סגור
מטה עליבאבא בסין
מטה עליבאבא בסין (בלומברג)

הנציבות האירופית חוקרת את עליבאבא אקספרס בשל חשש להפצת תוכן לא חוקי

החקירה תתמקד בשאלה האם אתר האינטרנט הקמעונאי שנמצא בבעלות עליבאבא הסינית, הפר את חוק השירותים הדיגיטליים ואפשר מכירת מוצרים מסוכנים כמו תרופות מזויפות, וכן גישת קטינים לפורנוגרפיה

הנציבות האירופית הודיעה היום (ה') שפתחה בחקירה נגד עליבאבא אקספרס, אתר האינטרנט הקמעונאי שנמצא בבעלות עליבאבא הסינית, בשל חששות להפצת תוכן לא חוקי. הנציבות פתחה בחקירה תחת חוק השירותים הדיגיטליים (DSA) שנכנס לתוקפו החודש, ומיועד בין היתר למנוע מענקיות טק לפעול בצורה לא תחרותית ולהפיץ מידע כוזב.
החקירה תתמקד בשאלה האם עליבאבא אקספרס הפרה את החוק ב"תחומים שקשורים לניהול ומזעור סיכונים, ויסות תוכן ומנגנון בדיקת התלונות הפנימי שלה, שקיפות הפרסום ותעדוף ההמלצות של האתר, יכולת איתור הסוחרים בו ונגישות המידע שנמצא בו עבור חוקרי שוק", לדברי הנציבות.
בנוסף מתכוונת הנציבות לבדוק האם נמנעה עליבאבא מלאכוף את תנאי השירות שלה, שאוסרים על מכירת מוצרים מסוכנים, כמו תרופות מזויפות, והאם התאפשרה גישת קטינים לתוכן פורנוגרפי, שעדיין נמצא באתר. בנוסף ייחקר כיצד פועל מנגנון ההמלצות של האתר.
דובר מטעם החברה אמר, שהיא "עובדת ותמשיך לעבוד עם הרשויות הרלוונטיות כדי לוודא שאנו עומדים בכל התקנים הרלוונטיים, ושנמשיך לעמוד בהתוויות ה-DSA. עליבאבא אקספרס מחוייבת לנהל אתר מסחרי בטוח וחוקי, עבור כל הצרכנים".
זוהי החקירה השלישית שנפתחת מתוקף ה-DSA, כשהקודמות נפתחו נגד טיקטוק ואתר המדיה החברתית X.