סגור
צ'יפס מקדונלד'ס מקדונלדס
צ'יפס של מקדונלד'ס (צילום: Picture Alliance | Getty)

החרם ממשיך להשפיע: מקדונלד'ס החמיצה את תחזית הרווח

ענקית המזון המהיר עמדה בתחזית ההכנסות אך רשמה ברבעון הראשון של 2024 רווח מתואם של 2.7 דולר למניה, בעוד בשוק ציפו לרווח של 2.72 דולר למניה; המכירות בחנויות הזהות בחטיבה שכוללת את הפעילות במזרח התיכון נחלשו, ברקע חרמות בשל הנחות של 50% שניתנו לחיילים במדים בסניפי החברה בישראל

מקדונלד'ס פירסמה היום (ג') דוחות מעורבים והחמיצה את ציפיות הרווח, ברקע הארגון מחדש והפגיעה כתוצאה מחרמות על ענקית המזון המהיר במזרח התיכון, בשל טענות שהיא תומכת בישראל.
החברה סיכמה את הרבעון הראשון של 2024 עם הכנסות בהיקף של 6.17 מיליארד דולר ורווח מתואם של 2.7 דולר למניה. זאת בזמן שאנליסטים בשוק צפו לה הכנסות של 6.16 מיליארד דולר ורווח מתואם של 2.72 דולר למניה.
מקדונלד'ס רשמה הוצאות לפני מס בהיקף 35 מיליון דולר הקשורות לארגון מחדש שלה, שעליו הכריזה לפני יותר משנה.
המכירות בחנויות הזהות - סניפים שהיו פתוחים הן ברבעון המדווח והן ברבעון המקביל, המשמש להשוואה - טיפסו ב-1.9%, מעט מתחת ציפיות השוק לצמיחה של 2.1%.
המכירות בחנויות הזהות בארה"ב צמחו ב-2.5%, מתחת הצפי לצמיחה של 2.6%. עלות חשבון ממוצע צמחה בשל העלאות מחירים שביצעה מקדונלד'ס, אך החברה ציינה שהעלאת המחירים הרחיקה לקוחות עם הכנסה נמוכה.
המכירות בשווקים הבינלאומיים שבהם פועלת מקדונלד'ס באמצעות זכיינים - כמו אירופה, אמריקה הלטינית ואסיה - אמנם צמחו, אך המכירות בחנויות הזהות בשווקים הללו נחלשו ב-0.2% בשל "ההשפעה המתמשכת של המלחמה במזרח התיכון".
זו הפעם הראשונה מאז מגפת הקורונה שחטיבה כלשהי של ענקית המזון מקדונלד'ס מדווחת על ירידה במכירות בחנויות הזהות.
הפעילות במגזר זה כוללת את סניפי מקדונלד'ס במזרח התיכון, שנפגעות מחרמות שהוטלו על סניפים במדינות מוסלמיות ברקע המלחמה בין ישראל לחמאס, בעקבות הנחות של 50% שניתנו לחיילים במדים בסניפי החברה בישראל.
בחודש האחרון מקדונלד'ס העולמית רכשה את 225 הסניפים של הרשת בישראל, שהופעלו עד כה על ידי הזכיין הישראלי עמרי פדן.
מקדונלד'ס ציינה בדוחות שנרשמה צמיחה במכירות בחנויות הזהות בשווקים אחרים ששייכים לאותו פלח פעילות, ובהם יפן ואמריקה הלטינית.