סגור
תמיר אמר משנה למנכ"ל פרטנר הפורש
תמיר אמר (צילום: ינאי יחיאל)

מנכ"ל חג'ג' נדל"ן תמיר אמר פורש אחרי שנה ורבע ויתמודד על ניהול בזק

אמר, שבעבר היה משנה למנכ"ל פרטנר והתמודד על ניהולה, יתמודד על תפקיד מנכ"ל בזק לאחר שהמנכ"ל הנוכחי רן גוראון הודיע אתמול על התפטרותו

מנכ"ל קבוצת הנדל"ן חג'ג', תמיר אמר, הודיע על עזיבתו לאחר שנה ורבע בלבד בתפקיד, ומעוניין לנהל את חברת התקשורת הגדולה בישראל.
בדיווח של חג'ג' החברה ציינה כי נסיבות העזיבה אינן כרוכות בנסיבות שיש צורך להביא לידיעת הציבור. אולם לכלכליסט נודע שאמר יתמודד על תפקיד מנכ"ל בזק, שמתפנה אחרי שאתמול הודיע מנכ"ל בזק רן גוראון על התפטרותו.
בזק נימקה את העזיבה של גוראון, שמילא תפקידי ניהול בקבוצה במשך 18 שנה, בתחושת מיצוי. אולם פרק הזמן שבו כיהן כמנכ"ל היה קצר בהשוואה למנכ"לים קודמים.
היו"ר שמינה את גוראון לתפקיד, גיל שרון, עזב גם הוא ולפני שלושה חודשים מונה במקומו תומר ראב"ד, המנכ"ל של בעלת השליטה בי-קום, שנמצאת בעצמה בשליטת קרן סרצ'לייט האמריקאית ודוד פורר.
טרם תחילת תפקידו בקבוצת חג'ג', בנובמבר 2022, כיהן אמר מ-2017 כסמנכ"ל הכספים של פרטנר והחל מיוני 2021 גם כמשנה למנכ"ל החברה.
הוא היה מועמד לתפקיד מנכ"ל החברה, אך לבסוף נבחר לתפקיד אבי גבאי, לשעבר מנכ"ל סלקום ומבעלי השליטה בפרטנר.
ההתמודדות על תפקיד מנכ"ל בזק, חברת התקשורת הגדולה בישראל, עשויה להוות עבור אמר חזרה לתחום עיסוקו הקודם, כסגירת מעגל וקפיצת מדרגה.
בזק נסחרת כיום לפי שווי שוק של 13.5 מיליארד שקל. לשם השוואה, פרטנר נסחרת לפי שווי של 3.2 מיליארד שקל, ואילו חג'ג' נדל"ן נסחרת לפי שווי של כ-880 מיליון שקל.
לפי הודעתה של חג'ג', אמר ימשיך למלא את תפקידו בחברת הנדל"ן עד לחודש אוגוסט, אז תסתיים תקופת ההודעה המוקדמת שנקבעה בחוזה ההעסקה שלו. אולם חג'ג' רשאית לקצר את התקופה.
אמר הוא המנכ"ל השני ברציפות שעוזב את החברה שבשליטת האחים צחי (31%) ועידו חג'ג' (24%) לאחר תקופה קצרה בתפקיד. קדם לו רועי וישנוביצקי שמילא את התפקיד במשך עשרה חודשים עד להחלפתו על ידי אמר.
מי שימלא את תפקיד מנכ"ל החברה הציבורית לאחר אמר הם שני בעלי השליטה בחברה שיכהנו כמנכ"לים משותפים. כשעבור עידו מדובר בחזרה לתפקיד שאותו מילא במשך 11 שנה עד למינויו של וישנוביצקי בתחילת 2022.
לקראת מינויו של אמר לתפקיד לפני שנה וחצי, התקשתה חג'ג' לאשר את תנאי התגמול שלו באספת בעלי המניות ונאלצה לדחות את כינוסה מספר פעמים על מנת להגיע להסכמות עם הגופים המוסדיים שמחזיקים במניותיה.
בסופו של דבר אושרה לו חבילת שכר בעלות מקסימלית של 4.7 מיליון שקל, לעומת פחות מ-2.5 מיליון שקל שלה היה זכאי לפניו וישנוביצקי.
חבילת השכר הורכבה משכר קבוע בעלות של 1.96 מיליון שקל בשנה (שכר חודשי של 110 אלף שקל ברוטו), מענק שנתי בתקרה של 990 אלף שקל (תשע משכורות חודשיות) ותגמול הוני בעלות שנתית של 1.7 מיליון שקל, המורכב מ-135 אלף מניות חסומות ו-326 אלף כתבי אופציה ששווים ההוגן הכולל נאמד במועד ההענקה ב-2.1 מיליון שקל.
שליש מהאופציות הבשילו בתום שנה מתחילת הכהונה והנותרות היו אמורות להבשיל בתום שנתיים ובתום שלוש שנים מתחילת תפקידו, אך כיוון שיסיים את כהונתו לפני מועד הבשלתן הוא יאבד את זכאותו להן.
מחיר המימוש של האופציות נקבע על 23.18 שקל לאופציה, מחיר שהיה גבוה בפחות מחצי אחוז ממחיר המניה בעת שחג'ג' דיווחה כוונתה להקצותן, ומכך היה מצוי על סף הכסף.
אך מאז ירדה המניה ובמהלך תקופת הכהונה של אמר מחיר השיא שלה הגיע בינואר 2023 ל-21.31 שקל וכיום עומד על 14.77 שקל למניה, כך שהאופציות נותרו רחוקות מהכסף.
כלקח מסיום התפקיד המוקדם של קודמו, בהסכם ההעסקה של חג'ג' הוכנס סעיף שמקנה לו, בנוסף על תקופת ההודעה המוקדמת, גם זכאות לתקופת הסתגלות לאחר סיום תפקידו, באורך של שישה חודשים ובגובה של שש משכורות חודשיות.