$
נדל

על מה רבים השיפוצניק והלקוח? בעיקר על התוספות בעבודה

לפי סקר של התאחדות קבלני השיפוצים 65% מהמחלוקות קשורות לתשלום שנדרש עבור תוספות בעבודה, 20% מהמחלוקות נובעות מטענות על טיב העבודה ורק 15% מהשיפוצניקים טענו שעיקר המחלוקות הם על לוחות זמנים ופיגור בעבודה

דותן לוי 12:0630.04.09
סקר של התאחדות קבלני השיפוצים של ישראל, שנערך בקרב שיפוצניקים, מעלה כי הגורם העיקרי לחילוקי דעות ועימותים בין קבלן השיפוצים לבין הלקוח, נע סביב עניין התוספות בעבודה – שמעבר להסכם המקורי ביניהם.

 

הסקר נערך בקרב 150 שיפוצניקים אשר נשאלו מה נושא המחלוקת העיקרי בין
הלקוח לשיפוצניק במהלך העבודה. 65% מהשיפוצניקים השיבו כי סלע המחלוקת העיקרי הינו הנושא הכספי והתשלום שנדרש עבור התוספות בעבודה. 20% ציינו כי המחלוקות עם הלקוח הינם סביב טענות על טיב העבודה.

 

באופן מפתיע אולי, רק 15% מהשיפוצניקים טענו שעיקר המחלוקות הם על לוחות הזמנים ופיגור בסיום העבודה.

 

בהתאחדות מציינים כי הנושא נתמך גם בפעילות ועדת הבוררות של התאחדות. גם שם, כשני שליש מהתלונות הנידונות, עוסקות בנושאים הקשורים במידה כזו או אחרת לתוספות.

 

על פי נתוני ההתאחדות, התוספות הנפוצות ביותר הם: הוספה או הזזת נקודות חשמל, הוספה או הזזת נקודות אינסטלציה, הזזת קירות פנים ושינויים של גודל החדר ברגע האחרון (לאחר שהלקוח מבחין שגודל החדר או הבנייה לא מתאים לצרכיו) , שינויי גוונים של צבע לאחר הצביעה הראשונית, תוספת עבודות שפכטל להחלקת הקירות ותוספת של דקורציות לשיפור המראה.

 

"נושא התוספות הינו רגיש מאד בענף השיפוצים" טוען ערן סיב ומוסיף: "אני כמעט לא מכיר עבודה בענף שלא מסתיימת עם תוספת או שדרוג מעבר לתוכנית המקורית. אף אחד לא רוצה ומצפה לכך ואבל ברוב המקרים זה אכן קורה, המלצתנו בנושא היא לקבוע את מחיר התוספות מראש לפני ביצוע התוספת ולעשות זאת בכתב בתוספות המחיר המוסכם, בשום פנים לא להשאיר את הנושא לויכוח לסיום העבודה".

 

לדבריו, תחת סעיף התוספות לא נכללים רק שדרוג הכלים הסניטאריים הריצוף והמנורות, אלא גם תמחור העבודה, שכן הנושא מחייב גם הוספת שעות עבודה ולעתים ביצוע פעולות המחייבות הזמנת עובדים מומחים.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x