סגור

ניהול במיקור חוץ: הנשק הסודי של החברות המצליחות

אתגרי השוק העסקי והתעסוקתי ביניהם מחסור בטאלנטים איכותיים ועזיבה תכופה של עובדים מקשים על ארגונים לשמור על יציבות ורווחיות לאורך זמן. לנוכח המצב תופסת פופולריות שיטת ניהול ותפעול פרויקטים במיקור חוץ, אשר מפנה לעסקים זמן להתמקד בנושאי ליבה תוך שהם ממשיכים לצמוח ברמה השוטפת.

פתרון ניהולי שמאפשר לעסק לצמוח ולהמשיך להתמקד בפעילות שוטפת
העשור הנוכחי מתאפיין בשינויים מהירים ודינאמיים בשוק אשר יוצרים מורכבויות ניהוליות אם ברמה הטכנולוגית, אם בשינויים אסטרטגיים או באתגרים עסקיים. במצבים כאלו נדרשת מהעסק גמישות והתאמה ליעדים משתנים לעיתים על בסיס יומי, אשר מחייבים חברות וארגונים לחשוב על פתרונות מחוץ לקופסא.
ניהול ותפעול פרויקטים במיקור חוץ נחשב מהפתרונות היעילים והרווחיים ביותר היום בשוק. השיטה מאפשרת לעסק להמשיך ולהתמקד בפעילות הליבה תוך שהוא מעביר את תפעול המשימות שאינן בתחום התמחותו לחברת ניהול חיצונית מקצועית, המספקת מענה למורכבויות ולשינויים התכופים שמתרחשים ברקע. "הצורך להמציא את עצמך בוער היום יותר מתמיד ולקוחות יותר בשלים למודלים חדשניים כמו ניהול במיקור חוץ" אומרת סיגל עזריאל, מנכ"לית Manpower TBO, מהחברות המובילות בארץ לשירותי מיקור חוץ וניהול פרויקטים. "חברות וארגונים פונים אלינו מתוך הבנה שגוף מומחה מסוגל להעניק להם מענה זמין, מהיר וגמיש ולהתאים עצמו לכל דרישה או צורך שעולים מהשטח, תוך שאנו מאפשרים לאותם עסקים לשמור על פעילות שוטפת תקינה ולהמשיך לגדול ולצמוח."
2 צפייה בגלריה
 סיגל עזריאל, מנכ"לית Manpower TBO,
 סיגל עזריאל, מנכ"לית Manpower TBO,
סיגל עזריאל, מנכ"לית Manpower TBO,
(טומי הרפז)
מענה מקיף מפרויקטים נקודתיים ועד לפרויקטים מורכבים וארוכים
Manpower TBO פועלת ומנהלת פרויקטים בכל רחבי הארץ, אם בפריסה מקומית ואם בפריסה רב-אתרית בסדרי גודל וזמן משתנים – מפרויקטים נקודתיים המוגדרים בחלון זמן של ימים או שבועות ועד לפעילויות ענפות ומתמשכות שיכולות להימשך מספר שנים באופן רציף. דוגמא לפעילות ארוכת טווח שרצה כבר 5 שנים היא ניהול מערך השירות של נתיבי ישראל שצופה על כבישי הארץ הבין עירוניים שאינם בתשלום. במסגרת הפעילות נכללת תצפית שוטפת על כבישי הארץ, בקרת רמזורים, טיפול בפניות ציבור בנושאי כבישים, פקקים, תאונות ועוד. לצורך ניהול הפרויקט מונה מנהל מוקד יחד עם כ-60 עובדים שפועלים סביב השעון 24/7 במשך 365 יום בשנה.
"אנו נותנים מענה מלא לכל קשת הפעילות והצרכים של הלקוח, כולל גיוס עובדים, הדרכות, רווחה, משאבי אנוש, ניהול מקצועי של מומחי תוכן ומשאבים נוספים" מסבירה עזריאל "כשבשלב ראשון מגדירים את היעדים העסקיים ותפעוליים ולוקחים בחשבון את הצרכים הדרושים לפרויקט ובהתאם לכך בונים פתרון המותאם למידות ולדרישות העסק."
פרויקט הניהול כולל פתרונות טיילור-מייד אשר הותאמו במיוחד ליעדים המורכבים של לקוח ספציפי מסוג זה: שבכל נקודת זמן מערך הפיקוח על כבישי הארץ יהיה מאויש באופן מלא, להיות בתקינה מלאה ובזמינות גבוהה עבור השירותים ללקוחות קצה, והקפדה על איכות השירות שנמדדת בזמן מענה תקין ומהיר. "לקוח כמו נתיבי ישראל דורש גמישות ניהולית ויכולת גבוהה לנהל התאמות ושינויים כנדרש, ממש כמו אקורדיון, כשלטובת יעדי הפרויקט אנו מספקים מעטפת ביצועית מלאה הכוללת הקצאת כוח אדם, ובמקביל קיום סדנאות לשיפור השירות והכשרות לשיפור מיומנויות המנהלים במוקד. "
