• תפריט
נדל"ן

חולדאי הסכים לפשרה בדרום ת"א: יותר דירות, פחות משרדים

עיריית תל אביב תשנה את תוכנית "ציר שלבים": תקצה 17 דונם לטובת קריית חינוך, תמהיל הבנייה באזור יהיה 75% למגורים ו-25% לתעסוקה

ציר שלבים בדרום תל אביב, ציר תנועה עורקי המתוכנן לעבור מבית הטקסטיל עד רחוב אילת ולנקז לתוכו תנועה עירונית דרומה לכוון וולפסון ואילון דרום, ישנה את פניו. הציר, שהוגדר בתוכנית המתאר של תל אביב לשנת 2020 ככביש מטרופולינים בן 10-8 נתיבים שמצדדיו מגדלי תעסוקה בני 20-30 קומות, יוגדר במקום זאת כרחוב עירוני - כך עולה מדיון שהתקיים היום (א') בישיבת מועצת העיר תל אביב.

לאחר מאבק ארוך של ועד תושבי נווה צדק, החליט ראש העיר חולדאי להתגמש ולשנות את פני האזור - העירייה תקצה 17 דונם לטובת קריית חינוך ותמהיל האזור ישתנה ל-75% מגורים ו-25% תעסוקה.

 

לדברי מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב, שינוי מדיניות הפיתוח של ציר שלבים התאפשרה כתוצאה מלחצים שהפעיל ועד התושבים של נווה צדק ולהבי עצמה.

 

"ברגע שמגדירים את ציר שלבים כרחוב עירוני זה משנה את התמונה לגמרי. אנחנו מדברים על ציר שהוגדר בתוכנית המקורית כציר מטרופולינים שהיה אמור
להיות בן 8-10 מסלולים, ולפי הדיון היום הוא יוגדר ככביש בן 3 מסלולים. ההגדרה כרחוב עירוני משנה גם את גובה הבניינים מ-20-30 קומות לבניינים בני 8 קומות, כמו ברחוב אבן גבירול", מסבירה להבי.

 

השינוי המהותי ביותר לדבריה הוא החלטת המועצה להקצות קרקע בשטח 17 דונם לטובת קריית חינוך בשטח שנמצא מול בית הספר דרויאנוב, בו פועלים כיום מספר מוסכים שחוכרים קרקע מעיריית תל אביב. "על השטח הזה יהיה ניתן לבנות לפחות 18 כיתות לבי"ס יסודי, מספר גני ילדים ואף בית ספר על יסודי אם יהיה צורך בהמשך".

 

ועד השכונה של תושבי נווה צדק הביעו שביעות רצון לגבי מדיניות הפיתוח הנידונה בישיבה. "אנחנו מאמינים שנפתח בסיס להידברות לשינוי התוכנית כך שיתייחס גם לתושבים", מסרו ל"כלכליסט".

 

להבי הוסיפה כי "תוכנית המתאר מתווה את מגמות הפיתוח של העיר לשנים הבאות ובישיבה היום התקבלו החלטות חשובות מאוד בנוגע לדרום העיר".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות