סגור
רשת טלוויזיה פוקס ניוז ניו יורק
פוקס ניוז בניו יורק (צילום: AP)

המחיר של פייק ניוז: רשת פוקס תשלם 787 מיליון דולר בתביעת דיבה שהוגשה נגדה

רגע לפני פתיחת המשפט, פוקס ניוז הגיעה לפשרה עם יצרנית מכונות ההצבעה דומיניון, זאת לאחר שמגישים בכירים ברשת טענו כי כשל במכונות הוא שגרם לניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ב-2020. הסכום נמוך בכחצי מ-1.6 מיליארד דולר שדרשו דומיניון בתביעה

רגע לפני פתיחת המשפט הושגה פשרה בתביעת הדיבה שהוגשה נגד פוקס. רשת הטלוויזיה תשלם 787.5 מיליון דולר ליצרנית מכונות ההצבעה דומיניון, זאת לאחר שמגישים בכירים ברשת טענו כי כשל במכונות הוא שגרם לניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ב-2020.
ההסדר הושג לאחר שכבר נבחרו המושבעים למשפט שהיה אמור להיערך השבוע בדלוואר, ושעות ספורות לפני שעורכי הדין היו אמורים להתחיל בהצהרות הפתיחה שלהם. הסכום נמוך בכחצי מ-1.6 מיליארד דולר שדרשו דומיניון בתביעה. ההסדר גם מונע מהבעלים של פוקס רופרט מרדוק וכוכבי הרשת לעבור תשאול מביך על דוכן העדים. רשימת העדים כללה מגישים כמו טאקר קלרסון, שון האניטי ולורה אינגרם.
מנכ"ל דומיניון ג'ון פולוס אמר כי מדובר בהסדר היסטורי. "פוקס הודו שהפיצו שקרים על דומיניון שגרמו נזק אדיר לחברה שלי, לעובדים וללקוחות שאנחנו משרתים", אמר. "שום דבר לא יוכל לפצות על כך. לאורך כל התהליך הזה ניסינו לגרום להם לקחת אחריות והאמנו שהראיות שהצגנו מדגימות את ההשלכות של הפצת שקרים. דיווח אמין בתקשורת הוא מהותי לדמוקרטיה שלנו".
מפוקס ניוז נמסר בהצהרה: "אנחנו מרוצים שהגענו להסדר במחלוקת עם דומיניון...ההסדר משקף את המחוייבות המתמשכת של פוקס לסטנדרטים הגבוהים ביותר בעיתונות. אנחנו מקווים שההחלטה שלנו לפתור את המחלוקת הזו עם דומיניון בצורה ידידותית במקום באופן צורם במשפט מפלג, תאפשר למדינה להתקדם הלאה מהנושאים הללו". ההסדר לא מחייב את המגישים להתנצל בשידור או אפילו להתייחס להסדר, כך לפי אנשים המעורים בנושא.
בתביעה טענו בדומיניון שבפוקס ניוז וברשת האחות פוקס ביזנס האשימו אותם "בצורה מכוונת ושגויה" בהפסד של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות על ידי כך ששדרו טענות לא מבוססות על החברה. בפוקס טענו להגנתם כי ההצהרות של המגישים מוגנות על ידי התיקון הראשון לחוקה. על אף ההסדר נגד פוקס עומדת תביעת דיבה נוספת מצד יצרנית נוספת של מכונות הצבעה, Smartmatic. "כסף מראה על לקיחת אחריות, וקיבלנו את זה היום מפוקס", סיכם סטיבן שקלפורד עורך הדין של דומיניון.