סגור
רן גוראון  מנכ"ל בזק
רן גוראון מנכ"ל בזק. פורש מהתפקיד ( צילום: אוראל כהן)

רן גוראון מנכ"ל בזק פורש מתפקידו - לאחר כהונה של כשנתיים

העזיבה של גוראון, שכיהן בתפקידי ניהול שונים בקבוצה ב־18 שנים האחרונות, מפתיעה שכן לא הספיק בקדנציה הקצרה להוביל מהלך משמעותי. בנובמבר פרש גיל שרון יו"ר הדירקטוריוןן שמינה אותו למנכ"ל

טלטלה בבזק: מנכ"ל הקבוצה רן גוראון הודיע שיפרוש מתפקידו בסוף מרץ, אחרי פחות משנתיים בתפקיד. ההודעה המפתיעה מגיעה אחרי שרק בחודש שעבר מונה יו"ר חדש לחברה – תומר ראב"ד. לפי ההודעה שהוציאה בזק, מדובר בהחלטה של גוראון – "זה הזמן עבורי לעשות שינוי".
סמיכות הזמנים בין עזיבת גוראון לחילופי היו"ר בחברה מעלה סימני שאלה באשר לקשר בין האירועים. כהונתו של גוראון קצרה משמעותית יחסית למנכ"לי בזק ב־15 שנה האחרונות. קדמו לו אבי גבאי (5 שנים וחודשיים), סטלה הנדלר (5 שנים) ודודו מזרחי (3 שנים ו־10 חודשים). גוראון מונה לתפקיד במאי 2022 על ידי היו"ר הקודם גיל שרון, שעזב בסוף 2023 את החברה והוחלף על ידי תומר ראב"ד.
הקשר בין גוראון לשרון הולך שנים אחורה, כאשר גוראון היה זה שהחליף את שרון כמנכ"ל חברת פלאפון ב־2015. בתפקידו בפלאפון הוביל גוראון את מהלך מיזוג החברות הבנות בקבוצת בזק, שכלל את איחוד yes ובזק בינלאומי. גוראון החל את דרכו כמנהל שיווק והוא נמצא בבזק מאז 2006 כשבין היתר הוא שימש בתפקיד משנה למנכ"ל וסמנכ"ל השיווק של החברה.
תחת ניהולו רשמה פלאפון צמיחה מתמדת במספר המנויים וחברת yes עברה לתזרים חיובי והחלה לבצע את המעבר האסטרטגי מהפצה שירות הטלוויזיה שלה באמצעות לוויין לפעילות מבוססת אינטרנט עם שירות yes+. כן הוביל גוראון מהלך התייעלות של 400 מיליון שקל. גוראון גם הכין את פלאפון לביטול ההפרדה בין תשתית לספק ומיקד את פעילותה בתחום העסקי.
את הפרישה המוקדמת מתפקידו הנוכחי תירצו בבזק בתחושת מיצוי וציינו כי הוא צפוי לצאת לקורס מנהלים בכירים של אוניברסיטת הרווארד.
לפי הדו"ח השנתי של בזק ל־2022 (החברה טרם פרסמה את הדו"ח ל־2023), באותה שנה, שרק במהלכה מונה למנכ"ל בזק, עמדו התגמולים שקיבל גוראון על 7.12 מיליון שקל, מתוכם שכר של 2.71 מיליון שקל, מענק של 2.59 מיליון שקל ומניות בשווי של 1.82 מיליון שקל. תגמולים אלו כללו מענק פרישה מתפקידו כמנכ"ל חברות הבנות של בזק בגובה שלושה חודשי שכר. על פי תנאי כהונת הבכירים בבזק, גוראון עשוי לקבל עם עזיבתו מענק פרישה בגובה של 6 משכורות חודשיות.
גוראון מסר עם הודעת העזיבה, כי "אחרי 18 שנים בקבוצת בזק, ולאחר שניהלתי את כל החברות בקבוצה, אני חש שזה הזמן עבורי לעשות שינוי".