סגור

אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי

לספור ציפורים נודדות בפיקניק גורמה, לפגוש את עצמכם ואת ילדיכם נשקפים מהבמה, להתחדש ביצירות מעץ מקומי, לחגוג בת מצווה בסגנון הוליוודי ולרכוש אמנות טובה - ולתרום למטרה טובה

אוכל
לספור ציפורים נודדות בפיקניק גורמה
עמק המעיינות הוא אחד מאתרי הצפרות הטובים בעולם. חצי מיליארד ציפורים ממאות סוגים חולפות כאן בעונת הנדידה. מסעדת רוטנברג היוקרתית שוכנת בליבו של העמק, באתר גשר הישנה. עתה משיקה המסעדה סלסלות פיקניק (שהן בעצם תיקי בד יפים) לצפרים . אלה כוללים לחמניות וגריסיני מחמצת, נקניק ברזאולה ביתי, גבינת "בר" מתובלת, חלבה מי זהר, מקלות מתוקים של קקאו וארטישוק ירושלמי, פירות טריים וחליטת תה. המחיר 290 שקל, והוא כולל גם מפת אתרי צפרות ומדריך ציפורים קטן. תמורת 80 שקלים נוספים תקבלו גם בקבוק יין לבן, פרנץ' קולומבר נהדר שהכינו אנשי רוטנברג בשיתוף עם יקב תבור.
חיליק גורפינקל
5 צפייה בגלריה
מסעדת רוטנברג פרויקט מסע בן ציפורים פנאי
מסעדת רוטנברג פרויקט מסע בן ציפורים פנאי
ערכת פיקניק של רוטנברג. צפרות בסטייל
(צילום: אפיק גבאי)
תיאטרון
לפגוש את עצמכם, וגם את ילדיכם, נשקפים מהבמה
מה קרה לעולם? זו שאלה שרבים מאיתנו שואלים, אבל זה גם שמו של המחזה החדש שכתב גור קורן ועולה בימים אלה בתיאטרון הקאמרי. דרמה קומית שביימה בכישרון ודיוק תמר קינן ומככבים בה אודיה קורן, מוטי כץ, ישי גולן, אנדריאה שוורץ, נטע שפיגלמן ושירן בוחניק. כמו ברוב המחזות שלו ("גרושים", "רומאו ואמא", "לא לריב") גם כאן עוסק קורן ביחסים המורכבים בין בני המשפחה, וכמו תמיד משלב בדרמה לא מעט הומור. הדיאלוגים קולחים ושנונים, השחקנים כולם נפלאים, וכל אחד ימצא את עצמו מזדהה עם לפחות אחת מהדמויות על הבמה. במרכז המחזה דמותה של האם רזיה - קורן שוברת שיאים בשילוב בין הטיימינג הקומי שלה לבין היכולת לפרוט על נימי הרגש - מושבניקית בת 70 שיוצאת להצלת הנישואים של בנה שעזב את הבית. יחד עם יצחקל'ה בעלה שנגרר אחריה היא יוצאת על העיר הגדולה למצוא את האושר של משפחתה. האם תצליח? לכו לראות.
מאיה נחום שחל
5 צפייה בגלריה
מתוך ההצגה בקאמרי מה קרה לעולם פנאי
מתוך ההצגה בקאמרי מה קרה לעולם פנאי
"מה קרה לעולם". בין טיימינג קומי לביטויי רגש
(צילום: שמחה ברבירו)
עיצוב
להתחדש ביצירות מעץ מקומי
שולחן קטן מעץ אלון, כיסא מעץ מילה, קערות קטנות ואגרטלים מעצי זית, אולמוס, וגרווילאה, אהיל מעץ אורן הסלע או סכיני חמאה מעץ תות. בשבוע הקרוב, בין 3־9 בספטמבר, תוצע למכירה מלאכת עץ מקומית בפופ־אפ המענייין של יובל בוכשטב, מעצב תעשייתי, וארנון קורבר, נגר אמן. בתוך כך גם יהיה אפשר להתחקות אחר תהליכי העבודה שלהם בשיטות מסורתיות במקום עצמו שבו הם ימשיכו ליצור. קורבר הולך בדרכם של סבו ואביו ומתמסר למלאכת עץ. מאז ומתמיד, הוא מודה, נמשך למלאכת כפיים המהווה עבורו "ביטוי של יצירה" תוך כדי חקר העץ על כל היבטיו. בוכשטב משתמש רק בעצים מקומיים שהוא מוצא ואסף ברחבי הארץ, בעיקר באזור ירושלים והדרום — זו בחירה אקולוגית, הוא אומר. בשנה האחרונה, הוא מספר, השתתף בפרויקט רזידנסי של בצלאל ושם יצר בצד אגרטלים וכלים ייחודיים גם גופי תאורה מעצי אורן שהוצגו ביריד צבע טרי בשיתוף עם גלריה Duo House. כך למשל, אהיל עשוי מחצי גזע טרי "שנחרט לעובי דק והחריצים מאפשרים לכבל לעבור בצורה אחרת דרך האהיל כך שהוא מוטה וזה גם מאפשר הצצה פנימה". אינסטגרם: arnonkorber yuval_buchshtab
