$
נדל

בלעדי ל"כלכליסט": "בהצדעה" יציע דירות מוזלות לחיילי המילואים

מועדון הצרכנות לחיילי המילואים, שמונה יותר מ־100 אלף חברים, נמצא במו"מ עם חברת הנדל"ן אשדר לקבלת הנחות בפרויקטים שלה. זאת בדומה להטבות שמעניק המועדון המתחרה "חבר". סקר מצא כי פחות משליש מהחיילים מחזיקים בדירה בבעלותם

דותן לוי ותומר הדר 14:0417.08.11

כשנה לאחר הקמתו צפוי מועדון החיילים המשוחררים וחיילי המילואים "בהצדעה" להיכנס לתחום הצרכנות והנדל"ן. המועדון מתכוון להציע לחבריו מבצעי מכירות בתחומים שהיו שמורים למועדונים ותיקים ומבוססים, דוגמת המקביל הוותיק - מועדון הצרכנות "חבר" (מועדון של משרתי הקבע וגמלאי משרד הביטחון).

 

מועדון "בהצדעה" הוקם לפני כשנה במטרה לייצר הטבות בתחומים שונים לחיילים משוחררים ולמשרתי שירות מילואים פעיל. המועדון מונה יותר מ־100 אלף איש, בעוד שמועדון "חבר" מונה כ־70 אלף איש. עד כה עיקר פעילות מועדון "בהצדעה" הייתה במתן הטבות בתחומי תרבות הפנאי. ל"כלכליסט" נודע כי המועדון קיבל לאחרונה פנייה מחברת הנדל"ן אשדר, וכי הוא נמצא עמה במו"מ למתן הנחות לחברי המועדון בפרויקטים שהחברה בונה ברחבי הארץ.

 

בשבועות האחרונים אף נפגש חיים אומן, מנכ"ל הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים האחראית על מועדון "בהצדעה", עם מנכ"ל אשדר ארנון פרידמן. השניים דנו בפרטי ההתקשרות הצפויים.

 

לדברי אומן, ההחלטה להיכנס לתחום הצרכנות התקבלה בעקבות הצלחת המועדון וקצב הצמיחה שלו. "אנחנו נמצאים גם במשא ומתן עם חברות אשראי ובנקים למתן הטבות והנחות בעת רכישות, ובעתיד יהיו גם כרטיסי אשראי של המועדון", אמר אומן.

 

לחברת אשדר ניסיון עשיר בשיתוף פעולה עם מועדוני צרכנות. בשנת 2003 הצליחה החברה לשבור שיא של מכירת דירות ביום אחד, כשמכרה 65 דירות ביום הראשון של מבצע לעמיתי מועדון "חבר" בפרויקט "רחובות ההולנדית". בשנת 2010 אשדר שיתפה פעולה עם מועדון הצרכנות "הוט" למבצעי מכירות בפרויקטים של החברה בקריית השרון, בפתח תקווה וברחובות, והעניקה הנחות של 7%–8.5%. על פי הערכות, הפרויקטים של אשדר שיכולים להיכלל במבצע המכירות המתוכנן הם אלה שנבנים בימים אלה באור עקיבא, בחיפה, בקריית השרון בנתניה, ברחובות ובפתח תקווה. בפרויקטים אלה מחירי דירות 4 חדרים נעים בטווח של 950 אלף שקל עד 1.5 מיליון שקל.

 

מאשדר נמסר כי טרם סוכמו הפרטים עם מועדון "בהצדעה".

