סגור

טבע קיבלה אישור FDA לתרופה לשיגרון עבור שוק בשווי של 12 מיליארד דולר

החברה הישראלית קיבלה יחד עם שותפתה האיסלנדית אלבוטק אישור למכור בארה"ב את התרופה סימלאנדי המיועדת לטיפול בשיגרון כרוני; מדובר בתרופה ביוסימילרית (זהה למקור) להומירה

חברת טבע ושותפתה אלבוטק (Alvotech) האיסלנדית קיבלו אישור של ה-FDA למכור בארה"ב את התרופה סימלאנדי (Simlandi) המיועדת לטיפול בשיגרון כרוני ומיועדת לשוק המוערך כיום בכ-12.2 מיליארד דולר.
על פי ההודעה שהוציאו החברות, התרופה היא ביוסימילרית (תרופה ביולוגיות זהה או דומה למקור) להומירה (Humira), המיועדת לטיפול בשורת מחלות כמו סוגים שונים של דלקת מפרקים שגרונית של מבוגרים, מחלת קרוהן, קוליטיס כיבית ופסוריאזיס רובד של מבוגרים. בשנת 2023, הומירה היתה אחד ממוצרי התרופות הרווחיים ביותר בעולם.
טבע היא השותפה האסטרטגית של אלבוטק למסחור בלעדי של סימלאנדי בארה"ב.
בשונה מתרופות ביוסימילרית אחרות להומירה, התרופה של שתי החברות זהה לתרופת המקור ויכולה להיחשב בחלקים מארה"ב כתרופה חלופית לתרופת המקור.
ד"ר אריק יוז, סגן נשיא בכיר למו"פ עולמי ומנהל רפואה ראשי בטבע, אמר כי "ביוסימילרים יוצרים הזדמנויות לחיסכון בעלויות במערכת הבריאות ומציגים אפשרויות טיפול נוספות לחולים. אישור זה מסמן אבן דרך חשובה לשותפות של טבע ואלבוטק לשתף פעולה בשבעה ביוסימילרים ולהרחיב את הזמינות, הגישה והקליטה של ביוסימילרים בארה"ב".
באוגוסט 2020, אלבוטק וטבע התקשרו בשותפות אסטרטגית למסחור בלעדי של חמישה מהמועמדים למוצר הביוסימילר של אלבוטק, ובאוגוסט 2023 הרחיבו את השותפות כך שתכלול שני ביוסימילרים נוספים. אלבוטק מטפלת בפיתוח ובייצור, וטבע אחראית על המסחור בארה"ב.