סגור
מטה סלקום נתניה
מטה סלקום בנתניה (אוראל כהן)

בלעדי
עכשיו מחכים לרגולטורים: הבנקים וריצ'י האנטר יחברו לפורטיסימו ברכישת סלקום

דיסקונט, מזרחי טפחות, לאומי, קרן גרין לאנטרן וכן מגדל התגבשו לקבוצה בראשות קרן פורטיסימו, שתרכוש 35.6% מחברת הסלולר מידי דסק"ש. ההשקעה תיעשה באמצעות חברה ייעודית שבה יהיו שותפים המממנים

שלושה בנקים, דיסקונט, מזרחי טפחות ולאומי, וכן קרן ההשקעות של ריצ'י האנטר, גרין לאנטרן, מצטרפים לרכישת השליטה בסלקום על ידי קרן פורטיסימו מידי דסק"ש.
ל"כלכליסט" נודע כי לאומי, דיסקונט והאנטר ישקיעו בעסקה 75 מיליון שקל כל אחד, מזרחי טפחות ירכוש כ־2% ממניות סלקום בכ־52 מיליון שקל, ובנוסף יעמיד מימון של כ־100 מיליון שקל לעסקה.
קרן גרין לאנטרן משלבת כוחות בהשקעות רבות עם דיסקונט קפיטל, ושני הגופים ניסו לגבש קבוצה לרכישת סלקום, בעסקה שבה הקדימה אותם פורטיסימו. מזרחי טפחות יבצע את ההשקעה באמצעות זרוע ההשקעות שלו, מזרחי אינווסט, המנוהלת בידי רון הוכמן, ויעמיד את המימון באמצעות חטיבת האשראי של הבנק.
את המהלך מוביל מנכ"ל הבנק משה לארי, מול יובל כהן, מנהל קרן פורטיסימו. גם לאומי ודיסקונט יבצעו את ההשקעה באמצעות זרועות ההשקעות: לאומי פרטנרס שמנוהלת על ידי רון בן חיים ודיסקונט קפיטל שתחת המנכ"לית הילה חימי.
2 צפייה בגלריה
כנס שוק ההון - פאנל - האם מסתתרות הזדמנויות השקעה בישראל למרות הסיכונים  הילה חימי מנכ"לית דיסקונט קפיטל
כנס שוק ההון - פאנל - האם מסתתרות הזדמנויות השקעה בישראל למרות הסיכונים  הילה חימי מנכ"לית דיסקונט קפיטל
הילה חימי, מנכ"לית דיסקונט קפיטל
(צילום: אוראל כהן)
חברת הביטוח מגדל תשקיע כ־150 מיליון שקל בעסקה וכך יגייע סכום ההשקעה המצטבר באקוויטי ל־427 מיליון שקל. ההלוואה של מזרחי טפחות תגדיל את הסכום ל־525 מיליון שקל ויתר התמורה תגיע מכספי הקרן של פורטיסימו, בניהולו של יובל כהן ושותפיו, שגם היא בנויה כמעט כולה ממוסדיים מישראל וחו"ל.
פורטיסימו סיכמה על רכישת השליטה 35.6% מסלקום מידי דיסקונט השקעות במחיר של 15.7 שקל למניה ובתמורה כוללת של 925 מיליון שקל. מחיר זה שיקף פרמיה של 18% על מחירה של סלקום, המנוהלת בידי דניאל ספיר, ערב ההתקשרות בין הצדדים.
2 צפייה בגלריה
אינפו השקעת השותפות ברכישת השליטה בסלקום
אינפו השקעת השותפות ברכישת השליטה בסלקום
השקעת השותפות ברכישת השליטה בסלקום
מאז סגרה מניית סלקום את מרבית הפרמיה, והיא נסחרת במחיר של 15.5 שקל, המשקף לחברה שווי שוק של 2.55 מיליארד שקל. עם זאת, בניגוד לרכישת למה שקרה ברכישת השליטה בשופרסל בידי האחים אמיר, שם המניה עקפה בפער נאה את מחיר המניה ברכישה, בסלקום זה לא קרה אולי מפני שהקרדיט לפורטיסימו בעסקה זו פחות גבוה מזה שניתן לאחים אמיר שהוכיחו יכולות ניהול בפרשמרקט.
פורטיסימו הפקידה דמי רצינות של 46 מיליון שקל, והעסקה תושלם מיד לאחר קבלת האישורים הרגולטוריים מרשות התחרות וממשרד התקשורת. פורטיסימו הצליחה להעמיס את עיקר התמורה על שותפים שהשקיעו בקרן שלה, ואשר במהותם הם גופים פיננסיים שאינם יכולים להיות מעורבים בניהול או בדירקטוריון. עם זאת, לא מן הנמנע שריצ'י האנטר ששימש כדירקטור בפרטנר עד לפני שנתיים, ישמש כדירקטור גם בסלקום.
פורטיסימו, שנחשבת לקרן השהקעות השניה בגודלה במשק אחרי פימי גייסה עד כה בשש קרנות 2.7 מיליארד דולר. ההשקעה הבולטת של הקרן בתחום התקשורת עד היום היתה בחברה הציבורית טלרד, השקעה שממנה יצאה בשן ועין. יובל כהן צפוי לשמש יו"ר החברה.
ההשקעה בסלקום תיעשה באמצעות חברה ייעודית (SPC) שבה יהיו שותפים הגופים המממנים, פורטיסימו, מגדל, לאומי, דיסקונט, מזרחי־טפחות וגרין לאנטרן, כאמור.
סלקום, בהובלת המנכ"ל דניאל ספיר, מציגה בשנים האחרונות שיפור בתוצאותיה. ברבעון השלישי של 2023 היא הציגה עלייה במספר מנויי הסלולר ובהכנסות משירותי סלולר שגדלו להכנסה חודשית ממוצעת של 39.7 שקל ללקוח.
החברה רשמה עלייה גם בהכנסות משירותי נדידה בגין מכירת חבילות גלישה למנוייה שטסו לחו"ל ולתיירים שנכנסו לישראל. הרווח הנקי של סלקום ברבעון השלישי עמד על 53 מיליון שקל, עלייה של 29.3% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי השנתי של החברה יפורסם במהלך הימים הקרובים וצפוי לעמוד על 155-150 מיליון שקל ל־2023. לחברה חוב של 1.9 מיליארד שקל שמעיב על פעילותה ויהווה את האתגר הגדול עבור פורטיסימו.