 

ארנון פרידמן, מנכ"ל אשדר ארנון פרידמן, מנכ"ל אשדר צילום: יובל חן

 

החיילים מעדיפים להתגורר בירושלים

 

כהכנה לכניסה לשוק הנדל"ן, ביצע בחודש האחרון מועדון "בהצדעה" סקר עם חברת התיווך רשף נכסים, שעל פי הערכות בשוק תהיה שותפתו לשיווק פרויקטים בשוק הנדל"ן. הסקר נועד לבדיקת היתכנות של מבצעי מכירות בתחום הנדל"ן, היקף הביקוש הצפוי וסיכויי ההצלחה שלהם. הסקר התבצע בקרב 7,000 מחברי המועדון, מילואימניקים וחיילים משוחררים בני 21–45. תוצאותיו גילו כי 28% בלבד מהנשאלים מחזיקים בדירה בבעלותם. 30% מחזיקים בתקציב שאינו עולה על 800 אלף שקל לרכישת דירה - בעוד שמחיר דירה ממוצע של דירת 4 חדרים עומד על 1.25 מיליון שקל. 50% מהנשאלים דיווחו כי יוכלו להשיג תקציב של 1.8 מיליון שקל, ו־2.4% יעברו את רף 2 מיליון השקלים.

 

במשאל הערים המועדפות למגורים על ידי החיילים, הם בחרו כאופציה ראשונה בירושלים (9%) - בניגוד להערכות כי העיר המועדפת תהיה תל אביב (7.8%). אחריהן בחמישייה הראשונה: חיפה, פתח תקווה ומודיעין. בשאלת גודל הדירה המבוקשת נמצא כי רוב הנשאלים (37.6%) העדיפו להתגורר בדירת 4 חדרים.

 

מבצע השיווק מתעכב בגלל מחאת הדיור

 

התפנית שצפויה להפוך את המועדון לאחד המבוקשים בתחום הצרכנות החלה להתגבש אצל ראשיו עוד לפני תחילת מחאת הדיור ויוקר המחיה. כך שאף שראשי המועדון הביעו שביעות רצון מתוצאות הסקר, הם החליטו לבחון מחדש את מועד יציאת מבצעי המכירות. "השוק בעצירה. אנשים מחזיקים את כרטיסי האשראי קרוב לחזה. אני לא בטוח שהעיתוי נכון, אבל זה לא אומר שלא נצא עם המבצע", הסביר אומן. לעומתו מדווחת עליזה כהן, מנכ"לית רשף נכסים, שבמהלך חודש ספטמבר צפוי כנס מכירות ראשון גדול של "בהצדעה". "מבצעי השיווק יינתנו בפרויקטים ביישובים המבוקשים ובהטבות משמעותיות. באשר לטבלת הביקוש, ברור מאוד שחיילי המילואים והחיילים המשוחררים מייצגים חתך של החברה הישראלית".

 

אומן אף התייחס להשוואה הבלתי נמנעת בין "בהצדעה" לבין "חבר", "זה נכון ש'חבר' נחשב, ובצדק, למועדון שחלק גדול מחבריו מבוססים ויכולים לרכוש דירות בטווח מחירים רחב. אני לא בטוח שאנחנו נצא במבצעי מכירות לדירות שמחירן עומד על כ־2 מיליון שקל. נבחר בדירות עממיות יותר".

 

תחרות נוספת גם בעסקי הרכב

 

בתוך כך מצטרף מועדון "בהצדעה" למועדוני הצרכנות "חבר" ו"הוט", ומתכוון להציע לחבריו הטבות ברכישת רכב. עם זאת, בשלב הראשון לפחות מתמקדים בארגון בשוק הרכב המשומש. כך מציע המועדון, לדוגמה, רכבים ממלאי הטרייד אין של קרסו, כאשר היצע הדגמים משתנה מדי שבועיים. הרכבים יימכרו לחברי "בהצדעה" כשהם נושאים אחריות לשנה או 20 אלף ק"מ, בהנחה של כ־%5–12% ממחיר הרכב, ועם התחייבות לרכישת רכב במסגרת עסקת טרייד אין עתידי.

 

על פי הערכות, בשנת 2010 רכשו עמיתי "חבר" כ־9,000 מכוניות, ואילו לקוחות מועדון "הוט" רכשו כ־5,000 מכוניות חדשות. בהתחשב בעובדה שבשנה זו נמסרו בסך הכל כ־216 אלף מכוניות חדשות, מדובר בכוח קנייה גדול מאוד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x