סגור

תנודתיות חזקה בשוק המטבעות, הדולר נסחר ב-3.79 שקלים

הדולר עולה מול המטבע המקומי, לאחר שמוקדם יותר נסחר מעל 3.81 שקלים ובהמשך חזר ל-3.78; בארה"ב הורדת הריבית מתרחקת, ולדברי בנק אוף אמריקה "יש סיכון ממשי שהפד לא יוריד אותה עד למרץ 2025"

תנודתיות חזקה בשוק המט"ח המקומי: הדולר נסחר ב-3.793 שקלים, לאחר שמוקדם יותר היום טיפס מעל 3.81 שקלים ובהמשך חזר ל-3.78. היורו נסחר ברמה של 4.04 שקלים (מוקדם יותר חצה את ה-4.07 שקלים).
בשווקים הבינ"ל היורו יציב, על 1.067 דולר, ביפן, הדולר עם תנועה קלה מאד, נסחר ב-154.45 ין.
"המשיך הפיחות בשקל משקף את המתיחות הבטחונית, החששות לקראת תגובת ישראל נגד איראן וההסלמה הנוספת בצפון. החששות באות לידי ביטוי גם בתנודתיות תוך יומית גבוהה", אמר אתמול רונן מנחם, כלכלן שווקים ראזי במזרחי טפחות. בה בעת, הדגיש מנחם, חלק מהפיחות נובע מהתחזקות הדולר בעולם, על רקע הנתונים החזקים על הצריכה הפרטית בארה"ב, הצפויים לדחות הורדת ריבית.
למשקיעים בארה"ב כבר ברור שהורדת ריבית הולכת ומתרחקת, לאחר שהאינפלציה נותרת עיקשת מעל 3% מזה כמה חודשים – ויו"ר הפד פאוול רק ביסס מחדש את ההערכה הזו שלשום כשאמר שייקח זמן עד שתתאפשר הורדה כזו.
התחזיות של השוק לגבי הורדת ריבית משתנות במהירות בשבועות האחרונים, בהתאם לכל התבטאות של בכיר בפד ולכל נתון מאקרו שמתפרסם, בעיקר בנוגע לתעסוקה ולרמות המחירים.
נכון להיום המשקיעים מציבים סיכוי של 71% להורדת ריבית בספטמבר ושל 44% בלבד להורדה בישיבה של יולי (מועדי ההחלטות בהמשך השנה – ב-1 מאי, 12 ביוני, 31 ביולי, 18 בספטמבר, 7 בנובמבר ו-18 בדצמבר).
"הם צריכים חודשיים או אפילו שלושה חודשים של אינפלציה סביב היעד של 2% ואם זו המטרה, המועד המוקדם ביותר שבו יוכלו להוריד את הריבית הוא ספטמבר. אני לא רואה אפשרות למועד מוקדם יותר", אמר הכלכלן הראשי של מוד'יס מארק זאנדי (Mark Zandi).
"נכון להיום, ההערכה שלי היא עדיין שנראה שתי הורדות, אחת בספטמבר ואחת בדצמבר. אבל אני בהחלט יכול לראות תרכיש שנראה רק אחת, בהחלטה של נובמבר", אמר זאנדי.
בנק אוף אמריקה מעריך שתהיה הורדת ריבית אחת השנה, וכנראה בחודש דצמבר, אף ש"יש סיכון ממשי שהפד לא יוריד אותה עד למרץ 2025 לכל המוקדם". כך לדברי כלכלן הבנק סטפן ג'ונו (Stephen Juneau).
"קובעי המדיניות בפד לא ירגישו נוח מספיק להתחיל בסייקל של הרודות ביוני או אפילו בספטמבר. כשנתוני האינפלציה של פתיחת השנה גבוהים מהציפיות, לא מפתיע שהבנק לא רואה דחיפות להורדה כזו, במיוחד לנוכח הנתונים על הכלכלה החזקה", אמר ג'ונו.