור מסופר בכתב או בעל פה וכל אחד יכול ללמוד לעשות את זה.
2 צפייה בגלריה
שחקן הסדרה "פאודה" נותן טיפים להצלחה בעמידה מול קהל
שחקן הסדרה "פאודה" נותן טיפים להצלחה בעמידה מול קהל
שחקן הסדרה "פאודה" נותן טיפים להצלחה בעמידה מול קהל
(יקיר שוקרון)
שפת הגוף - איך אנחנו נראים ונשמעים?
אגלה לכם סוד די מטורף שלא הרבה יודעים. מחקרים הוכיחו שפחות מ-10% מהתקשורת שלנו החוצה מועברת בעזרת מילים. אנשים קולטים אותנו דרך הגוף והטונציה (גווני הקול)
בעזרת כמה כלים פשוטים אפשר לתת עוצמה חזקה למילים שלנו בעזרת הקול והגוף.
בזמנים קריטיים שכאלה, מה יותר חשוב מלדעת להסביר את עצמנו בצורה חזקה
למה אנחנו מחכים?
ההצלחה שלנו והביטחון שלנו תלויים ביכולת שלנו לתקשר החוצה את עצמנו בצורה הטובה ביותר.
חוסר ביטחון נובע מחוסר ידע וניסיון.
הרבה דברים השתנו בעולם לאורך השנים ועברו אבולוציה, הטכנולוגיה גרמה לנו לברוח אל מאחורי המסכים ועדיין, גם בעידן הפייסבוק, הטיקטוק, האינסטגרם והבינה המלאכותית אנשים מחפשים אנשים.
והדבר הזה שנקרא "במה" כנראה לא יעלם, בזמן שהרשתות החברתיות אולי כן.