עילית מינמר
5 צפייה בגלריה
עבודות בעץ של האמן יובל בוכשטב פנאי
עבודות בעץ של האמן יובל בוכשטב פנאי
מנורה בעיצוב יובל בוכשטב. הכל עשוי בעבודת יד
(צילום: יואב בראל)
טלוויזיה
לחגוג בת מצווה בסגנון הוליוודי
רגע לפני תחילת הלימודים, או השביתה, אין מתאים מצפייה משפחתית בסרט נעורים מתוק ממזרקת שוקולד. "את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי", שעלה בנטפליקס, הוא סרט כל כך כיפי, החל בשם המבריק שלו (שתורגם היטב), דרך השחקנית הראשית שלו סאני סנדלר (הבת של אדם סנדלר, שמגלם בו את אביה, וכמפיק גם הביא אליו את שאר המשפחה) ועד נעלי האולסטאר שהיא נועלת במקום נעלי העקב שחשקה בהן, כי היא רק ילדה (אמנם בת 13 ולא 12, כי היא עולה לתורה, כמו הבנים), ועוסקת בדרמה של גיל חטיבת הביניים במלוא הרצינות והקלילות. סטייסי פרידמן (סנדלר) מתכננת את הבת מצווה המושלמתתת שלה, אירוע שחורג ממסיבת כיתה כולל מצגת מהינקות, יחד עם החברה הכי טובה שלה לידיה רודריגז כץ (סמנתה לוריין). בין לבין היא מוצאת זמן להיות מאוהבת באנדי גולדפרב (דילן הופמן), החתיך של בית הספר היהודי, וללמוד את ההפטרה ושאר ערכים מהרבה רבקה (שרה שרמן גונבת ההצגה). כמובן שמשבר המתחולל בין החברות, פוגע בחגיגה. אבל, כמתבקש, הכל מסתיים בהפי אנד, כשהחברות בין הבנות גוברת על הכול.
רותה קופפר
5 צפייה בגלריה
מתוך ה סדרה You Are So Not Invited to My Bat Mitzvah פנאי
מתוך ה סדרה You Are So Not Invited to My Bat Mitzvah פנאי
"את כל כך לא מוזמנת לבת מצווה שלי". מתוק כמזרקת שוקולד
(צילום: Netflix)
אמנות
לרכוש אמנות טובה, ולתרום למטרה טובה
שתי תערוכות מכירה מעניינות מתקיימות החל מסוף השבוע הזה והן מספקות הזדמנות נהדרת לרכוש אמנות ישראלית צעירה ועכשווית במחירים נגישים, לתמוך ביוצרים מקומיים ואפילו במטרה חברתית חשובה לקידום נשים.
המכירה הראשונה מתקיימת בסטודיו של שירה גפשטיין, במושב גת רימון, במה שמסתמן כמסורת. השנה מתארחים האמניות והאמנים נטליה זורבובה, ורד אהרונוביץ, אולגה קונדינה, ציקי אייזנברג, גבריאלה קליין ורני פרדס. במכירה מוצגים ציורי שמן בכל הגדלים, ציורים על נייר, רישומים, פסלי עץ, ופסלי הספוג האופייניים של גפשטיין. מושב גת רימון, האילנות 63. ימים שישי ושבת בין 11:00-15:00.
המכירה השנייה מתקיימת בגלריה השיתופית P8 בדרום תל אביב, ומחצית מהכנסותיה יתרמו לארגון "בונות אלטרנטיבה", להמשך המאבק למען זכויות נשים ולמאבק בהפיכה המשטרית. העבודות, בטווח מחירים של 500-5,000 שקל יכללו עבודות מקוריות, הדפסים, פיסול ועוד. משתתפים: עופרה אוחנה, מתי אלמליח, רות ביגר, לי ברבו, רוני בן פורת, טל גולני, נטע דרור, כרמלה וייס, איתי זלאיט, ינון כלפון, תמר לב־און, רונית מירסקי, אלינור סאם, אבשלום סולימן, אשחר חנוך קלינגבייל, נעמה קליימן, מור קליינר, מיכל קליסקי, סלי קריסטל, צח שיף
ועדי שמעוני. הפטיש 8, תל אביב, בששי ושבת: 10:00-16:00.
יקיר שגב
5 צפייה בגלריה
עבודה של איתי זלאיט פנאי
עבודה של איתי זלאיט פנאי
עבודה של איתי זלאיט. תורמים למאבק נגד הדרת נשים
(צילום: יאיר מיוחס)