מודל ייחודי המתבסס על EXPERT MANAGEMENT
בתחומים של ייצור ובקרת איכות במיוחד בתעשיות כבדות ובהייטק, נדרשת לרוב מיומנות ספציפית והכשרה ארוכת חודשים. לשם כך נדרש גוף ניהולי בעל יכולת להביא אנשים מומחי ידע ותוכן בעולמות הרלוונטיים ללקוח.
על כך מרחיבה עזריאל "אנו מביאים את העובדים והמנהלים עם המיומנות הנדרשת וההכשרה הנכונה כבר מהיום הראשון. למשל סמנכ"ל תעשיה ולוגיסטיקה לצד סמנכ"לית למערכי שירות המגיעים עם הניסיון הרלוונטי בתחום, זה יתרון עצום גם בידע המקצועי וגם בהבאת עובדים בעלי מיומנות וניסיון מחברות אחרות, דבר שחוסך זמן הכשרה למעסיק." Manpower TBO מנהלת בהצלחה כבר מספר שנים את ניקיון החדרים הנקיים בחברות טכנולוגיות כמו אינטל ואלביט. מדובר בפעילות המתנהלת בתנאי מעבדה ודורשת מהעובדים לעבור הכשרה מקצועית קפדנית כדי שיוכלו לטפל בניקיון של חלקיקים אלקטרוניים.
עזריאל מדגישה שניהול הפרויקטים מבוצע תמיד בשקיפות מלאה ושבניגוד לחברות אחרות בשוק Manpower TBO לא פועלים בשיטת שגר ושכח. "קיימים קבלני ניהול חיצוניים שמסתפקים בהשמת כוח אדם למשימה ומשאירים את הטיפול בבעיות המורכבות ללקוח. אצלנו לעומת זאת לוקחים אחריות מלאה על ניהול הפרויקט מאלף עד תו, תוך התחייבות לעמוד ביעדים מוגדרים וברורים. בנוסף גם לאחר סיום הפרויקט עובדי האאוטסורסינג שלנו ממשיכים לשמור על קשר רציף עם הלקוח שמרגיש שיש לו מענה שוטף וכתובת לפנות אליה בכל עניין או שאלה."
2 צפייה בגלריה
הנשק הסודי של החברות המצליחות
הנשק הסודי של החברות המצליחות
הנשק הסודי של החברות המצליחות
(iStock)
מקורונה לביטוח לאומי - ניהול במיקור חוץ רלוונטי היום יותר מתמיד
בין לקוחות Manpower TBO ניתן למנות חברות מובילות מהמגזר הציבורי, הממשלתי והפרטי ומכל ענפי התעשייה ביניהם הייטק, תעשיה בטחונית, קמעונאות, תקשורת, רפואה ועוד. בין סוגי השירותים השונים: ניהול מקצועי של כוח אדם, ניהול יחידות ומערכי שירות, ניהול קווי ייצור, ניהול מחסנים, רכש ספקים תפעולי, אדמיניסטרציה, שירותים רפואיים וגם ניהול ענייני יום יום הכוללים הפקת דוחות, פגישות עם לקוחות, ניהול אסטרטגיית עבודה ועוד.
פרויקט שהפך אקטואלי בשנתיים האחרונות הוא ניהול בדיקות הקורונה הכלל ארציות מטעם משרד הבריאות ופיקוד העורף. מדובר על פעילות שמצריכה לוגיסטיקה מורכבת בהיקף של עשרות ומאות אלפי בדיקות מדי חודש וניהול כוח אדם רחב של מאות אנשי מקצוע כולל פרמדיקים, חובשים ואחיות, שמבצעים בדיקות בדרייב-אין, וולק-אין, בתי אבות ובבתי ספר כולל שינוע הבדיקות למעבדות.
לקוח נוסף הוא ביטוח לאומי עבורו ניהלנו את תהליך הערר השני למבוטחים בצפון הארץ, כשמבוטחים המעוניינים להגיש ערעור על החלטה לגבי נכות כללית או נכות עבודה מגיעים למרכז רפואי שמעסיק 100 רופאים ומזכירות ועדה שדנים בדיני נפשות וקובעים עבורם אחוזי נכות.
עזריאל מסכמת "לאור ההתייעלות הארגונית שעולה היום לכותרות בכל ענפי המשק Manpower TBO נערכת למגמות העדכניות בשוק ותמשיך לספק ניהול ותפעול פרויקטים במיקור חוץ ברמה הגבוהה ביותר במטרה לסייע ללקוחותינו להתמודד עם אתגרי השוק העסקי והתעסוקתי ולייעל עבודה של ארגונים באופן שכל הצדדים מרוויחים ממנו בסופו של יום."