סגור
חנות אדידס
סניף של אדידס. אלקטרה צריכה הרחיבה את הסכם הזכיינות (צילום: שאולי לנדנר)

אלקטרה צריכה רוכשת עוד 28 סניפי אדידס תמורת 22 מיליון שקל

חצי שנה לאחר שרכשה 18 חנויות של מותג הספורט תמורת 30 מיליון שקל, חתמה אלקטרה צריכה על הסכם זכיינות מתוקן, כך שבסך הכל היא תפעיל 46 סניפים. באלקטרה מעריכים כי אם תושלם העסקה, הכפופה לאישור רשות התחרות, יעמוד מחזור המכירות של החברה מהמותג על כ־250 מיליון שקל בשנה

אלקטרה צריכה מעמיקה את התחרות מול נייקי של הראל ויזל. כחצי שנה אחרי שרכשה 18 חנויות של מותג הספורט אדידס תמורת 30 מיליון שקל, חתמה אלקטרה צריכה, באמצעות חברה נכדה שבבעלותה, על הסכם זכיינות מתוקן עם אדידס, שלפיו תעביר אליה אדידס ישראל 28 סניפים נוספים תמורת 22 מיליון שקל, בתוספת תשלום עבור המלאי. החנויות, שארבע מהן חנויות עודפים, יועברו להפעלה של אלקטרה בתחילת אוקטובר, כך שלאחר העברתן תפעיל הזכיינית 46 סניפי אדידס.
חנויות העודפים יאפשרו לאלקטרה לחסל מלאים ישנים בחנויות כדי לפנות מקום לקולקציות חדשות. באלקטרה מעריכים כי אם תושלם העסקה, הכפופה לאישור רשות התחרות, יעמוד מחזור המכירות של החברה מהמותג על כ־250 מיליון שקל בשנה. זאת בהתבסס על תחשיב שערכה החברה על פי מחזור המכירות של חנויות אדידס המופעלות על ידה היום, ומה שהגדירה כ"שיעורי מכירות למ"ר המקובלים בענף".
הכניסה של אדידס לתחום הספורט החלה לפני כשנתיים, עם רכישת השליטה בזכיינית המותג קולומביה, חברת סער יזמות, שמשווקת פריטים לסקי וטיולים, חתמה בתחילת השנה על ההסכם עם אדידס, ורכשה את השליטה ברשת אופנת הגלישה בורדר ליין.