סגור
מעריצות של טיילור סוויפט ב סינגפור מרץ 2024
מעריצות של טיילור סוויפט בסינגפור (צילום: Roslan RAHMAN / AFP)

טיילור סוויפט נותנת רוח גבית גם לכלכלת סינגפור - וכלכלנים מעלים תחזית הצמיחה

הכוכבת האמריקאית מקיימת שש הופעות בסינגפור - אליהן נמכרו מעל 300 אלף כרטיסים; לפי הערכות, ההופעות יוסיפו 300-400 מיליון דולר, או 0.2 נקודות תמ"ג, לכלכלת העיר-מדינה ברבעון הראשון

כלכלנים שדרגו את תחזית הצמיחה לרבעון הראשון של סינגפור, ויש המייחסים זאת גם לסיבוב ההופעות Eras של טיילור סוויפט. התמ"ג המקומי צפוי לעלות ב-2.9% ברבעון שהסתיים במרץ, הקצב המהיר ביותר מזה שישה רבעונים, כך על פי אומדן שהתקבל בסקר של בלומברג. הכלכלנים שנסקרו העלו גם את תחזית הצמיחה השנתית מ-2.3% ל-2.5%.
סיבוב ההופעות של סוויפט בסינגפור כולל שש הופעות, האחרונה שבהן תתקיים מחר - אליהן נמכרו יותר מ-300 אלף כרטיסים. כמו במקומות אחרים בעולם, גם בסינגפור סיבוב ההופעות של סוויפט מגדיל את הכנסות מגזרי האירוח, המזון והמשקאות והקמעונאות - וכן התיירות, עקב המספר הגדול של מעריצים שהגיעו לסינגפור מחו"ל כדי לצפות בהופעות. הכלכלן הן טנג צ'ואה העריך שההופעות יוסיפו 300-400 מיליון דולר, או 0.2 נקודות תמ"ג, לכלכלת העיר-מדינה ברבעון הראשון.
ואולם התחזית עדיין נראית שברירית עבור הכלכלה הסינגפורית, הנסמכת מאוד על סחר, על רקע שיעורי הריבית בעולם, ההתאוששות הלא מאוזנת של סין, והסיכונים הגיאופוליטיים הגלובליים. "אנו צופים חולשה מחודשת במחצית הראשונה בעוד הצמיחה העולמית האיטית פוגעת בכלכלת סינגפור, התלויה בייצוא", כך אמר שיבאן טנדון, כלכלן בחברת קפיטל אקונומיקס. "אך הצמיחה צפויה להתאושש בקצב מהיר יותר החל מהמחצית השנייה".