סגור
אלון מאסק טסלה ספייס X טוויטר
אלון מאסק. כתב ב-X: "רק עכשיו אני שומע על זה. אתקן את הדברים מול המאפייה" (צילום: Jonathan Ernst/Reuters)

אחרי שקמה סערה: מאסק שילם עבור הזמנה של אלפי מנות פאי שטסלה ביטלה ברגע האחרון

יצרנית המכוניות הזמינה 4,000 עוגות מיני פאי - אך ביטלה את ההזמנה ברגע האחרון. בעלת המאפייה כתבה על התקרית באינסטגרם, הרשת געשה - ומאסק שילם את 2,000 הדולרים החסרים. בעלת המאפייה: "זו תזכורת לפגיעות של עסקים קטנים כשהם מתעסקים עם תאגידים גדולים"

מאפייה בקליפורניה, שטענה שטסלה לא שילמה על הזמנה באלפי דולרים, מסרה שהחשבון יוצא הדופן שולם לבסוף, לאחר שהמיליארדר אלון מאסק הבטיח "לתקן את הדברים" בעקבות הסיקור העיתונאי של התקרית.
החברה שבבעלות מאסק ביטלה ברגע האחרון הזמנה של 4,000 עוגות מיני פאי של מאפיית Giving Pies, שנמצאת בסן חוזה, כך סיפרה בעלת העסק ווהאנגי רסטרינרה (Voahangy Rasetarinera) בחשבון האינסטגרם של המאפייה לפני חמישה ימים. במייל ששלחה לעיתון הגרדיאן אתמול אישרה רסטרינרה את הדברים: "טסלה שילמה 2,000 דולר שהיו חסרים". התשלום הגיע לאחר שמאסק הגיב לסיפור באפליקציית X, וכתב: "רק עכשיו אני שומע על זה. אתקן את הדברים מול המאפייה".

התקרית אירעה לאחר שהמאפייה של רסטרינרה קיבלה הזמנה של הרגע האחרון ל-2,000 עוגות פאי מטסלה בוולנטיינ'ס דיי, שהיו שוות 6,000 דולר עבור העסק הקטן, כך דיווחה רשת KTVU. טסלה הכפילה את ההזמנה ל-4,000 עוגות לפני שביטלה את כל ההזמנה מבלי לשלם עליה.
בפוסט שכתבה באינסטגרם אמרה רסטרינרה שכדי למלא את ההזמנה היה עליה לדחות הזמנות אחרות, לרכוש חומרי גלם נוספים ולהכין את הצוות שלה ל"לוח זמנים הדוק" – דברים שעליהם לא קיבלה פיצוי. "לי היה ברור שתאגיד טסלה מעדיף נוחות על פני אחריות, בלי להתייחס לפרנסה של בעלי עסקים קטנים כמוני", היא אמרה. "החוויה הזאת היא תזכורת לפגיעות של עסקים קטנים כשהם מתעסקים עם תאגידים גדולים. למרות מיטב מאמצינו למלא את ההזמנות ולספק שירות איכותי, אנו נותרים פעמים רבות נתונים לחסדיהם של דירקטוריוני התאגידים".
בעקבות הסיקור העיתונאי של התקרית זכתה המאפייה לזרם גדול של תמיכה מכל רחבי העולם, כך על פי דיווח של NBC. מאות לקוחות עמדו בתור מחוץ למאפייה במהלך סוף השבוע כדי לקנות עוגות, ורסטרינרה אמרה שהיא "המומה" מהתגובה. "כשאני חושבת על התקרית הזאת, אני נזכרת בחוסן ובנחישות שהניעו אותי קדימה כיזמית שחורה. למרות שפעולותיה של טסלה גרמו לנזק זמני, הן לא ירתיעו אותי מלמלא את התשוקה שלי ולשרת את הקהילה בגאווה ונאמנות".