סגור
 חנות של קסטרו
סניף של קסטרו. מהלך ההתייעלות מתוכנן ל־2024 (צילום: אסיה רביבו)

בלעדי
בשל הירידה בביקושים: קסטרו סוגרת 30-40 חנויות

לכלכליסט נודע כי 40-30 חנויות של רשת ההלבשה מוצעות כעת למתחרים בענף האופנה. סגירת הסניפים היא תוצר של ירידה בפעילות, שהחמירה מאז פרוץ המלחמה

רשת האופנה קסטרו תסגור 40-30 חנויות, כך נודע ל"כלכליסט". החברה החליטה לצמצם את רשת ההלבשה שמשווקת בגדי נשים, גברים וילדים, וחנויות של המותג מוצעות למתחרים בענף. הקבוצה מפעילה 354 חנויות, מתוכן 108 מותג קסטרו.
מאז תחילת המלחמה הוציאה קבוצת קסטרו 30% מעובדיה לחל"ת, ולפחות עבור חלקם צפויה החברה להאריך את החל"ת מעבר ל־30 יום. קסטרו הפסידה מכירות פוטנציאליות של 79 מיליון שקל, ומחזור ההכנסות שלה מאז 7 באוקטובר עד 15 בנובמבר נפל ב־40%. רוב הירידה נרשמה באוקטובר בחנויות הפיזיות, בעיקר בחנויות ההלבשה ואביזרי האופנה. בתחילת אוקטובר היו חנויות הקבוצה סגורות בחלק מהמקומות, וכעת רוב החנויות פתוחות, למעט בעוטף עזה ובצפון הארץ.
קסטרו החלה במהלכי התייעלות במותג ההלבשה המרכזי שלה בשנים האחרונות, צעדים שכללו סגירת חנויות מפסידות. כעת, בעקבות המלחמה, החליטה החברה לסגור עוד עשרות חנויות כחלק מתהליך התייעלות שמתוכנן ל־2024. קסטרו דיווחה בדו"חות הרבעון השלישי כי התהליך ייעשה תוך בחינה פרטנית של פעילות חנויות המותג והתוצאות הכספיות של החנויות, והחברה תנסה לשפר את תנאי השכירות היכן שתגיע להבנות מול בעלי הנכסים. המטרה של שינוי מצבת החנויות היא לשפר את התזרים והרווח מפעילות המותג, לחזק את החנויות החזקות ולסגור חנויות הפסדיות.
קסטרו סיימה את הרבעון השלישי עם עלייה של 5.5% בהכנסות, שהסתכמו בכ־454 מיליון שקל, ועם זינוק של 153% ברווח הנקי, שעמד על 12.7 מיליון שקל. על אף העלייה במכירות, נשחקה הרווחיות הגולמית של החברה ל־57.8% לעומת 58.3% ברבעון המקביל אשתקד.
מגזר האופנה הוא אחד הענפים שנפגעו יותר מאז תחילת המלחמה, כאשר בשבועות הראשונים הפדיונות ירדו ב־40%, ובשבוע האחרון התייצבו על ירידה של 20%. חברות האופנה הגדולות הוציאו כ־30% מעובדיהן לחל"ת, ואף שמתווה האוצר המשופר מאפשר להחזיר את העובדים לאחר 14 יום ולא רק לאחר 30 יום, החברות משאירות 20%-15% ממצבת כוח האדם בחל"ת בעקבות ההיחלשות במכירות. בשבוע האחרון הודיעו הקניונים על חזרה לשעות עבודה רגילות, מה שחייב את החברות להחזיר לעבודה חלק מהעובדים ולחזור לפעילות של שתי משמרות.
מקסטרו נמסר בתגובה: "הקבוצה פועלת לצמצום הוצאותיה ולייעול בהוצאות הלוגיסטיקה, התפעול וכוח האדם. כחלק מאסטרטגיית הקבוצה ובעקבות הפגיעה בביקושים בעקבות המלחמה נסגור חנויות אשר אינן רווחיות מספיק, ולצדן נגדיל ונשפץ חנויות אחרות. זאת כדי לשמור על רווחיות הקבוצה".