ישראל מתחברת לכלכלה
 

נדל"ן

מילון כלכליסט
הזמנתם שיפוץ? ודאו את פרטי ההתקשרות
הזמנתם שיפוץ? ודאו את פרטי ההתקשרות 
צילום: עומר הכהן
מניות קשורות לכתבה
    חדשות נדל"ן מדי
    יום ישירות למייל שלך
     

     מאשר קבלת תוכן שיווקי

    דיוור נוסף
     

    המועצה הישראלית לצרכנות והאגודה לתרבות דיור מציעות הסכם צרכני אחיד לקבלת שירותים ביתיים

    בעקבות ריבוי תלונות של צרכנים בגין שירות לקוי שקיבלו מבעלי מקצוע בביתם, חיברו הגופים מסמך אחיד בן דף אחד בלבד, המגדיר את אופן ההתקשרות בין הצרכן לנותן השירות. את ההסכם ניתן להשיג באתרי האינטרנט של הגופים

    אורי חודי

    08.02.09, 17:42
    המייל האדום | תגובה לכתבה | הדפסת כתבה | שלחו כתבה |
    שתף כתבה

    המועצה הישראלית לצרכנות והאגודה לתרבות הדיור חיברו הסכם צרכני אחיד, שישרת את קהל הצרכנים המזמינים שירותים ביתיים, אשר מטרתו היא הבטחת גילוי נאות לצרכן. זאת, בעקבות תלונות רבות של צרכנים המתקבלות במועצה לצרכנות, המלינות על נותני שירות מסוגים שונים, אותם הזמינו המתלוננים

    לביתם לשם ביצוע עבודות שונות, כגון שיפוץ, שרברבות, חשמל, זיפות ועוד.



    מהתלונות עולה, כי הסיבה העיקרית לפגיעה בצרכנים היא בעייתיות בהסכם שנערך בעל-פה בין העסק לצרכן, בו לא מובהרים היבטים חיוניים הנוגעים לעסקה. מוקד הבעיה הוא היעדר הסכם כתוב וברור בין הצרכן לנותן השירות, הסכם בו מעוגנת ההתקשרות ביניהם.

     

    כאמור, כדי להקטין את הפגיעה בצרכנים, חוברה טיוטת הסכם בסיסי-אחיד בתחום השירותים הביתיים, שישמש כבסיס להתדיינות בין העוסק לבין הצרכן. בנוסף, אמור הסכם זה לוודא את מודעות הצרכן לרכיבים החיוניים של העסקה. מדובר בהסכם שאורכו דף אחד בלבד, המנוסח בשפה ברורה ופשוטה וממצה את כל התנאים שבין הצרכן לנותן השירות.

     

    ההסכם קובע את הסעד לצרכן במקרה של אי-ביצוע השירות תוך הזמן הנקוב, או במקרה של הימנעות העוסק מכיבוד האחריות שנתן, ומאפשר במקרה כזה לצרכן לבצע את התיקון בעצמו, על חשבון העוסק. במקרה של סכסוך בין העוסק לצרכן, קובע ההסכם קיום בורר, שימונה מתוך רשימת בוררים הקיימת במועצה הישראלית לצרכנות.

     

    מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, מסר כי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מחלוקות וסכסוכים בין צרכן ונותן שירות היא בעצם למנוע אותם, על-ידי הבהרה והסכמה על כל הפרטים מראש. אימוצו של ההסכם המוצע על ידי הצרכן בבואו לקבל שירות בביתו, יבטיח כי גם הצרכן וגם נותן השירות ייכנסו להתקשרות תוך הבנת הזכויות וההתחייבויות של שני הצדדים.

     

    מנכ"ל האגודה לתרבות הדיור, ראובן צדוק, התייחס גם הוא להסכם החדש ואמר כי: "שיתוף הפעולה בין האגודה לתרבות הדיור והמועצה הישראלית לצרכנות, נובע מהצורך המשותף של שני הגופים למנוע שירות לקוי לצרכן הישראלי ולוודא, כי היחס והשירות אותו יקבל הצרכן יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר".

     

    את ההסכם החדש ניתן למצוא באתרי האינטרנט של המועצה ושל האגודה. במקביל, הדפיסה המועצה לצרכנות כ-40 אלף עותקים של ההסכם, שהופצו בין ועדי הבתים על-ידי האגודה לתרבות הדיור.

     


    2 תגובות ל ”המועצה הישראלית לצרכנות והאגודה לתרבות דיור מציעות הסכם צרכני אחיד לקבלת שירותים ביתיים“

    (2 תגובות)
     
    נושאים
    בארץ רכב עסקי ספורט משפט קריירה קריקטוריסט אפליקציות נדלניסט עולם פנאי 2014 וידאו צרכנות דיגיטלית תעופה ותיירות מינויים חדשים ארכיון שערים טכנולוגי חינוך פיננסי פרסום ושיווק אינטרנט דעות אחריות וסביבה מיוחדים פוטו כלכליסט
     
    השוק
    מקור נתוני הבורסה: קו מנחה /   bizportal
     
    אודות
     
    כלים
    דיוור אלקטרוני Radware Connector Supersize - עיצוב אתרים YIT  - פיתוח אינטרנט ואפליקציות